جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مشاوره انتخاب شغل

افراد با دلایل گوناگون در زندگی خود شغلی را برگزیده و به سبب آن درآمدی کسب می‌کنند، حال اگر شغلی که فرد انتخاب می‌کند همراستا با توانایی، استعداد و علایق او باشد امکان پیشرفت شغلی و ابراز وجود بیشتری برای او فراهم شده و در نتیجه احساس رضایت بیشتری را در زندگی خود تجربه می‌کند. حال برای تجربه این احساس خوب و انتخاب شغلی که همراستا با نیازهای جامعه، مهارت‌ها و علایق و تیپ شخصیتی ما باشد از تجربیات ارشمند فردی آگاه و متخصص در این زمینه می‌توان بهره گرفت در این مرحله مشاوره انتخاب شغل بهترین گزینه برای هدایت بهتر ما به سمت انتخابی هدفمند و آگاهانه می‌باشد.

یک مشاور شغلی با ارزیابی مهارت ها و آزمون های مرتبط گام به گام راهنمای شما تا موفقیت شغلی است. شما برای پیمودن مسیر حرفه ای کاری خود و کاوش های شغلی و پیشرفته شغلی می توانید از مشاورین کسب و کار استفاده کنید.

مشاوره انتخاب شغل

چرا به مشاور شغلی مراجعه کنیم؟

دلایل بسیاری زیادی برای مراجعه به مشاور شغلی وجود دارند که رایج‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • شما درمورد علایق و اهداف شغلی خود اطمینان ندارید و می‌خواهید اطلاعات بدست بیاورید.
  • شما در شغل کنونی خود مشکلات و چالش هایی دارید و به دنبال راه حل هایی برای غلبه بر مشکلات خود هستید
  • شما در جستجوی فرصت های جدید هستید و خواستار یادگیری روش هایی برای پیشرفت در حرفه خود هستید
  • شما به دنبال توسعه مهارت های خود هستید و در این زمینه به راهنمایی نیاز دارید
  • شما می‌خواهید بین زندگی کاری و شخصی خود تعادل برقرار کنید یا زمان و استرس خود را مدیریت کنید
  • شما از نقاط ضعف و نقاط قوت خود در زمینه شغلی مدنظرتان شناخت کافی ندارید
  • شما شرایط ورود به بازار کار شغل دلخواه خود را نمی‌دانید و از آینده شغلی آن آگاهی کامل ندارید.
  • شما ممکن است در شغل خود اعتماد به نفس کافی را نداشته باشید و نیاز دارید تا با مشاوره شغلی این مشکل را حل کنید
  • شما با کاهش انگیزه در شغل خود مواجه شده‌اید و احتیاج دارید تا انگیزه خود را مجدد به دست آورید

اهمیت مشاوره انتخاب شغل

انتخاب شغل یکی از مهمترین تصمیم زندگی افراد است زیرا یک سوم از زمان روز را باید به آن اختصاص دهیم پس بهتر است در انتخاب شغل بسیار دقت کنیم. حالا چرا مشاور شغلی اهمیت دارد؟ مشاوره انتخاب شغل نقش حیاتی در زندگی کاری افراد دارد و فردی که از مشاور شغلی استفاده می کند مسیر هموارتری را در حرفه خود سپری خواهند کرد و سال ها در زمان خود صرفه جویی می کنید. پس همین حالا فرم مشاوره شغلی زیر را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

فرم تماس مشاور شغلی

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط با شما*
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مشاوره شغلی

الان که بهتر متوجه اهمیت شغل و تاثیرگذاری بسیار زیاد بر روی سطح و کیفیت زندگی شدیم، پس نیاز داریم بهترین انتخاب ممکن را داشته باشیم. ممکن است شخصی سالیان سال در شغلی مشغول به کار باشد که اصلا مناسب او نیست و بعد از مدتی متوجه این موضوع شده و وقت خود را تلف کرده است و برای رسیدن به هدف دلخواه زندگی‌اش باید زمان بیشتری را صرف کند.

کار مشاوران انتخاب شغل دقیقا جلو گیری از این اتفاق ناگوار و جبران نا‌پذیر است. مشاوران شغلی با بررسی کردن مواردی همچون شخصیت، تحصیلات، خانواده، آینده شغلی، فیزیک بدنی و تغذیه، بهترین گزینه‌ها را پیش روی شما می‌گذارند و از اتفاقات ناگواری که ممکن است سالیان بعد رخ دهد جلوگیری می‌کنند. 

مشاوره انتخاب شغل

چه کسانی به مشاوره انتخاب شغلی احتیاج دارند؟

مشاوره شغل

یکسری افراد در چند زمینه علاقه، مهارت و تخصص دارند ولی نمی‌توانند در این میان یک کدام را انتخاب کنند و سردرگم می‌شوند، معمولا از زبان این گروه افراد این جمله زیاد تکرار می‌شود که: “نمیدونم چه شغلی انتخاب کنم“. مشاوره شغلی حضوری، آنلاین و تلفنی بهترین راه حل برای این دسته افراد می‌باشد و راهنمای آنها برای رهایی از احساس سردرگمی است.

بسیاری از افراد بعد از شکست در کسب و کار خود نمی‌دانند باید چه کاری انجام دهند. ما در مقاله راهکارهایی برای شکست نخوردن در کسب و کار شما را کاملا راهنمایی کردیم. 

انواع مشاوره شغلی صدای آرامش

مشاوره شغلی در تهران خدمتی است که به شما کمک می کند تا شغل مناسب خود را بیابید یا در شغل کنونی خود پیشرفت کنید. برای این منظور، می‌توانید از مرکز مشاوره شغلی صدای آرامش استفاده کنید.

مشاوره شغلی حضوری

مشاوره شغلی حضوری این فرصت را به فرد می‌دهد که بتواند به صورت رو در رو با متخصص مشاوره شغلی ارتباط برقرار کند و مشکلات و چالش‌های خود را در انتخاب شغل مطرح نماید. مشاوره شغلی حضوری برای آن دسته از افرادی که تمایل دارند به صورت فیزیکی و مستقیم با مشاور خود ارتباط داشته باشند، گزینه مناسبی است.

مشاوره شغلی تلفنی

در مشاوره شغلی تلفنی فرد به صورت تلفنی با متخصص مشاوره شغلی ارتباط داشته و چالش‌ها و مسائل خود را مطرح می‌نماید، مشاور نیز با شنیدن خواسته‌ها و نیازهای فرد راهنمایی‌های لازم را به وی انتقال می‌دهد، مزیت این نوع مشاوره شغلی عدم نیاز به حضور فیزیکی بوده و تنها با دسترسی به یک خط تلفن ثابت یا همراه می‌توانید در زمان و مکان دلخواه مشاوره برای انتخاب شغل داشته باشید.

مشاوره انتخاب شغل دانشجویان

یکی از چالش‌های سخت برای دانشجویان هنگام تحصیل و یا بعد از فارغ التحصیلی، انتخاب شغل مناسب با رشته تحصیلی است. مشاور تحصیلی به دانشجویان اطلاعات و آگاهی کامل از شرایط شغلی مدنظر داده و سختی‌های مسیر را به آنان توضیح می‌دهد.

مشاوره شغلی برای دیپلمه‌ها

دانش‌آموزانی که با انتخاب رشته تحصیلی برای ورود به دانشگاه دچار مشکل و سردرگمی شده‌اند و از آینده شغلی، شرایط و بازار کار رشته تحصیلی مدنظر خود اطلاعات کاملی ندارند، با مشاوره شغلی دانش‌آموزان می‎‌توانند بهترین انتخاب را برای سرنوشت و آینده خود بگیرند.

مشاوره شغلی برای استان‌های مختلف

این نوع مشاوره ویژه افرادی است که محل سکونت آن‌ها در شهرها و استان‌های مختلف کشور است و احساس می‌کنند تا در محل زندگی خود نمی‌توانند از شرایط شغلی خوبی بهره‌مند باشند. در چنین شرایطی با استفاده از یک یا چند جلسه مشاوره شغلی آنلاین می‌توانند پاسخ تمامی سؤالات و ابهامات خود را برطرف کرده و بهترین شغل را انتخاب کنند.

مشاوره شغلی برای آقایان مجرد

انتخاب شغل مناسب برای آقایان مجرد، یکی دیگر از مهم‌ترین تصمیمات زندگی آن‌ها است. انتخاب شغل خوب برای آقایان مجرد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که شغل، نه تنها منبع درآمد برای تامین نیازهای مالی است، بلکه در هویت، روابط اجتماعی و  حتی در انتخاب شریک زندگی برای ازدواج فرد نیز نقش بسزایی دارد.

مشاوره شغلی در تهران

اگر در استان تهران سکونت دارید می‌توانید از مشاوره انتخاب شغل حضوری در تهران بهره‌مند شوید، برای این مورد کافی است روی دکمه دریافت مشاوره شغلی کلیک کرده و فرم موجود را تکمیل نمایید و یا با شماره 02191301505 تماس حاصل نمایید.

مشاوره انتخاب شغل برای خانم‌ها

امروزه خانم‌ها همانند آقایان در بستر اجتماع علی الخصوص در موقعیت‌های شغلی نقش پر رنگ‌تری دارند و انتخاب شغل متناسب با روحیات زنان امری ضروری محسوب می‌شود، اگر به عنوان یک خانم در انتخاب موقعیت شغلی مناسب خود دچار سردرگمی هستید مشاورین ما در مرکز صدای آرامش آماده ارائه خدمات مشاوره شغلی به شما هستند.

مشاوره شغلی

نقشه راه مشاوره شغلی

شماره 1 مشاوره شغلی

تکمیل اطلاعات فرم رزرو

در اولین مرحله روی دکمه رزرو وقت مشاوره کلیک کرده و فرم را تکمیل نمایید تا اطلاعات شما توسط همکاران ما در مرکز مشاوره صدای آرامش دریافت شود.

شماره 2 مشاوره شغلی

اختصاص زمان مشاوره به شما

دوستان ما در مرکز مشاوره صدای آرامش با شما تماس می‌گیرند و با توجه به نیاز شما مشاور مربوطه را به شما معرفی می‌کنند.

شماره 3 مشاوره شغلی

انجام مشاوره برای گرفتن بهترین نتیجه

مشاور مربوطه در خصوص نیاز و مسئله شما گفتگو کرده و تا رسیدن به نتیجه مطلوب در کنار شماست.

مشاوره کاری آنلاین

مشاوره شغلی آنلاین به چندین جهت مزایای مختلفی دارد. امکان ارتباط سریع‌تر و عدم اتلاف وقت جهت نوبت‌دهی، برقراری ارتباط راحت‌تر و بیان مشکلات بصورت واضح، از جمله مواردی است که مشاوره شغلی آنلاین را مفیدتر نشان می‌دهد، لازم به ذکر است که مشاوره آنلاین شغلی مزایای مشاوره حضوری و تلفنی را یکجا داشته و فرد می‌تواند به صورت تصویری از راه دور مشاوره کاری آنلاین داشته باشد.

مشاوره شغلی و حرفه ای صدای آرامش در شهر های مختلف

گروه مشاورین شغلی صدای آرامش از ابتدا مفتخر بوده تا به مردم کلان شهرها بصورت آنلاین و تلفنی مشاوره شغلی و حرفه ای دهد، بدین ترتیب مشاوره انتخاب شغل صدای آرامش شامل مشاوره شغلی در مشهد، مشاور شغلی در تبریز، مشاوره شغلی رایگان اصفهان، مشاوره شغلی در شیراز، مشاوره شغلی در مازندران، مشاوره شغلی در لرستان، مشاوره شغلی در ارومیه، مشاوره شغلی در اردبیل، مشاوره شغلی در یزد می‌باشد و شما می‌توانید برای دریافت نمایندگی مشاوره شغلی صدای آرامش با ما از طریق فرم زیر در تماس باشید.

در مشاوره شغلی چه کارهایی انجام می‌دهند؟

مشاوره شغلی در اولین قدم شروع به شناخت شما، علایق، سبک زندگی و فیزیک جسمانیتان می‌کند. بعد از گذراندن گام اول، مشاور لیستی از شغل‌هایی که مَد نظر خودتان است را از شما می‌خواهد. در مرحله بعدی، مشاور اطلاعات دریافتی از شما را با شغل هایی که مناسب هستند تطابق می‌دهد و از نامناسب‌ترین شغل تا مناسب‌ترین شغل را به شما پیشنهاد می‌کند.

مشاوره شغلی انواع راهکار‌ها از مشاوره انتخاب شغل آزاد تا مشاوره کاری و تحصیلی را بررسی می‌کند.در ادامه با ما همراه باشید تا این مراحل را به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم.

افرادی که دارای کسب و کار شخصی هستند و علاقه مند به توسعه کسب و کار خود می باشند می توانند در مقاله بوم مدل کسب و کار، اطلاعات بسیار مفیدی کسب کنند.

جهت مشاهده ویدئوهای بیشتر در خصوص مشاوره انتخاب شغل به کانال آپارات صدای آرامش ساپتک مراجعه کنید

مشاوره شغلی تخصصی برای همه افراد

مشاوره شغلی تخصصی نوعی از مشاوره شغلی است که با توجه به تخصص، سوابق، مهارت‌ها و اهداف و آرزوهای شما، شغل مناسب برای شما را پیشنهاد می‌دهد. این نوع مشاوره می‌تواند به شما کمک کند تا با شناخت بهتر خودتان، شغلی را انتخاب کنید که با توانایی‌ها و علایق شما همخوانی داشته باشد و در آن بتوانید به رشد و پیشرفت شغلی خود بپردازید.

یک جلسه مشاوره شغلی

قیمت اصلی 400,000 تومان بود
  • یک جلسه مشاوره
  • انتخاب مسیر شغلی
  • چه شغلی و چطور انتخاب کنم
  • چگونه مهارت کسب کنم
  • هر جلسه 45 دقیقه
مشاوره

سه جلسه مشاوره شغلی

قیمت اصلی 1,000,000 تومان بود
  • سه جلسه مشاوره
  • انتخاب مسیر شغلی
  • چه شغلی و چطور انتخاب کنم
  • چگونه مهارت کسب کنم
  • هر جلسه 45 دقیقه
مشاوره

پنج جلسه مشاوره شغلی

قیمت اصلی 2,000,000 تومان بود
  • پنج جلسه مشاوره
  • انتخاب مسیر شغلی
  • چه شغلی و چطور انتخاب کنم
  • چگونه مهارت کسب کنم
  • هر جلسه 45 دقیقه
مشاوره

شخصیت شناسی و استعدادیابی برای یافتن مناسب‌ترین شغل

شخصیت-شناسی-و-استعدادیابی-برای-یافتن-مناسب_ترین-شغل

اولین گام مشاوره شغلی، شخصیت شناسی می‌باشد. در شخصیت شناسی اطلاعات بسیار زیادی همچون درونگرا بودن یا برونگرا بودن، احساسی بودن یا منطقی بودن و از این قبیل می‌توان به‌‌ درست آورد. بعد از اینکه مراحل شخصیت‌شناسی را گذراندید، راحت‌تر می‌توان استعدادهای شما را ارزیابی کرد. همچنین نقاط ضعف و نقاط قوت شما نمایان می‌شوند و شما می‌توانید روی نقاط ضعف خود کار کنی و آنها را تا حد ممکن از بین ببرید.

همچنین یک راه برای شناخت شخصیت و استعداد شغلی خود، انجام تست‌های روانشناسی و استعداد‌‌یابی است، آزمون نئو یکی از این تست‌های شناخت شخصیت می‌باشد که می‌توانید از طریق لینک تست نئو آن را انجام دهید.

با داشتن استعداد و انتخاب شغل مناسب، می‌توان سرعت رشد و پیشرفت را چندین برابر بالاتر برد. برای مثال شخصی که در صحبت کردن و فن بیان استعداد دارد به راحتی می‌تواند در شغل‌هایی که نیاز به ارتباط دارد پیشرفت کند. اما اگر همین شخص در جایگاه شغلی مناسب خود قرار نگیرد، ممکن است خیلی زود کار برایش کسل کننده و خسته کننده شود.

لیست مشاورین در مرکز مشاوره شغلی صدای آرامش

مشاور شغلی

شخصیت‌شناسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شخصیت‌شناسی یکی از حوزه های روانشناسی است که به بررسی و توصیف ویژگی‌ها، الگوها و خصوصیات شخصیتی فرد می‌پردازد. این حوزه به دو صورت عملی و تئوریک تحقیق می‌کند و در بررسی شخصیت فرد از روش‌های مختلفی مانند مصاحبه، طی کردن مراحل روانشناسی، مشاهده، مطالعات موردی و آزمایش‌های رفتاری استفاده می‌کند. شخصیت شناسی به فرایند شکل‌گیری شخصیت، عوامل مؤثر بر شخصیت و تفاوت‌های شخصیتی بین افراد می‌پردازد. همچنین، در بررسی شخصیت فرد، به عوامل مختلفی مانند خصوصیات فردی، تجربیات زندگی، فرهنگ، محیط و شرایط اجتماعی توجه می‌شود.

از جمله کاربردهای شخصیت‌شناسی می‌توان به استفاده در روابط انسانی، کارآمدی و عملکرد در محیط کار، رشد شخصی و ارتقاء کیفیت زندگی اشاره کرد. همچنین، در برخی شغل‌ها مانند روانشناسی، مشاوره، مدیریت منابع انسانی و طراحی رابط کاربری، شخصیت‌شناسی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشاوره استعدادیابی شغلی چیست؟

مشاوره استعداد یابی شغلی به مجموعه فرآیندهایی گفته می‌شود که در آن، تلاش می‌شود تا با تشخیص و شناسایی استعدادهای فردی، افرادی با پتانسیل بالا در شغل‌های خاص پیدا شوند و در موقعیت‌های شغلی مناسبی قرار گیرند. هدف اصلی استعدادیابی، شناسایی و جذب افراد با پتانسیل و استعداد بالا و توسعه آنها به منظور بهره‌وری بهتر از منابع انسانی است.

برای انجام استعدادیابی، نیاز است که ابتدا شغلی که نیاز به تخصص و استعداد دارد مشخص شود. سپس مشاوره استعدادیابی شغلی با استفاده از متدهای مختلفی مانند آزمون‌های استعدادیابی، مصاحبه‌های روانشناسی، ارزیابی عملکرد قبلی، مشاهده و بررسی رزومه، افرادی با استعداد در شغل خاصی شناسایی می‌شوند. بعد از شناسایی افراد با استعداد، روی توسعه و آموزش آنها تمرکز می‌شود تا بهترین عملکرد را در شغل خود داشته باشند. همچنین، در استعدادیابی معمولاً تلاش می‌شود تا افراد با استعداد را در موقعیت‌های شغلی مناسبی قرار داده تا به بهره‌وری بهتری از منابع انسانی دست یافت. 

در کل مشاوره استعدادیابی شغلی پروسه ای است که توانایی‌ها، علایق و اهداف شما را می سنجد و طبق آن شغل مناسب برای شما را پیشنهاد می‌دهد که منجر به رضایت شغلی بیشتر و همچنین پیشرفت شغلی شما خواهد بود.

مشاوره انتخاب شغلی

پیدا کردن شغل مناسب + بیکارم چطور کار پیدا کنم؟🤔

خیلی از افراد بارها شغل خود را تغییر می دهند زیرا شناخت کافی از خودشان ندارند و اصطلاحا از این شاخه به آن شاخه می پرند درحالیکه مشاوره شغلی به شما کمک می کند تا کار مناسب خود را پیدا کنید و در مسیر مشخصی پیشرفت کنید.

همین الآن، برای درخواست مشاوره انتخاب شغل، بر روی دکمه زیر کلیک کنید تا مشاوران صدای آرامش ساپتک در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

بهترین مشاور شغلی

تحصیلات و مهارت‌های مورد نیاز مشاغل

دومین گام، تحصیلات و مهارت‌ها است. معمولا باید مطابق تحصیلات و مهارت‌هایی که دارید شغل خود را انتخاب کنید تا در کار خود موفق باشید. ممکن از برخی از شما بگویید که تحصیلات مرتبطی با شغلی که به آن علاقه دارید ندارید. برای مثال شما در مدرسه و دانشگاه درس‌های مربوط به پزشکی خوانده‌اید، درصورتی که هیچ علاقه‌ای به پزشکی نداشتید و عاشق کامپیوتر هستید. در اینجا نیاز است که مهارت شغل مورد نظر خودتان را کسب کنید و بهترین راه برای پیدا کردن مسیر شغلی مورد‌نیاز، مشورت کردن با یک مشاور شغلی است.

اگر دانشجو هستید و نمی‌توانید به صورت تمام وقت کار کنید یا نمی‌دانید چه شغلی مناسب دوران دانشجویی شماست، پیشنهاد می‌کنم حتما مقاله مشاوره انتخاب شغل دانشجویان را مطالعه کنید.

تاثیر خانواده در انتخاب شغل!

اولین جایی که هر شخصی مهارت‌هایی را می‌آموزد، محیط خانواده است. اینکه یک خانواده چگونه فرزند خود را بزرگ کنند، تاثیر بسیار زیادی روی آینده آن شخص خواهد داشت. به عبارتی دیگر، خانواده تاثیر زیادی بر روی انتخاب شغل، استعدادها و سلیقه‌های شما دارد. اگر به نظرات خانواده در خصوص انتخاب شغل اهمیت ندهید، ممکن است در آینده در سیر شغلی خود به مشکل بر بخورید.

مشاور خانواده کمک می‌کند تا در انتخاب شغل و آینده‌مان کمترین چالش را با خانواده داشته باشیم و همسو با شغل مورد نظر هدایتمان کند. این موارد بسیار حائز اهمیت هستند و باید جدی گرفت شوند.

انتخاب شغل

اگر در خصوص مسائل خانوادگی و یا حتی فردی نیاز به مشورت با یک متخصص روانشناس خانواده و فردی را دارید روی دکمه زیر کلیک کرده و فرم را تکمیل نمایید.

آینده‌ و نیاز بازار کار برای انتخاب مناسب ترین شغل

مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشیم آینده و نیاز جامعه است. باید مطمئن شویم شغلی که انتخاب می‌کنیم در آينده نیاز جامعه را تأمین می‌کند و قرار نیست از رده خارج شود. برخی شغل‌ها مثل حمام‌های عمومی،  تاکسی سرویس‌ها، فروش یا تعمیر چراغ‌های نفتی و… دیگر در بازار جایگاهی ندارند و به زودی شغل‌های بسیار زیادی نیز به این لیست اضافه می‌شود. برای اینکه بفهمیم چه شغلی آینده عالی و مورد نیاز جامعه است، به تحقیق بسیار زیادی نیاز دارد و این کاری است. در اینجا نیاز است که با یک مشاوره شغل در مورد شغل آینده‌مان بیشتر مشورت کنیم. 

با توجه به نظر کارشناسان، یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد، درنظر گرفتن سختی شغل برای بانوان با توجه به وضعیت آن‌ها در جامعه است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله بهترین شغل پردرآمد برای خانم ها را مطالعه کنید.

همچنین برای راهنمایی در خصوص یافتن شغل پاره وقت می‌توانید مقاله شغل دوم برای خانم‌ها را مطالعه نمایید.

فیزیک جسمانی و مشاور انتخاب شغلی؟!

از مهم‌ترین عواملی که کمتر کسی به آن توجه می‌‌کند، فیزیک جسمانی است. هر شخصی فیزیک جسمانی خاص خود را دارد. بعضی افراد جثه قوی‌ای دارند و مناسب کارهایی هستند که نیاز به زور و بازو دارد. برخی افراد جثه ریز و ضعیفی دارند و مناسب کارهای سخت و سنگین نیستند. مشاور با در نظر گرفتن وضعیت فیزیکی و جسمانی بهترین شغل را برای شما ارزیابی می‌کند، به طوری که از نظر جسمانی و فیزیکی دچار ضعف نشوید.

همچنین بعضی افراد هستند که نه تنها جثه تنومند و قوی‌ای دارند، بسیار باهوش هستند و به اشتباه وارد کارهایی می‌شوند که فقط نیاز به زور و بازو دارد، اما اگر پیش یک مشاور شغلی بروند، ممکن است شغلی به او پیشنهاد بدهند که بدون عرق ریختن از شغل خود لذت ببرد.

چطور شغل انتخاب کنم؟

آیا تغذیه و برنامه‌غذایی در انتخاب شغل تاثیر دارد؟!

تغذیه هم مانند وضعیت جسمانی جزء مواردی است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند. تغذیه مهم ترین بخش زندگی هر شخصی است و از اول تولد تا اخر عمر بر روی سبک زندگی ما تاثیر می‌گذارد. اگر تغذیه مناسبی نداشته باشیم ممکن است در زمان کار انرژی کمتری داشته باشیم. برای مثال اگر شغل یک شخص نیاز به انرژی زیادی داشت باشد و آن شخص به تغذیه خود اهمیت ندهد، ممکن است دچار بیماری های گوارشی، ضعف جسمانی و دیگر بیماری‌ها شود.

مشاوره انتخاب شغل حرفه‌ای

برنامه غذایی

بسیاری از مشاغل مهم و پرطرفدار همچون خلبانی، ورزشهای حرفه‌ای، آتش‌نشانی و امداد و نجات؛ نیازمند احراز استانداردهای سلامت و فیزیک بدنی بسیار دقیق توسط فرد متقاضی است که  این استانداردها، جز با تغذیه مناسب و سالم، دست یافتنی نیست! 

در یکی از محافل پزشکی که بنده به عنوان خبرنگار در آن حضور داشتم؛ سخنران جلسه که یکی از صاحب نظران طب سنتی بود؛ خاطره‌ای از یکی از مدیران رده بالای دولتی بیان کرد با این مضمون که ” آن فرد که وزیر کشاورزی آن دوران بوده؛ وقتی با سوال اینکه چطور این همه انرژی و توان دارد؟ ابراز داشته “چون من وعده غذایی ناهار را حذف کرده‌ام!” و جالب اینجاست که این فرد، به گفته خودش؛ چند سال بعد، به علت بیماری گوارشی، مجبور به کناره گیری از شغل وزارت شد! “

در نقطه مقابل، فردی که عادت به خوردن چند نوبت غذا در روز دارد؛ مطمئنا در مشاغلی که فرصت کافی برای تامین وعده های غدایی وجود نداشته باشد؛ دچار مشکل خواهد شد.کسی که عادت به مصرف مواد کاهنده هوشیاری یا توهم‌زا دارد؛ مطمئناً برای مشاغلی که نیاز به تمرکز و هشیاری بالا دارد؛ ناکارآمد و بعضاً، مخرب خواهد بود. کسی که اهل مصرف سیگار است؛ هرگز برای فعالیت در جایگاه‌های توزیع سوخت و نیز اماکن انباشت مواد اشتعال زا، گزینه مناسبی نیست! 

در نتیجه تغذیه می‌تواند در روند کار به شما کمک کند و برای تغذیه مناسب نیاز به مشاوره تغذیه است تا شما را راهنمایی کند و با برنامه غذایی مخصوص خودتان به شما کمک کند تا بهترین بازدهی در شغل خود را داشته باشید.

مرکز مشاوره شغلی

مجموعه صدای آرامش، مرکز مشاوره شغلی آنلاین و حضوری می‌باشد و با بکارگیری از مشاوران شغلی باتجربه، ارائه خدمات برای عزیزانی که در شغل خود دچار سردرگمی شده‌ و یا هنوز شغل خود را پیدا نکرده‌اند فراهم کرده است. به همین دلیل شما برای شروع، 22 دقیقه مشاوره شغلی رایگان دارید تا از این فرصت استفاده کرده و بهترین مسیر شغلی را برای خود پیدا کنید.

همین الآن، برای درخواست مشاوره انتخاب شغل، بر روی دکمه زیر کلیک کنید تا مشاوران صدای آرامش ساپتک در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. 

طبع‌شناسی و مزاج

مزاج فرد می‌تواند نقش مهمی در انتخاب شغل ایفا کند. افراد با مزاج مختلف ممکن است به شغل‌های مختلف علاقه‌مند باشند و در شغل‌های مختلف بهتر عمل کنند.

افراد با مزاج گرم، علاقه‌مند به شغل‌هایی هستند که فضایی پرانرژی و سرشار از فعالیت داشته باشند. این افراد به خوبی در شغل‌هایی که نیاز به انعطاف‌پذیری، رهبری و همچنین تحمل فشار و استرس دارند، عملکرد خوبی دارند. برای مثال، شغل‌های مدیریت، تبلیغات، فروش، ورزشکاری و خدمات اضطراری از شغل‌هایی هستند که ممکن است برای افراد با مزاج پرشور جذاب باشند.

متخصص مشاوره انتخاب شغل

در مقابل، افراد با مزاج سرد، علاقه‌مند به شغل‌هایی هستند که فضایی آرام و متعادل داشته باشند. این افراد به خوبی در شغل‌هایی که نیاز به تمرکز، دقت و صبر دارند، عملکرد خوبی دارند. برای مثال، شغل‌های مشاوره، آموزش، تحقیق‌و‌توسعه و حسابرسی از شغل‌هایی هستند که ممکن است برای افراد با مزاج متعادل جذاب باشند.

بنابراین، در انتخاب شغل، بهتر است به مزاج و طبع خود توجه کنید و شغلی را انتخاب کنید که با طبع و مزاج شما سازگاری داشته باشد.

برای رزرو نوبت در مرکز مشاوره انتخاب شغل صدای آرامش ساپتک از طریق دکمه زیر اطلاعات خود را ثبت کنید.

سوالات مشاوره شغلی

قطعا بله! راهنمایی و دریافت مشاوره از فرد دلسوز و باتجربه قطعا به هموار کردن مسیر شغلی شما کمک می‌کند.

برای استفاده از خدمات مشاوره با شماره مشاوره شغلی رایگان صدای آرامش تماس حاصل فرمایید: 02191301505

برای استفاده از مشاوره شغلی رایگان انلاین از طریق فرم های موجود در صفحه با ما در تماس باشید، هزینه مشاوره شغلی آنلاین بطور دقیق بعد از پایان مشاوره 22دقیقه‌ای رایگان مشخص می‌شود.

زیرا بطور خلاصه مشاوره شغلی آنلاین هزینه کمتری نسبت به برگزاری جلسات حضوری دارد. به علاوه ممکن است وقت کافی را برای دریافت مشاوره حضوری نداشته باشید. از این رو مشاوره آنلاین مناسب شماست.

در مشاوره انتخاب شغل صدای آرامش ساپتک، مواردی چون انجام تست‌های شخصیت‌شناسی، بررسی علایق و خواسته‌های شما از شغل آینده، بررسی موقعیت بازار کار آن شغل و… در دستور کار قرار می‌گیرد.

برای درخواست مشاوره انتخاب شغل، ابتدا باید فرم مربوط به انتخاب شغل را تکمیل و برای ما ارسال کنید. پس از ارسال فرم، در اسرع وقت، مشاورین ما با شما تماس می‌گیرند و روند کامل مشاوره را برای شما توضیح می‌دهند.

انواع تست‌های استعدادیابی شغلی در سایت موجود هستند و معمولا از تست‌های نئو و هالند برای این منظور استفاده می‌شود.

جهت استفاده از مشاوره شغلی رایگان مرکز مشاوره شغلی صدای آرامش فرم موجود در صفحه را تکمیل کنید.

42 دیدگاه در “مشاوره انتخاب شغلی

  1. علی قاسمی گفت:

    سلام. من در حال حاضر مدیریت یک شرکت خصوص رو دارم اما میخوام شغل دو مهم داشته باشم. پیشنهاد شما چه شغلی هست؟

    1. حانیه پایداری گفت:

      سلام . اول از همه باید ببینید در چه حوزه کاری علاقه به فعالیت در شغل دوم را دارید. باتوجه به روحیه مدیریت طلب شما کارها و شغل های مدیریتی میتونه مناسبتون باشه. اما اول از همه باید بسنجید که علاقه و چه استعدادی دارید. روانشناس شغلی در این زمینه میتونه شما رو کمک کنه تا بهترین شغل که مناسب شخص شماست رو پیدا کنید.

  2. ریما صبوری گفت:

    سلام . من داشنجو ترم یک روانشناسی هستم. اما نمیدونم این رشته مناسب من هست یا نه. چون مدتیه که خیلی روحیم ضعیف شده و نمیتونم غم و ناراحتی کسی رو گوش بدم که اگر گوش بدم یا هفته حال روحیم خوب نیست . بنظرت مناسب این رشته هستم یا نه ؟

    1. حانیه پایداری گفت:

      سلام. باتوجه به توضیحات شما، روحیه‌تون مناسب این رشته نیست. این رشته نیاز به روحیه قوی، داشتن حس همدلی زیاد و علاقه داشتن به محرم راز بودن رو میخواد. شما میتونید همین رشته را ادامه داده در شاخه تدریس در آن فعالیت نمائید.

  3. ملیحه گفت:

    من تصمیم دارم تا سالن آرایشگاه راه اندازی کنم اما میترسم که نتونم از پس مخارج و سختی های اولش بربیام! لطفا راهنماییم کنید

    1. محمدرضا گراوند گفت:

      هر کاری اولش سختی های خودش رو داره و نمیشه گفت که از ابتدا شما به درآمدهای خوب میرسید. چیزی که مهمه تداوم هستش. میتونید از مشاوره رایگان 22 دقیقه ای استفاده کنید و تا حدودی اطلاعات بیشتری راجع به این موضوع بدست بیارید.

  4. نیلوفر عمریان گفت:

    رشته تحصیلی من تربیت بدنیه ولی میخوام تغییر شغل بدم. احساس میکنم که آینده خوبی نداره…

    1. محمدرضا گراوند گفت:

      درود وقت بخیر. این رشته با توجه به موقعیتتون و محل سکونت میتونه شرایط رو براتون سخت کنه. اما در کل افرادی هستند که از این رشته به جایگاه خوبی رسیدن..! باید کمی بیشتر راجع به این موضوع تحقیق کنید.

  5. اکبرزاده گفت:

    ممکنه که توی یک جلسه یا همون 22 دقیقه مشاوره شغلی رایگان کارمون راه بیفته؟؟

    1. محمدرضا گراوند گفت:

      سلام کاربر عزیز بله بستگی داره. اول مشاوره شغلی رایگان رو برگزار میکنیم اما در اکثر مواقع حداقل یک جلسه میتونه براتون مفید واقع بشه.

  6. جواد گفت:

    مشاوره شغلی فقط آنلاین هستش؟؟

    1. محمدرضا گراوند گفت:

      بله در حال حاضر مشاوره شغلی بصورت آنلاین هستش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم تماس مشاور شغلی

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط با شما*
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

فرم تماس مشاور خانواده

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*