مرکز تخصصی مشاوره ترک اعتیاد

وابستگی به هر چیزی ضعف است و تاثیر بسزایی در تمام ابعاد زندگی فرد دارد. بسیاری از مشکلات زندگی شما با درمان این وابستگی حل خواهد شد. اعتیاد در صورت عدم پیشگیری و درمان، سلامت جسمی و ذهنی شخص و همچنین روابط اجتماعی و خانوادگی او را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. ممکن است شخص بارها تصمیم به ترک اعتیاد گرفته باشد اما دوباره به سمت آن حرکت کرده و این رفتار مثل یک چرخه ادامه پیدا می‌کند، لذا در جلسات مشاوره ترک اعتیاد به کمک متخصص روانشناس علل روانی اعتیاد فرد شناسایی و ریشه یابی شود.
علت اینکه با وجود آگاهی به مضرات اعتیاد، فرد موفق به ترک نمی شود، ریشه های عمیق روانی است. با مشاوره ی اعتیاد این ریشه ها به شما نمایش داده می شود

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*

مشاوره ترک اعتیاد

مشاوره ترک اعتیاد رایگان

اعتیاد وابستگی شدید به شخص یا چیزی است. علت آن ریشه ای است و با حذف و تغییر موارد ظاهری ترک صورت نخواهد گرفت. شاید اولین چیزی که از اعتیاد به ذهن ما برسد اعتیاد به مواد مخدر مانند کوکائین، شیشه باشد اما باید بدانیم اعتیاد شامل مفهوم گسترده‌تری است؛ به گونه ای که اکثر انسان‌ها در زندگی روزمره خود دچار اعتیاد می‌شوند بدون آن که متوجه شوند . اعتیاد نوعی از اختلال است که در آن بدن فرد وابستگی شدیدی به مصرف یک ماده مانند الکل، نیکوتین  … و یا انجام رفتارهای خاص مانند قمار، بازی‌های ویدئویی، روابط جنسی و … پیدا می کند. انسان برای رسیدن به حس لذت و فراموشی یا فرار مسائل چالش برانگیز زندگی به اعتیاد روی می آورد. یعنی جایی از زندگی کمبودی وجود داشته است و یا روی مهارت های مهم زندگی کردن کار نشده است. 

مشاوره ترک اعتیاد ارزان

در مشاوره ترک اعتیاد ارزان که توسط مشاور و تراپیست مجموعه صدای آرامش ساپتک انجام می‌شود، ایجاد یک رابطه قوی و مبتنی بر اعتماد بین مشاور و مراجعه‌کننده برای موفقیت در درمان اعتیاد شکل می‌گیرد. این رابطه به مراجعه‌کننده کمک می‌کند تا احساس امنیت و عدم تنهایی پیدا کند و به مشاور اجازه می‌دهد تا به طور مؤثرتری به او کمک کند.

مشاوره روانشناسی ترک اعتیاد به افراد کمک می کند تا ضمن آگاهی از وضعیت اعتیاد خود، به سمت ترک آن قدم بردارند. در طول فرآیند مشاوره، مشاور ترک اعتیاد راهکارهای لازم را به فرد ارائه می دهد و گام به گام تا رهایی از شر اعتیاد فرد را همراهی می‌کند. در مشاوره ترک اعتیاد و با جلسات روان درمانی از طریق ریشه یابی عمیق ترین وجوه روانی فرد می توان دلایل این میل به وابستگی را دانست و از راه های سالم تر آن میل را برطرف نمود. 

همان طور که گفتیم اعتیاد صرفا به مصرف مواد مخدر محدود نمی شود و بسته به نوع و میزان وابستگی فرد ، انواع مختلفی دارد به عنوان مثال:

همه موارد بالا از انواع اعتیاد هستند که زندگی فردی و اجتماعی فرد معتاد را تحت تاثیر قرار می‌دهند .

اگر هم اکنون اعتیاد را در زندگی خود تجربه می‌کنید و به دنبال راهی برای ترک آن هستید مشاورین و روانشناسان ما در مرکز مشاوره صدای آرامش ساپتک همراه شما هستند.

یک جلسه مشاوره اعتیاد

299,000 تومان
  • یک جلسه مشاوره
  • راه های پیشگیری از باز گشت به اعتیاد
  • چگونه به دام اعتیاد نیفتیم؟
  • مشاوره برای ترک اعتیاد گل و ماری‌جوانا
  • هر جلسه 45 دقیقه
مشاوره

سه جلسه مشاوره اعتیاد

990,000 تومان
  • سه جلسه مشاوره
  • راه های پیشگیری از باز گشت به اعتیاد
  • چگونه به دام اعتیاد نیفتیم؟
  • مشاوره برای ترک اعتیاد گل و ماری‌جوانا
  • هر جلسه 45 دقیقه
مشاوره

پنج جلسه مشاوره اعتیاد

1,490,000 تومان
  • پنج جلسه مشاوره
  • راه های پیشگیری از باز گشت به اعتیاد
  • چگونه به دام اعتیاد نیفتیم؟
  • مشاوره برای ترک اعتیاد گل و ماری‌جوانا
  • هر جلسه 45 دقیقه
مشاوره

مشاوره برای ترک اعتیاد گل و ماری‌جوانا

گل و ماری‌جوانا محبوب ترین ماده‌ی مخدر بین نوجوانان و جوانان امروزی به حساب می آید. گل یا ماری‌جوانا سابقه ی مصرف چندانی بین مردم دنیا و ایران هنوز ندارد. به همین علت اطلاعات و آگاهی نسبت به این ماده مخدر هنوز زیاد نیست و تصورات اشتباه بین افراد بسیار زیاد است. تصوراتی از قبیل آنکه چون گیاهی است ضرری ندارد. همین موضوع باعث شده متاسفانه بسیاری از جوانان امروزی به سمت این ماده ی مخدر سوق پیدا کنند. 
هر ماده ی مخدری الگوی تخریب مخصوص خود را دارد. و ماری جوانا هم از این قاعده مستثنی نیست. در مجموع هر چیزی که وابستگی ایجاد کند، برای سلامت جسم و روان مضر است و فرد معتاد به گل نیز اگر با خود صادق باشد، می داند که دلیل ترک نکردنش کم ضرر بودن گل نیست، بلکه عدم توانایی در ترک است. زیرا ترک مواد مخدر مراحلی دارد که حتما باید طی شود. مشاوره برای ترک اعتیاد گل و یا دریافت مشاوره از تراپیست ترک شیشه و گل، یک امر ضروری است که تمام خانواده های درگیر با این موضوع باید حتما به آن توجه کنند. 

چرا اعتیاد یک بیماری است؟

اعتیاد باعث ایجاد تغییراتی در بدن به ویژه دستگاه عصبی می شود که در نتیجه آن، رفتار و عملکرد شخص دچار تغییراتی می‌شود. تاثیرات منفی اعتیاد، هم در کوتاه مدت و هم در طولانی مدت سلامت جسمانی و روانی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند. عوارض جسمانی اعتیاد شامل آسیب به سیستم عصبی، تنفسی، گوارشی و قلب و … است . به علاوه از نظر روانشناختی اعتیاد باعث ایجاد مشکلاتی مانند اضطراب، افسردگی، اختلال شخصیت و … می شود.

اکثر افرادی که درگیر بیماری اعتیاد هستند از افسردگی و علائم ناشی از این اختلال رنج می‌برند، مجموعه صدای آرامش ساپتک همراه با روانشناسان و مشاورین مجرب همراه شماست. برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

مراحل مشاوره ترک اعتیاد رایگان

مشاوره ترک اعتیاد

اولین مرحله ترک اعتیاد این است که فرد بیمار فعل خواستن را صرف کند و همه تلاش خود را برای شروع و ادامه درمان خود به کار ببندد. مرحله بعد، تشخیص نوع و میزان اعتیاد فرد توسط متخصص یا مشاور ترک اعتیاد است. پس از مراجعه به پزشک یا مشاور ،سبک زندگی فرد طبق تجویز مشاور تا رسیدن به نتیجه مطلوب تغییر خواهد کرد. دارودرمانی ، انجام روانشناسی ترک اعتیاد و روان درمانی از خدمات ارائه شده در مشاوره ترک اعتیاد می باشد.

انواع مشاوره ترک اعتیاد شبانه روزی

خدمات مشاوره ترک اعتیاد در مراکز مشاوره به روش‌های مختلفی انجام می شود که در ادامه به آن می‌پردازیم:

مشاوره ترک اعتیاد در منزل

یکی از روش های مشاوره ترک اعتیاد، به صورت تلفنی و آنلاین می باشد. شما می توانید به راحتی در خانه با تلفن یا به صورت آنلاین با موبایل و لپ تاپ با کارشناسان اعتیاد ارتباط برقرار کنید و مشاوره بگیرید. اگر ایاب و ذهاب به دفتر مشاوره برای شما سخت است این بهترین گزینه برای شما خواهد بود. 

مشاوره فردی ترک اعتیاد

در جلسات مشاوره فردی، مشاور بدون حضور فرد دیگری، با بیمار گفتگو کرده و نوع یا میزان اعتیاد فرد را بررسی می‌کند. در ادامه، راهکار‌های درمانی برای کنترل و درمان بیمار، از طرف مشاور ارائه می‌شود . بدیهی است که به نتیجه رسیدن فرآیند مشاوره در این مرحله به استمرار و اراده فرد بستگی دارد. در مشاوره های فردی مشاور تمرکز بیشتری روی فرد خواهد داشت و می تواند به جزئیات مشکلات فرد راحت تر ورود کند و فرد بیشتر حرف خواهد زد. 

مشاوره گروهی ترک اعتیاد

در مشاوره گروهی تمامی نکات و استراتژی‌های لازم توسط مشاور به تعدادی از افراد بیمار با اعتیاد مشابه، ارائه می شود. در این نوع مشاوره، فرد بیمار از فضای حمایتی جلسات برخوردار است و از تجربه سایرین در مسیر درمان خود بهره‌مند می‌شود.
حضور در مشاوره های گروهی درست است که زمان کمتری برای صحبت به هر نفر می رسد. اما همان صحبت کوتاه در میان یک جمع کاملا غریبه احساس رهایی، آرامش و اعتمادبنفس خوبی در طی جلسات به فرد خواهد داد. همچنین شنیدن مشکلات دیگران به فرد کمک می کند که احساس تنهایی نکند و حس نکند فقط خودش پر از مشکلات است.

مشاوره ترک اعتیاد گروهی

مشاوره خانوادگی ترک اعتیاد

حضور اعضای خانواده در جلسه مشاوره باعث دلگرمی و روحیه بخشی به بیمار می شود. در جلسه مشاوره خانواده به تشخیص عوامل ایجاد اعتیاد در فرد، تقویت روابط بین اعضای خانواده به ویژه با فرد بیمار و شرح وظایف خانواده و بیمار در طول دوره درمان پرداخته می شود .

مشاوره ترک اعتیاد چه نقشی در درمان اعتیاد دارد؟

جلسات مشاوره ترک اعتیاد نقش کلیدی و بسیار مهم در فرآیند بهبود و درمان بیماران دارد. مشاوره ترک اعتیاد نه تنها برای درمان اعتیاد به مواد مخدر، الکل یا دخانیات ضروری است بلکه برای همه انواع اعتیاد نیز انجام می‌شود. مشاور با برقراری ارتباط سازنده و اعتماد در جلسه مشاوره، اعتیاد فرد را شناسایی و آگاهی‌های لازم را به او ارائه می‌دهد و در جلسات متعدد پیگیری‌های لازم از روند بهبودی بیمار را انجام می‌دهد. 

اگر هم اکنون اعتیاد را در زندگی خود تجربه می‌کنید و به دنبال راهی برای ترک آن هستید مشاورین و روانشناسان ما در مرکز مشاوره صدای آرامش ساپتک همراه شما هستند.

مراکز مشاوره و کلینیک های ترک اعتیاد چه وظایفی دارند؟

  • حمایت روانی از بیمار در محدوده زمانی درمان: بیمار در آغاز درمان، هنوز خود را پیدا نکرده است و دچار فشار عصبی می‌باشد به همین دلیل مشاور میبایست او را از فشار روانی دور بسازد و از او حمایت کند.
  • پیدا کردن مشکل: مطمئنا هر مشکلی ریشه ای دارد و اعتیاد نیز از این قائده مستثنی نیست، پس مشاور میبایست دلایلی را که باعث شده است بیمار به سوی مواد برود، پیدا کرده و او را از آن دور کند تا بیمار به سوی درمان این بیماری قدم بردارد.
  • برنامه ریزی مناسب بر اساس شرایط بیمار: مشاور بایستی در ابتدا شرایط بیمار را بسنجد که او توانایی چه نوع درمان را دارد و بر اساس آن برنامه ریزی درستی را در طول مدت درمان داشته باشد و بیمار را طبق اصول روبه بهبودی برساند.
  • ادامه دادن مشاوره بعد از ترک اعتیاد: اگرچه طول درمان به پایان رسیده است اما مشاور موظف است که بیمار را بعد از درمان نیز تحت نظر بگیرد تا بیمار دوباره دچار بیماری اعتیاد نشود و او را در زندگی جدیدی که برای خود ساخته است همراهی کند.
  • برگزاری جلسات روانی درمانی گروهی: در طول درمان بیمار با بیماران دیگر نیز ارتباط برقرار می‌کند تا انگیزه‌ای دوباره پیدا کند و طول راه درمان خود را روبه پیشرفت طی کند. این جلسات باعث می‌شود بیمار از نظر اجتماعی خود را با جامعه وقف دهد.

اصول مشاوره ترک اعتیاد چگونه است؟

اصول مشاوره ترک اعتیاد به این صورت است که ابتدا تراپیست با فرد مراجعه کننده ارتباط قوی و صمیمی برقرار می‌کند و پیرامون مسائل و مشکلات زندگی فرد با او صحبت می‌کند. سپس تراپیست ترک اعتیاد، با ایجاد انگیزه برای فرد بیمار دلایل کافی و منطقی برای او آورده و او را قانع می‌کند که به ترک اعتیاد نگاه دیگری داشته باشد تا بتواند آن را به خوبی درک کند. ایجاد انگیزه و دلیل محکم برای ترک اعتیاد، از مهم‌ترین اصول مشاوره ترک اعتیاد است.

در جلسات مشاوره ترک اعتیاد چه می‌گذرد؟

همانطور که بالاتر اشاره کردیم در جلسات مشاوره ترک اعتیاد، ایجاد انگیزه کافی از مهم‌ترین مراحل مشاوره است. بسیاری از مشکلات افراد مراجعه کننده همین کافی نبودن دلیل، انگیزه و اشتیاق برای شروع ترک اعتیاد است.

بنابراین در جلسات مشاوره ترک اعتیاد، علاوه بر ایجاد انگیزه، آموزش‌ها و مهارت‌های لازم نیز مهم است. مشاور باید به مراجعه‌کننده در مورد اعتیاد، عوارض آن، و گزینه‌های مختلف درمان آموزش دهد. این آموزش‌ها به مراجعه‌کننده کمک می‌کند تا اعتیاد خود را بهتر درک کند و برای ترک آن برنامه‌ریزی کند.

مشاوران ترک اعتیاد چگونه باعث تغییر شیوه زندگی می‌شود؟

روانشناس کمبودهایی را که در زندگی بیمار وجود داشته را پیدا کرده و آن‌ها را رفع می‌کند و در عین حال بیمار در طول جلسات می‌آموزد که تحمل خود را در برابر مواد مخدر بالا ببرید و به آن‌ها “نه” بگوید و بتواند احساسات خود را کنترل کرده و مهارت‌های جدید می‌آموزد. تغییر شیوه زندگی یکی از مهمترین مراحل درمان ترک اعتیاد می‌باشد. در این مرحله، فرد درگیر بیماری بایستی روش زندگی خود را به نحوی تغییر دهد که اعتیاد را از خود دور سازد تا در یک زندگی سالم قدم بگذارد. پس برای رسیدن به این هدف، ممکن است از روش‌های مختلفی مانند مشاوره ترک اعتیاد، درمان‌های روانشناختی، تغییر شیوه زندگی استفاده شود.

روان درمان در این روش تمریناتی را به همراه دارد که این تمرینات برای کمک به مدیریت احساسات، تقویت کنترل خود، افزایش اعتماد به نفس و بهبود روابط اجتماعی و خانوادگی استفاده می‌شود. بعضی از این تمرینات در طول درمان ترک اعتیاد عبارتند از:

  • تمرینات تنفسی عمیق
  • تمرینات مدیتیشن
  • تمرینات تصویرسازی
  • تمرینات افکار مثبت
  • تمرینات تقویت
  • خودکنترلی و مدیریت احساسات

روانشناسان اعتیاد به چه کسانی کمک می‌کند؟

مشاوره ترک اعتیاد

به افرادی که به اعتیاد الکل، مواد مخدر و… دچار هستند، مشاوره می‌دهند و همچنین مسائل رفتاری را نیز درمان می‌کنند، به وضوح می‌توان دید که روانشناسان ترک اعتیاد به بیماران خود کمک می‌کنند تا اعتیاد را کنار گذاشته و رفتارهای خود را تغییر دهند تا زندگی سالمی را شروع کنند. پس تاثیر روانشناسان ترک اعتیاد چه بسا بسیار زیاد بوده چرا که بایستی انرژی و وقت کافی را برای بیمار بگذارند تا بتواند او را به سمت زندگی سالم سوق دهند و این موضوع نتیجه مهمی است که برای روانشناسان این حوزه بسیار ضرورت دارد.

مشاوره پیشگیری از اعتیاد چگونه است؟

در مشاوره پیشگیری از اعتیاد، روانشناس فرد را از عواقب درگیری با اعتیاد آگاه ساخته و انگیزه لازم را برای رشد و پیشرفت در فرد ایجاد می‌کنند. در مشاوره پیشگیری از اعتیاد روانشناس به بررسی دلایل محرک اعتیاد پرداخته و عوامل آسیب زننده و خطرناک را شناسایی و تحلیل می‌کند و به شخص کمک می‌کند که در مقابل عوامل احتمالی اعتیاد آگاه‌تر شود.

برای این منظور روانشناس به بررسی عواملی نظیر وجود اختلالات روانی، آسیب‌های دوران کودکی، وجود طرحواره‌های آسیب زا و همچنین نقش همسالان و اطرافیان شخص در پیشگیری از اعتیاد، می‌پردازد.

چگونه بین بیمار و مشاور حس اعتماد ایجاد می‌شود؟

مشاور میبایست در طول زمان درمان ارتباطی دوستانه را با بیمار برقرار کند تا بیمار اعتماد کند و در طول درمان همکاری‌های لازم را جهت بهبودی سریع‌تر انجام دهد، این نکته در بین مشاوران مخصوصا مشاوران ترک اعتیاد بسیار حائز اهمیت بوده و چه در مشاوره ترک اعتیاد آنلاین، چه در مشاوره ترک اعتیاد تلفنی و چه در مشاوره ترک اعتیاد به صورت حضوری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش مشاور با بیمار خود ارتباط دوستانه برقرار میکند تا اطلاعاتی را جهت درمان با کیفیت‌تر، کسب و لحاظ کند؛ این نوع درمان برای مشاوران در طول زمانی درمان بسیار حیاطی بوده چرا که با کمک این اطلاعات میتوان یه انسان را به آغوش جامعه بازگرداند. در ادامه با نکات بیشتری آشنا می‌شوید:

  • مشاور از پیشنهاد‌های بی‌مورد خودداری کند.
  • مشاور مزایا و منافع خود را پیشبینی نکند.
  • مشاور به بیمار وعده و وعید دروغین ندهد.
  • پیشنهاد هدیه و رشوه اخلاقی نیست
  • مشاور طبق استراتژی منظم حرکت کند
  • حین درمان هر مسئله‌ای که رخ داد را فراموش کرده و خود را مقصر نداند و مشکلات را اصلاح کند.

گروه درمانی ترک مواد مخدر در تهران

گروه درمانی ترک مواد مخدر اینگونه است که ساعاتی را بین مشاوران ترک اعتیاد می‌گذارنبد و بعد از مدتی اط قصد ادامه جلسات را داشته باشید می‌توانید با مشاوران در ارتباط باشید تا وضع حال خود را مشاورتان به اشتراک بگذارید. برای مشاوره با مرکز ترک اعتیاد صدایه آرامش می‌توانید با مشاوران ما به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید.

بهترین مشاوره ترک اعتیاد چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از ویژگی‌های یک مشاوره خوب از نظر روانشناسی اعتیاد استفاده از روش‌های نوین در درمان بیماری اعتیاد و عدم استفاده از روش‌های منسوخ شده می‌باشد که با بکارگیری شیوه‌های نوین شخص معتاد را در مسیر ترک اعتیاد مشاوره و راهنمایی کند.

قطعا یک متخصص ترک اعتیاد باید از تجربه، دانش و تبحر کافی در این زمینه برخوردار باشد تا هم از طریق مشاوره حضوری ترک اعتیاد، تلفنی و یا آنلاین بتواند تاثیرات مثبت لازم را بر شخص گذاشته و اعتماد بیمار را جلب نماید.

شاید اولین و مهمترین انتظار فرد بیمار، حفظ اطلاعات و اسرار اعتیاد وی باشد، بنابراین طی جلسات مشاوره اعتیاد، اطلاعات بیمار کاملا محرمانه باقی می‌ماند. تیم مشاوره صدای آرامش ساپتک طی تجربه چندین ساله خود در امر مشاوره ترک اعتیاد، اطلاعات همه بیماران را به صورت کاملا ایمن و محرمانه حفظ کرده است.

بهترین مشاوره ترک اعتیاد

بک مشاور برای اینکه بتواند به درستی شخص را در مسیر ترک اعتیاد همراهی کند باید از صبر و حوصله کافی بهره‌مند باشد و همچنین شنونده خوبی برای گوش سپردن به احوالات درونی فرد درگیر اعتیاد، باشد.

نحوه دریافت مشاوره ترک اعتیاد در مرکز مشاوره صدای آرامش ساپتک

در مرکز مشاوره صدای آرامش ساپتک مشاوره ترک اعتیاد حضوری، مشاوره ترک اعتیاد آنلاین و تلفنی انجام شده و جلسات و روند درمان توسط روانشناس و متخصص ترک اعتیاد انجام می‌شود.

جلسات مشاوره ترک اعتیاد صدای آرامش با جدیدترین روش های دنیا

مرکز مشاوره ترک اعتیاد صدای آرامش با ارائه انواع خدمات مشاوره ترک اعتیاد که شامل مشاوره ترک اعتیاد آنلاین شبانه روزی است، به درمان فرد بیمار می‌پردازد تا بهبودی کامل را همراه با زندگی جدیدی به بیمار احیاء کند.

مشاوره ترک اعتیاد تلفنی رایگان در همه شهرها

با خدمات مشاوره تلفنی صدای آرامش در هر جای کشور که هستید رایگان مشاوره دریافت کنید! مرکز مشاوره صدای آرامش ساپتک یکی از بهترین تیم‌های مشاوره ترک اعتیاد در کشور، با سالها تجربه درخشان دراین زمینه می‌باشد. ما آماده خدمت رسانی به هموطنانمان برای ایجاد جامعه‌ای سالم و عاری از اعتیاد هستیم.

مشاوره ترک اعتیاد در واتس‌آپ

همچنین شما عزیزان می‌توانید از طریق شبکه‌های مجازی، مشاوره ترک اعتیاد در واتس‌آپ، تلگرام و ایتا دریافت کنید. برای دریافت مشاوره تلفنی و یا  مشاوره ترک اعتیاد در منزل کافیست تا فرم موجود در صفحه را پر کرده و درخواست خود را ذکر کنید.

بهترین مشاوره ترک اعتیاد تهران

بعد از چندین سال افتخار خدمت، امروز تیم صدای آرامش در بین بهترین مراکز مشاوره ترک اعتیاد در تهران قرار گرفته است. مرکز مشاوره صدای آرامش ساپتک با در اختیار داشتن متخصصین مجرب، تمامی تلاش خود را برای هدایت بیماران در بند اعتیاد تا دستیابی به بهبودی کامل انجام می‌دهد.

سوالات متداول

سوالات متداول مشاوره ترک اعتیاد

خیر، این نوع مشاوره برای انواع اعتیاد (مواد مخدر، الکل، بازی های کامپیوتری، تلفن همراه، روابط جنسی، قمار و …) انجام می شود.

 بعد از آن هزینه مشاوره به نوع اعتیاد و تعداد جلسات مشاوره بستگی دارد.

بسته به شدت و نوع اعتیاد طول دوره درمان متغییر می‌باشد.

مرکز مشاوره صدای آرامش ساپتک خدمات مشاوره ترک اعتیاد حضوری در تهران و مشاوره‌ ترک اعتیاد آنلاین و تلفنی در تمامی شهرستان‌ها ارائه می‌دهد.

16 دیدگاه در “مشاوره ترک اعتیاد

  1. افسانه غضنفری گفت:

    سلام. نوع رفتار افراد با فرد معتاد باید به چه صورت باشد ؟ و بعد ترک چه رفتاری باید با آنها داشت. چون آدم میترسه برن دوباره شروع کنن. بهشون اطمینانی نیست

    1. حانیه پایداری گفت:

      سلام و وقت بخیر. ببینید درسته که اطمینان پیدا کردن مجدد به فرد معتاد کمی سخته. این مسئله قابل درک هست اما این رو هم در نظر بگیرید ایشون اراده خودشو نشون داده و یکبار تونسته موفق از اون خارج بشه. اینکه بخوایید شکاکانه رفتار کیند باعث حس بد و بی‌اعتمادی میشه و اگر فرد نتونه به اون حس بد غلبه بکنه اون وقت ممکنه دوباره به اعتیاد روی بیاره. پس به هیچ عنوان بعد از ترک نباید با دوستان قبلی و محیط قبلی رو در رو بشن چون امکان لغزش هنوز هم هست. حدود 1 تا 3 ماه بعد ترک باز هم باید روان درمانی رو ادامه بدند تا دوباره بازگشت نداشته باشند.

  2. هانیه مرادی گفت:

    سلام. من سوال دارم. چه عواملی باعث میشه که افراد به اعتیاد روی بیارن ؟ علتش چیه ؟

    1. حانیه پایداری گفت:

      سلام. یکی از عوامل میتونه این باشه که فرد به علت ناتوانی در مسئله و مشکل زندگی به سمت مواد روی میاره تا به آرامش برسه و همه چی یادش بره. یک عواملدیگه میتونه دوست ناسالم و ناتوانی در نه گفتن باشه. عوامل دیگر علاقه فرد به سیگار و دود هم میتونه باشه. روی آوردن به اعتیاد خیلی عوامل دیگری هم دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *