مشاوره تخصصی زوج درمانی

داشتن سواد عاطفی کافی در زندگی مشترک به زوجین کمک می‌کند تا بتوانند به‌راحتی خود را ابراز کرده و تجربه بهتر و رضایت خاطر بیشتری از زندگی با همسر و شریک عاطفی خود داشته باشند، استفاده از مشاوره زوج درمانی در ارتقای سطح سواد عاطفی، شناخت بهتر زوجین از یکدیگر و خود نقش مؤثر و بسزایی داشته و یکی از راه‌های افزایش کارآمدی رابطه عاطفی محسوب می‌شود.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*

مشاوره زوج درمانی چیست؟

1 جلسه مشاوره زوج درمانی

299,000 تومان
  • یک جلسه مشاوره
  • چگونه روابط عاطفی خود را بهبود ببخشیم؟
  • عدم وجود تفاهم ناشی از چیست؟
  • شناخت بهتر شریک عاطفی
  • هر جلسه 45 دقیقه

3 جلسه مشاوره زوج درمانی

990,000 تومان
  • سه جلسه مشاوره
  • چگونه روابط عاطفی خود را بهبود ببخشیم؟
  • عدم وجود تفاهم ناشی از چیست؟
  • شناخت بهتر شریک عاطفی
  • هر جلسه 45 دقیقه
مشاوره

5 جلسه مشاوره زوج درمانی

1,490,000 تومان
  • پنج جلسه مشاوره
  • چگونه روابط عاطفی خود را بهبود ببخشیم؟
  • عدم وجود تفاهم ناشی از چیست؟
  • شناخت بهتر شریک عاطفی
  • هر جلسه 45 دقیقه

مشاوره زوج درمانی چیست؟

مشاوره زوج درمانی در واقع نوعی راهکار برای درمان اختلافات و مشکلات میان زوج ها است. این نوع مشاوره معمولا با طی کردن چندین جلسه مشاوره زوج درمانی و دریافت مشاوره از زوج درمانگر شروع می‌شود و تا زمان حل مشکلات زوجین ادامه پیدا می‌کند. البته تعداد جلسات زوج درمانی بستگی دارد. معمولا جلسات مشاوره زوج درمانی با حضور هر دو نفر شکل می‌گیرد و گاهی اوقات نیاز است تا بصورت جداگانه به طرفین رابطه، مشاوره داده شود.

مشاوره زوج درمانی چیست؟

چرا باید از زوج درمانگر کمک بگیریم؟

عده‌ای از زوجین تصور می‌کنند که نیازی به زوج درمانگر ندارند و معتقدند که مشکلات رابطه‌شان را باید خودشان حل کنند و به نوعی خود درمانی را انتخاب می‌کنند. عده‌ای دیگر تصور می‌کنند که اگر مشکلاتشان را با دیگران در میان بگذارند، از خود ضعف نشان داده‌اند. در واقع هر دو نوع این تفکرات اشتباه است و در بلند مدت ممکن است زندگی مشترک شما خاتمه یابد.

مشاور و زوج درمانگر آنلاین با شناخت و تجربه‌ای که از روابط زناشویی دارد، به بررسی مهم ترین موارد و اختلافاتی که میان شما و پارتنر شما ایجاد شده است، می‌پردازد. یک زوج درمانگر خوب در طی سالیان سال آموزش دیده است تا به شیوه‌های مختلف و با توجه به مشکلات شما، راهکارهایی اصولی به شما ارائه دهد و به تقویت و استحکام رابطه شما کمک کند.

اگر با همسرتان دچار مشکلات رابطه ای شده اید یا با اختلاف‌هایی روبرو شده‌اید مطمئنا زوج درمانی می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌هایی نظیر مهارت ارتباطی، حل مسائل و مدیریت احساسات را تقویت کرده تا بتوانید مشکلات را به آسانی ترک کنید.

1) حل مسائل: رویارویی با مسائل و چالش و مشکلاتی که پیش آمده برای بهبود سریعتر.

2) ارتقاء ارتباط: راهنمایی مشاوره زوج درمانی برای بهبود ارتباط شما و همسرتان.

3) بهبود فرآیند تصمیم گیری: راهنمایی مشاوره زوج درمانی برای فرآیند تصمیم گیری یا بهترین رویکرد و راه‌ حل‌ها.

4) تغییر الگوهای ناکارآمد: اگر رفتاری نادرست بین شما و همسرتان وجود دارد می‌تواند با کمک مشاوره زوج درمانی ریشه مشکل را پیدا کرده و حل نمود.

اگر از وجود برخی مسائل در زندگی با شریک عاطفی خود رنج می‌برید و به دنبال یک زوج درمانگر خوب هستید، مشاورین ما در مرکز مشاوره صدای آرامش همراه شما هستند.

کار مشاور زوج درمانگر دقیقا چیست؟

هنگامی که تعارضات زوجین شدت نگرفته است، بهترین زمان برای دریافت مشاوره زوج درمانی است. در این زمان معمولا هر دو طرف با آرامش و صبر و حوصله بیشتری می‌توانند تصمیم بگیرند. زیرا در صورتی که اختلافات میان آن‌ها شدت بگیرد و از مشاوره زوج درمانی کمک نگیرند، ممکن است پیامدهایی نظیر طلاق عاطفی، خیانت، روابط فرازناشویی را به دنبال داشته باشد که در این صورت احتمالا مشاور، از تست پایان زندگی مشترک برای ارزیابی لزوم ادامه یا قطع رابطه زوجین، استفاده کند. در صورت وجود مسائل و مشکلات زیر پیشنهاد می‌شود که به مرکز مشاوره زوج درمانی مراجعه کنید و یا از طریق مشاوره آنلاین زوج درمانی اقدام به حل مشکل کنید. مشاور زوج درمانی با آموزش روش صحیح صحبت کردن زوجین با یکدیگر به آنها این امکان را می دهد تا زوجین مشکلات و چالش های خود را حل کنند.

چه زمانی باید به مشاوره زوجین یا زوج درمانی مراجعه کنیم؟

زوجین در طول زندگی مشترک خود با چالش‌ها و مشکلات متفاوتی روبرو می‌شوند که گاه نحوه حل و فصل آن تبدیل به معمای بزرگی در ذهن آنان می‌شود، در این میان مراجعه به یک روانشناس و فوق تخصص زوج درمانی می‌تواند راهگشای حل این مسائل باشد. به طور خلاصه موقعیت‌های نام برده در زیر هشدارهایی برای مراجعه به مشاوره زوج درمانی است که عبارتند از:

بهترین زوج درمانگرها در مجموعه صدای آرامش کدام‌اند؟

پس از آنکه تصمیم به دریافت مشاوره زوج درمانی گرفتید، گام بعدی انتخاب بهترین زوج درمانگر است تا بتواند با توجه به موانعی که در رابطه شما بوجود آمده است را برطرف کند. از خصوصیات بهترین دکتر زوج درمانی می توان به تخصص و سابقه طولانی اشاره کرد.

مجموعه صدای آرامش، تعدادی از مشاوران باتجربه و متخصص را در زمینه زوج درمانی و مشاوره خانواده گرد هم آورده است تا به زوج‌ها در مسیر بهبود و نوسازی روابط‌شان کمک کند. جهت مشاهده رزومه بهترین زوج درمانگر ها در تهران و سایر شهرها، وارد صفحه مشاورین زوج درمانی صدای آرامش شوید.

روند مشاوره زوج درمانی به چه صورت است؟

اما زوج درمانی به چه صورت است و چه مواردی در جلسات زوج درمانی مطرح می‌شود؟ زوج درمانی به صورت فردی، گروهی انجام می‌شود. در جلسات مشاوره زوج درمانی، مشاوره، همسران در یادگیری مهارت‌های مواجهه با مشکلات و ارتقاء ارتباط و برقراری ارتباط یاری می‌کند.

ابتدا در جلسات اولیه مشاوره، سؤالات کلی از گذشته رابطه شما از روز اول آشنایی تا به امروز پرسیده می‌شود. همچنین در ادامه سوالات و اطلاعاتی از قبیل فرهنگ خانواده‌های شما، جایگاه خودتان و خانواده ها در جامعه و دیگر موارد مشابه پرسیده می‌شود.

در جلسات بعدی، با توجه به دریافت اطلاعات اولیه از وضعیت رابطه، مشکلات اصلی و هدف، شناسایی می‌شوند و تمرکز مشاور بیشتر بر روی آن مسائل است. و پس از بررسی مشکلات، راهکارهایی متناسب با شرایط زوجین، ارائه می‌شوند تا زن و شوهر بتوانند به درک متقابلی از مسائل برسند. 

تکنیک‌های زوج درمانی شامل چه چیزهایی می‌شود؟

برای زوج درمانی، راه‌ و‌ روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند در روند درمان به زوجین کمک کند. چند تکنیک زوج درمانی که بهترین بازدهی را داشته‌اند در ادامه معرفی خواهیم کرد:

تکنیک روایت درمانی

یک رویکرد هنری-درمانی است که داستان سرایی پایه اصلی آن می‌باشد. یشتربر روی ارتباط بین داستان و تجربه شخصی تمرکز دارد. در این جلسات افراد داستان‌هایی برا بر اساس تجربیات و احساساتشان به وجود می‌آورند.

” روایت درمانی ” باعث می‌شود تا شما از جوانب و زوایای مختلف به مسئله و مشکل نگاه کنید. روایت درمانی باعث می‌شود تا تصمیم منطقی تر بگیرید. در تکنیک زوج درمانی به روش روایت درمانی، شما مشکلاتتان را به صورت داستان و یک روایت برای مشاور بیان می‌کنید.

روش زوج درمانی گاتمن

این روش توسط مشاور نام‌‌دار، جان گاتمن، ابداع شده است. این ایده تاکید بر این دارد که روابط که روابط موفق زناشویی بر پایه ارتباط عمیق و احترام متقابل بین همسران استوار می‌شود، یعنی همسران را تشویق می‌کنند تا ابراز احساسات صادقانه و ارتباط سالم و روابط عاطفی بین زن و شوهر.

بطور خلاصه، روش گاتمن به درک متقابل از همسر کمک می‌کند. این روش نیز باعث افزایش احترام به یکدیگر، درک بالا از همسر و حل تعارضات بوجود آمده می‌شود. گفتگو درباره مشکلات با آرامش بیشتر نیز یکی دیگر از فواید این روش می‌باشد.

روش روانشناسی مثبت گرا

در روانشناسی مثبت‌گرا، شما باید حتی به اندک لحظات خوشی که با همسرتان داشته‌اید فکر کنید. برخی از روانشناسان معتقدند که با انتخاب این روش، روابط و زندگی زوجین شاداب تر و بانشاط‌تر خواهد شد. در این روش آموزش خواهید دید که افکار و احساسات منفی را از ذهن خود پاک کنید و همان افکار و حس خوب را جایگزین کنید.

روانشناسی مثبت گرا

مشاوره زوج درمانی آنلاین رایگان به چه صورت است؟

خدمات مشاوره رایگان زن و شوهر از رگ گردن به شما نزدیکتر! هدیه‌ی مجموعه صدای آرامش به شما، مشاوره فوق تخصصی زوج درمانی آنلاین رایگان به مدت 22 دقیقه است. در مشاوره زوج درمانی رایگان، شما با یک نمونه جلسه مشاوره زوج درمانی مواجه می شوید که در آن بررسی کلی پیرامون مشکلاتی که در رابطه شما رخ داده است بررسی خواهد شد و متناسب با روحیات شما، راهکارهایی به شما داده خواهد شد. لازم به ذکر است مشاوره رایگان بصورت آنلاین برگزار می‌شود. برای شروع روند زوج درمانی کافیست تا از طریق فرم‌ زیر با ما در ارتباط باشید.

اگر از وجود برخی مسائل در زندگی با شریک عاطفی خود رنج می‌برید و به دنبال یک زوج درمانگر خوب هستید، مشاورین ما در مرکز مشاوره صدای آرامش همراه شما هستند.

تاثیر زوج درمانی در بهبود روابط زوجین

نتایج زوج درمانی می‌تواند بسیار متنوع باشد و به وضعیت و نیاز‌های هر زوجی که مشاوره زوج درمانی به دست می‌آید می‌تواند موثر بوده و نتیجه دلخواه را برایتان به ارمغان می‌آورد و این نتایج شامل: کاهش تنش، افزایش فهم و همدلی، بهبود ارتباطات زناشویی است. ممکن است در کنار مشاوره زوج درمانی، یک یا چند جلسه مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره طلاق یا مشاوره شکست عشقی نیاز باشد که این مورد بسته به وضعیت زوجین و نظر متخصص دارد.

سوالات متداول

سوالات زوج درمانی

تعداد جلسات مشاوره زوج درمانی کاملا بستگی به نوع مشکل و چالشی دارد که طرفین رابطه درگیر آن هستند.

قطعا بله. زوج‌های زیادی وجود دارند که با مراجعه به روانشناس و زوج درمانگر آرامش و محبتشان به همسر به نسبت گذشته افزایش پیدا کرده است که علت آن هم به تخصص و مهارت زوج درمانگر برمی‌گردد.

بطور کلی زمانی که احساس می‌کنید خود و همسرتان از پس حل مشکلات برنمی‌آیید و احتیاج به مشورت از فرد دلسوز، و یا مشاور متخصص دارید. 

بطور کلی هزینه مشاوره زوج درمانی در مجموعه صدای آرامش از 400 هزارتومان شروع می‌شود اما در نظر داشته باشید که این کمترین قیمت می‌باشد و هزینه نهایی به تعداد جلسات مشاوره بستگی دارد.

ابتدا یک مشاوره 22 دقیقه‌ای رایگان بصورت هدیه از مجموعه صدای آرامش دریافت خواهید کرد. سپس پس از هماهنگی‌های لازم بقیه جلسات مشاوره بصورت آنلاین و در صورت تمایل بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

مدت زمان مشاوره زوج درمانی کاملا بستگی به نوع چالش و مشکلی است که زوجین در زندگی با آن مواجه هستند و در حین جلسات توسط مشاور زوج درمانگر مشخص می‌شود.

در جلسه اول، مشاور متخصص به بررسی اولیه مشکلات زوج مراجع، می پردازد.

23 دیدگاه در “مرکز تخصصی مشاوره زوج درمانی

  1. هانیه گفت:

    سلام. من و همسرم خیلی اوقات حرفایی هم رو درک نمیکردیم و همین باعث دعوا میشود. جلسه زوج درمانی به ما کمک کرد تا بتونیم این مشکل رو به صورت منطقی حل بکنیم

  2. یسنا گفت:

    سلام. من و همسرم از مجموعه صدای آرامش متشکریم به ما کمک کرد تا زندگیمون از هم نپاشه .

  3. قربانی گفت:

    سلام. از جلسات مشاوره زوج درمانی غافل نشید. چون میتونه مثل یک پل نجات دهنده باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *