مرکز تخصصی مشاوره روانشناسی نوجوان

نوجوانی یکی از مهم‌ترین دوران در زندگی هر فرد به شمار می رود، چرا که در این سنین حساس، نوجوان با چالش‌هایی از قبیل بحران هویت، تغییرات جسمی و جنسی، تغییر در خلق و خو و مسائل دیگری روبه‌رو می‌شود و عدم آگاهی از نحوه برخورد با این تغییرات زمینه ساز بروز مشکلات جدی در زندگی شخص و خانواده او می‌شود، در این میان استفاده از مشاوره روانشناسی نوجوان می‌تواند راه‌گشای والدین باشد.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*

1 جلسه مشاوره روانشناسی نوجوان

299,000 تومان
  • یک جلسه مشاوره
  • ریشه‌یابی مشکلات اصلی و رفع آن
  • بررسی رفتار والدین با نوجوان
  • بررسی ارتباط با دوستان
  • هر جلسه 45 دقیقه

2 جلسه مشاوره روانشناسی نوجوان

990,000 تومان
  • سه جلسه مشاوره
  • ریشه‌یابی مشکلات اصلی و رفع آن
  • بررسی رفتار والدین با نوجوان
  • بررسی ارتباط با دوستان
  • هر جلسه 45 دقیقه
مشاوره

5 جلسه مشاوره روانشناسی نوجوان

1,490,000 تومان
  • پنج جلسه مشاوره
  • ریشه‌یابی مشکلات اصلی و رفع آن
  • بررسی رفتار والدین با نوجوان
  • بررسی ارتباط با دوستان
  • هر جلسه 45 دقیقه

مشکلات نوجوانان و نقش مشاوره نوجوان در حل مسائل

دوران نوجوانی از مراحل حساس در زندگی یک فرد است و در این سن باید برخی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی خود را بگیرند. تصمیماتی مثل انتخاب رشته، دنبال کردن اهداف و آرزوها, علایق و استعدادها و… از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های یک نوجوان است. در این مسیر، نوجوانان قطعا به راهنمایی و مشورت در هر زمینه‌ای احتیاج دارند تا به نوعی آینده خود را از هر نظر به خطر نیندازند.
والدین نیز ممکن است نگران آینده فرزندان خود باشند و آن‌ها نیز دچار سردرگمی به خصوص درباره انتخاب شغل فرزندان شوند. به هر حال دوران بلوغ فرزندان یکی از حساس‌ترین دوران زندگی فرد است. توصیه ما به والدین و خود نوجوانان، دریافت مشاوره نوجوانان و بهره‌وری از افراد متخصص و باتجربه است.

اما نقش مشاور روانشناس نوجوانان چیست؟ چگونه بهترین مشورت و راهنمایی‌ها را به نوجوانان ارائه می‌دهند؟

فرم تماس مشاور شغلی

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط با شما*
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مشاور نوجوان، مشکل سردرگمی فرد را حل می‌کند!

بیشتر نوجوانان در این دوره با سوال “من کیستم” مواجه می‌شوند. شکل گیری عقاید، تغییر سبک زندگی و تغییر طرز تفکر نوجوان در این دوره باعث اختلال در خودشناسی فرد می‌شود و نوجوان را با بحران هویت مواجه می‌کند. روانشناس نوجوان با شناسایی همه عواملی که باعث بروز بحران هویت در او شده‌اند، به بررسی و حل این مشکلات می‌پردازد.

درمان پرخاشگری با روانشناس نوجوان آنلاین

عدم توانایی در کنترل خشم و عصبانیت در سنین نوجوانی و همچنین پرخاشگری در دوران بلوغ، ممکن است روابط اجتماعی فرد به ویژه رابطه نوجوان با خانواده را تحت تاثیر قرار دهد. مشاور روانشناس نوجوان ضمن تشکیل جلسه مشاوره روانشناسی نوجوان در حضور خانواده، به بررسی علل پرخاشگری در نوجوانان می پردازد.

مشکلات نوجوانی و نقش مشاوره نوجوان در پیشگیری از آن‌ها

درمان استرس، افسردگی و اعتیاد با مشاوره روانشناسی نوجوان

بالا رفتن سطح استرس و بروز نشانه‌های افسردگی، از مشکلات رایج نوجوانی هستند. به علاوه استعمال دخانیات و اعتیاد به مواد مخدر یا انواع داروها در بین نوجوانان بسیار شایع است. بهترین روانشناس نوجوان در انتخاب گروه‌های دوستی به فرد کمک کرده و به بررسی علل استرس و افسردگی شخص در محیط خانواده و بیرون از آن می‌پردازد.

راهی موثر برای بهبود رفتار و تربیت نوجوانان

برای دریافت راهنمایی جامع و کامل در مورد افسردگی نوجوانان کافی است روی دریافت مشاوره افسردگی کلیک کرده و فرم را تکمیل نمایید، همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

استقلال طلبی در نوجوان

یکی دیگر از تغییرات این دوره حس استقلال طلبی است. به طوری که نوجوان دوست دارد خودش تصمیم بگیرد و در انجام دادن کار‌ها به صورت مستقل عمل کند. مشاور نوجوان شدت این حس در فرد را بررسی میکند و راهکارهای کنترل این حس را به نوجوان و خانواده ارائه میدهد.

از کجا بفهمیم فرزند ما چه زمانی به مشاوره روانشناسی نوجوان نیاز دارد؟

فرزندان در طول رشد و تربیت خود در شرایطی به وجود یک مشاوره نوجوان نیاز دارند، برخی از علائمی که ممکن است نشان دهنده نیاز به مشاوره نوجوان باشد عبارتند از:

مشاوره نوجوان

تغییرات شدید در خلق و خوی فرزند نوجوان و پرخاشگری و سرکشی و عدم ثبات در رفتار و عدم سازگاری از جمله مواردی هستند که باید برای رفع آن از مشاوره نوجوان بهره گرفت.

اگر فرزند شما با استرس و اضطراب یا پایین بودن خلق عمومی روبه‌رو است، مشاوره نوجوان می‌تواند به شما کمک کند.

در دوره نوجوانی، شخص به علت بحران هویت ممکن است با مشکل عدم اعتماد به نفس و عزت نفس پایین مواجه شود که برای رفع آن می‌توان از طریق مرکز مشاوره نوجوانان برای دریافت نوبت مشاوره اقدام کرد.

در دوره نوجوانی شخص ممکن است تحت تاثیر گروه‌های دوستی رفتارهای پرخطری از خود بروز دهد که بهترین مشاور برای نوجوانان می‌تواند به خانواده‌ها در رفتار با نوجوانان دختر و پسر در این سنین حساس کمک کند.

نقش مشاوره نوجوان در تربیت فرزندان چیست ؟

هدف اصلی از مشاوره روانشناسی نوجوان، کمک به نوجوان و خانواده او برای پیشگیری و حل مشکلات سنین نوجوانی است. حتی بعضی از والدین قبل از رسیدن فرزندشان به نوجوانی، برای پیشگیری از مشکلات احتمالی آینده، به مشاور نوجوان مراجعه می‌کنند. مشاور نوجوان در طول جلسات مشاوره، هم با نوجوان و هم با خانواده او گفتگو کرده و مشکلات موجود را بررسی می‌کند.

تراپیست نوجوان بعد از شناسایی مشکلات، ضمن استفاده از تخصص و تجربه خود، با راهکار‌های علمی و روانشناسی به حل آنها می‌پردازد. در واقع نقش مشاوره نوجوان، شناسایی وضعیت فعلی نوجوان و بهبود بحران‌های فعلی او در آینده و کمک به خانواده‌ها در درک (به عنوان مثال ) نیازهای یک دختر نوجوان و یا رفتار با نوجوان 13 ساله دختر می‌باشد.

راهی موثر برای بهبود رفتار و تربیت نوجوانان

برای دریافت مشاوره از متخصص مشاوره و روانشناس نوجوان کافی است روی دریافت مشاوره نوجوان کلیک کرده و فرم را تکمیل نمایید، همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

تاثیر مشاوره روانشناسی نوجوان در سلامت روان فرزند شما

مشاوره روانشناسی نوجوانان تاثیر قابل توجهی در غلبه استرس نوجوانان و پشت سر گذاشتن بحران هویت او دارد. همچنین به نوجوان در انتقال درست انتظارات خود به والدین و تشخیص و شناسایی نیازهای نوجوان توسط خانواده‌ها کمک فراوانی میکند.

تاثیر مشاوره زمانی مشخص می‌شود که نوجوان شما در کنار یک مشاور و با بهره‌گیری از اصول روانشناسی، به حل چالش‌های خود می‌پردازد و در جهت حل کردن آن‌ها قدم بر می‌دارد. اگر بقیه اعضای خانواده نیز در مورد رفتار خود با نوجوان، آموزش‌های لازم را دریافت کنند، بسیاری از معضلات و مشکلات نوجوانی حل خواهند شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مشاوره خانواده مراجعه کنید.

به این 4 دلیل به مشاوره روانشناسی نوجوان رجوع کنید!

  1. رشد ناگهانی و سریع، در خلق و خوی و احساسات نوجوانان تأثیر می‌گذارد. بنابراین مشاوره نوجوان به فرزندان شما کمک می‌کند تا با این احساسات و تغییر هورمونی به خوبی کنار آمده و آن را کنترل کنند.
  2. جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر، همانطور که گفتیم نوجوانان در این سن با توجه به تغییرات هورمونی به شدت تحت تأثیر اطرافیان و دوستان خود هستند. بنابراین ممکن است به کارهای ناخوشایند مثل اعتیاد به الکل و یا مواد مخدر روی بیاورند. در چنین شرایطی مشاور و تراپیست نوجوان، آن‌ها را آگاه می‌کند.
  3. سردرگمی در انتخاب‌های حساس زندگی مثل انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل و یا حتی انتخاب شریک از جمله چالش‌هایی است که نوجوانان ممکن است با آنان روبرو شوند.
  4. احتمال ابتلا به افسردگی و اضطراب در این سنین زیاد است و نوجوانان با چالش‌هایی مثل اضطراب در امتحانات درسی، اضطراب اجتماعی و دیگر مسائل مواجه می‌شوند. در چنین مواقعی مشاوره استرس و اضطراب نیز می‌تواند برای نوجوانان راه چاره باشد.
روانشناسی نوجوان

روانشناسی و مشاوره برای نوجوان دختر

خانواده‌ها می‌توانند از روانشناسی و مشاوره برای نوجوان دختر و پسر خود کمک بگیرند، از آنجایی که دختران نوجوان از روحیه حساس‌تری نسبت به پسران برخوردارند در این سنین مراقبت و آگاهی بیشتری نیاز دارند. تغییرات جسمی و هورمونی، انتظارات اجتماعی و چالش‌های هویتی همگی دست به دست هم می‌دهند تا طوفانی از احساسات و چالش‌ها را در دختران به وجود آورند.

اما خانواده‌ها نباید از نوجوانان پسر خود نیز غافل شوند چرا که پسران نیز تحت تاثیر دوستان و همسن و سالان خود در معرض رفتارهای پرخطر قرار گرفته و در صورت عدم توجه والدین، آینده آنها به تباهی می‌رود.

مشاوره روانشناسی نوجوان

مشاوره روانشناسی نوجوان آنلاین

از هر‌جای دنیا می توانید به راحتی با مشاور و روانشناس متخصص ارتباط بگیرید و مشکلات خود را مطرح کنید. مشاوره آنلاین نوجوان در واتساپ یا تلگرام به صورت شبانه روزی در خدمت شماست. در پایان مفتخریم یکی از بهترین تیم‌های مشاوره نوجوان در تهران هستیم که با در اختیار داشتن مشاورین متخصص در امور نوجوانان، سال‌ها در کنار خانواده‌های محترم بوده‌ایم. همچنین شما می‌توانید به صورت تلفنی از مشاوره تلفنی رایگان نوجوان 22 دقیقه‌ای بهره‌مند شوید.

لیست مشاورین در مرکز مشاوره نوجوان صدای آرامش

سوالات متداول

سوالات متداول مشاوره روانشناسی نوجوان

هزینه مشاوره نوجوان متغییر بوده، دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس 1505 30 91 – 021 تماس حاصل نمایید.

برای دریافت نوبت مشاوره نوجوان از طریق فرم‌های مشاوره موجود در همین صفحه با ما در تماس باشید و یا با شماره 1505 30 91 – 021 تماس بگیرید.

مشاوره نوجوان با بررسی مشکلات و مسائل نوجوانان و با آگاهی کامل در این زمینه در جهت بهبود رفتارهای نوجوانان و نحوه ارتباط والدین با نوجوان کمک کننده می‌باشد.

مرکز مشاوره نوجوان خدمات روانشناسی و مشاوره نوجوان حضوری در تهران و مشاوره‌ نوجوان آنلاین و تلفنی در تمامی شهرستان‌ها ارائه می‌دهد.

14 دیدگاه در “مشاوره روانشناسی نوجوان

  1. رضا گفت:

    پسرمن رفتار پرخطر زیادی داره همین چند روز پیش ماشین رو یواشکی برد بیرون و مالیدش به تیر برق هرجوری هم باش رفتار میکنم آدم نمیشه خیلی شره
    چطور میتونم کنترلش کنم ک بلایی سر خودش نیاره

  2. مختار رضوی گفت:

    به عنوان یک پدر چطوری با پسرم رفیق بشم وقتی که علایق مشترکی نداریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *