مرکز روانشناسی و مشاوره ازدواج

ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات در زندگی هر فرد است که می‌تواند آینده زندگی شخص و یا خانواده او را تحت تاثیر خود قرار دهد به همین علت مشاوره پیش از ازدواج به شخص در انتخاب عاقلانه و منطقی کمک کرده و سبب می‌شود طرفین انتظارات، سلایق، ویژگی‌های شخصیتی و حتی فرهنگ خانوادگی یکدیگر را به خوبی شناخته و با توجه به آنها دست به انتخاب آگاهانه بزنند.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*

یک جلسه مشاوره ازدواج

299,000 تومان
  • یک جلسه مشاوره
  • تست‌های روانشناسی
  • مشاوره قبل ازدواج
  • کمک به شناخت طرفین از یکدیگر
  • هر جلسه 45 دقیقه
مشاوره

سه جلسه مشاوره ازدواج

990,000 تومان
  • سه جلسه مشاوره
  • تست‌های روانشناسی
  • مشاوره قبل ازدواج
  • کمک به شناخت طرفین از یکدیگر
  • هر جلسه 45 دقیقه
مشاوره

پنج جلسه مشاوره ازدواج

1,490,000 تومان
  • پنج جلسه مشاوره
  • تست‌های روانشناسی
  • مشاوره قبل ازدواج
  • کمک به شناخت طرفین از یکدیگر
  • هر جلسه 45 دقیقه
مشاوره

قبل از گرفتن بزرگترین تصمیم زندگیت این موارد را بخوان!

شاید یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین تصمیم زندگی، انتخاب همسر مناسب باشد. بنابراین لازم است تا قبل از ازدواج و انتخاب شریک مناسب، برخی از نکات حیاتی که قبل از ازدواج حتما باید بدانیم را مدنظر قرار دهیم. برخی از این نکات عبارت‌اند از:

ابتدا باید خودتان را به خوبی شناخته و درک کنید. منظور از شناخت خود همان مشخص کردن اهداف، آرزوها و انتظارات از شریک خود است. شما باید ابتدا از خودتان درک کاملی داشته باشید و سپس به معیارهای خود از طرف مقابل فکر کنید.

حال باید زمان مناسبی را کنار بگذارید تا از طرف مقابل خود شناخت بیشتری پیدا کنید. با الگوهای رفتاری او، شخصیت او و آشنایی با ملاک‌های شخص مقابل از شما این شناخت تا حدود زیادی کامل می‌شود.

رعایت این 2 مورد در ابتدای هر رابطه‌ای ضروری است اما در ادامه به بررسی 10 موضوع مهم که قبل از ازدواج باید بدانیم را بررسی خواهیم کرد:

  • چه نوع شغلی را دنبال می‌کنید؟
  • در کجا می‌خواهید زندگی کنید؟
  • در مورد باورهای مذهبی خود گفتگو داشته ‌اید؟
  • چقدر با رابطه عاطفی و نیازهای جنسی آشنایی دارید؟
  • در مورد انجام وظایف و تقسیم آن‌ها صحبتی داشته‌اید؟
  • درباره نحوه مدیریت درآمد و مسائل مالی توافق کرده‌اید؟
  • در مورد اهداف و رویاهای خود برای آینده صحبت کرده‌اید؟
  • چگونه با یکدیگر بحث خواهید کرد و چگونه آن را حل می‌کنید؟
  • آیا عادات و رفتار خاصی دارید که ممکن است برای همسرتان آزاردهنده باشد؟
  • درباره ادامه روابط خود با دوستان و خانواده پس از آغاز زندگی مشترک صحبت کرده‌اید؟

مشاوره قبل از ازدواج چیست و چگونه انجام می شود؟

مشاوره قبل از ازدواج فرآیند افزایش آگاهی و درک متقابل زوجین به کمک مشاور ازدواج است. در واقع جلسه مشاوره ازدواج که با معمولا با حضور یکی از زوجین یا هردوی آنها انجام می شود، به شما کمک می‌کند تا به درک درستی از شریک آینده زندگیتان دست یابید و در مورد ادامه یا قطع رابطه، تصمیم درستی بگیرید. مشاوره رایگان ازدواج گامی موثر در انتخاب همسر دلخواه با علایق مشترک است. به طور کلی مشاوره ازدواج به دو صورت مشاوره قبل از ازدواج آنلاین و مشاوره پیش از ازدواج حضوری است.

حالا ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟

قطعا! شما با مشاوره پیش از ازدواج به درک و شناخت بالاتری از رابطه خود می‌رسید و منجر به شروع قدرتمند برای زندگی مشترک شما می شود. در جلسه اول مشاوره ازدواج شما به طور کلی با اهداف ازدواج و مراحل ازدواج و اصول مدیریت خانواده آشنا می‌شوید و به جواب سوالات مشاوره قبل از ازدواج خود دست پیدا می‌کنید. حال می‌تواند به صورت مشاوره ازدواج حضوری و یا به صورت مشاوره ازدواج آنلاین باشد.

هزینه مشاوره قبل از ازدواج چقدر است؟

هزینه مشاوره قبل از ازدواج با توجه به نوع مشاوره (آنلاین و یا حضوری)، بررسی اولیه از شرایط مراجعه کنندگان و تعداد جلساتی که باید تشکیل شود، تعیین می‌شود. در مجموعه صدای آرامش ساپتک، مشاوره به هر دو صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است و شما می‌توانید یکی از روش‌ها را انتخاب کنید. اما بطور کلی هزینه مشاوره قبل از ازدواج بصورت آنلاین و با حداقل هزینه 300 هزارتومان می‌باشد. همچنین اگر تصمیم به ازدواج گرفته‌اید و قصد دارید با مشاوره پیش از ازدواج فوری و با هزینه مناسب زندگی بهتری را آغاز کنید، پکیج‌های مشاوره پیش از ازدوج ما مناسب شماست. جهت برقراری ارتباط و مشاوره با دکتر آنلاین قبل از ازدواج، فرم‌های موجود در صفحه را پر کرده و درخواست خود را اعلام کنید.

مشاوره ازدواج حضوری یا مشاوره ازدواج آنلاین؟

قطعا هر دو روش نتایج خوبی را برای شما همراه دارد و هرکدام آن‌ها مزایا و ویژگی‌های خاص خودش را دارد. در ادامه به بررسی هر دو روش خواهیم پرداخت:

مشاوره ازدواج حضوری

طبیعتا در مشاوره ازدواج حضوری ارتباط عمیق‌تر و درک بهتری وجود دارد و مشاور می‌تواند با لحن صمیمانه‌تر و راحت‌تری با مراجعه‌کننده ارتباط برقرار کند. همچنین مطالعات نشان داده است که در جلسات مشاوره حضوری، تعهد به انجام موارد گفته شده توسط مشاور بیشتر است و زوجین با انگیزه بیشتری به سخنان مشاور گوش فرا می‌دهند. لحن گفتگو و فراهم بودن استفاده از زبان بدن نیز یکی دیگر از مزایای مشاوره حضوری ازدواج است. 

مشاوره ازدواج آنلاین

مشاوره ازدواج آنلاین کمی متفاوت است اما با این حال تأثیر بسزایی می‌گذارد. در مشاوره ازدواج آنلاین، معمولا مشاور بصورت انفرادی با زن و مرد از طریق تماس تلفنی و یا یا تماس تصویری ارتباط برقرار می‌کند. البته بستگی به خواسته مراجعه‌کننده نیز دارد و گاهی اوقات مشاوره آنلاین با حضور هر دو طرفین برقرار می‌گردد. از جمله مزایای مشاوره ازدواج آنلاین می‌‌توان به هزینه کمتر و به صرفه‌تر اشاره داشت. همچنین در مشاوره ازدواج تلفنی محدود به مکان نیستید و در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید از مشاوره بهره‌مند شوید.

چه زمانی به مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟ | مشاوره پیش از ازدواج

زمانی که تصمیم به ازدواج داریم و می‌خواهیم با شناختی همه جانبه و منطقی دست به انتخاب شریک زندگی و عاطفی خود بزنیم بهترین زمان برای مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج است، چرا که یک مشاوره ازدواج با تجربه در درجه اول به ما در شناخت هر چه بهتر تمایلات و ویژگی‌های خودمان و در نهایت شناسایی سلایق و تیپ شخصیتی طرف مقابل نقش موثر و مفیدی خواهد داشت. سایت مشاوره ازدواج کمک شایانی برای تصمیم‌گیری صحیح پیش از ازدواج به شما خواهد کرد.

مواردی که باید حتما از سایت مشاوره ازدواج کمک بگیریم عبارتند از:

همچنین باید قبل از شروع زندگی مشترک از برخی مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید، آگاه باشید. نشانه‌های طلاق عاطفی یکی از مواردی است که باید از آن‌ها مطلع باشید.

مشاوره پیش از ازدواج چه نقشی در انتخاب شریک زندگی مناسب دارد؟

نقش مشاوره پیش از ازدواج در انتخاب همسر

بهترین دکتر مشاوره قبل از ازدواج، می تواند بدون جانب‌داری و با بهره گیری از اصول علم روانشناسی به حل مشکلات افراد قبل از ازدواج بپردازد.

در طول دوره آشنایی، ممکن است این سوال دائما در ذهن طرفین ایجاد شود که آیا پارتنرم، فرد مناسبی برای تشکیل زندگی مشترک هست یا نه؟ با راهنمایی و مشاوره ازدواج و شناخت هر چه بیشتر خود و طرف مقابل، می‌توان تا حد بالایی پاسخ این سوالات را یافت.

اگر هم اکنون تصمیم به ازدواج دارید و به دنبال یک مشاور ازدواج برای شناخت بهتر خود و همسر آینده‌تان هستید، مشاورین ما در مرکز مشاوره صدای آرامش همراه شما هستند.

دختر یا پسر جوانی که قصد ازدواج بایکدیگر را دارند برای آشنایی بیشتر، دوره نامزدی را طی می کنند. طول دوره نامزدی یکی دیگر از مسائل مهم بین افرادی است که قصد تشکیل زندگی مشترک دارند.تعیین طول دوره نامزدی به صورت تقریبی، با توجه به مشکلات موجود در رابطه از دیگر وظایف مشاور ازدواج است.

اگر پارتنر شما دچار انحرافات جنسی خاصی است، می‌توانید با مراجعه به مشاوره اختلالات جنسی صدای آرامش به شناسایی و رفع این تعارضات بپردازید.

مزایای مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

مزایای مشاوره پیش از ازدواج

به صورت کلی، با انجام مشاوره قبل از ازدواج، بسیاری از مشکلات فعلی و آینده شما دررابطه برطرف می شود. در نتیجه ی جلساتی که با مشاور درمانگر دارید می توانید نقاط مثبت رابطه خودتان را تقویت کنید و نقاط منفی را از بین ببرید و همچنین به موارد زیر دست یابید:

مزایای مشاوره قبل از ازدواج

اهداف ازدواج

هدف از ازدواج برای بسیاری از افراد داشتن همدم و همراه برای رشد شخصی است و برای عده ای  ازدواج اشتراک گذاری علایق و مشترکات یکدیگر است. هدف مشترک در ازدواج اهمیت بالایی دارد و  باعث استحکام روابط در طولانی مدت می شود.

مراحل ازدواج

ازدواج هم مانند بسیاری از اتفاقات مهم زندگی شامل مراحلی است. همانطور که می دانید ازدواج با ماه عسل شروع می شود و این مرحله پرشورترین و عاشقانه ترین فاز از مراحل ازدواج محسوب می شود و به تدریج متوجه عیوب و عادات طرفین زوج خود می شوید و ممکن است احساس بی حوصلگی و نارضایتی از همسر خود داشته باشید که یک مشاور ازدواج در این مرحله راهکارهای عملی به شما پیشنهاد می دهد.

مزیت های ازدواج

ازدواج از نظر بعضی از افراد معایبی دارد و از نظر خیلی ها فواید و مزایایی دارد که به آنها می پردازیم:

  • می توانید از شریک زندگی خود حمایت کرده و پشتوانه رشد و موفقیت او باشید.
  • به همدیگر در حل چالش ها و مشکلات زندگی کمک کنید.
  • به تربیت و رشد فرزندان خود پرداخته و در رشد و شادی فرزندان خود شریک  شوید.
  • می توانید از یکدیگر یاد بگیرید و با احترام به یکدیگر به رضایت شغلی همسر خود کمک کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین شغل دوم برای خانم‌ها را مطالعه کنید.

آشنایی با انواع تست‌های قبل از ازدواج

تست های قبل از ازدواج به زوج‌ها در شناخت بیشتر از طرفین، بررسی جوانب مختلف رفتاری و آگاهی از نحوه زندگی مشترک طبق شخصیت طرفین کمک می‌کند. تست انتظار از ازدواج که توسط تیم مشاوره صدای آرامش ساپتک ساخته شده، به شما در این مسئله کمک بزرگی می‌کند. همچنین برخی از کاربردی‌ترین تست‌های قبل از ازدواج عبارتند از:

تمامی تست‌های ذکر شده در مجموعه صدای آرامش ساپتک موجود می‌باشد و شما عزیزان می‌توانید جهت انجام تست‌های شخصیت شناسی، از منوی بالای صفحه وارد هریک از تست‌های مربوطه شوید.

تفاوت بین مشاوره ازدواج و مشاوره زوج درمانی

مشاوره ازدواج معمولاً قبل از ازدواج انجام می‌شود، در حالی که مشاوره زوج درمانی بعد از ازدواج انجام می‌شود. مشاوره ازدواج بر روی شناخت و حل مشکلات پیش از ازدواج تمرکز دارد، این در حالی است که مشاوره زوج درمانی بر روی حل مشکلات و بهبود روابط بعد از ازدواج تمرکز دارد. همچنین مشاوره ازدواج معمولاً کوتاه‌تر از مشاوره زوج درمانی است.

مراحل مشاوره ازدواج در مرکز مشاوره صدای آرامش

مراحل مشاوره ازدواج

آشنایی و بررسی وضعیت رابطه:

دکتر مشاوره ازدواج در مرحله اول اطلاعاتی در مورد اهداف و سبک زندگی طرفین رابطه به صورت جداگانه جمع آوری کرده و نقطه نظرات آنها را می‌شنود.

بحث و تبادل نظر در حضور زوج

این مرحله بیشتر برای بررسی اختلافات و تعارضات موجود در رابطه به کار می رود. هر دو طرف افکار و عقاید ذهنی خود را بازگو می‌کنند تا نقاط اختلاف رابطه برای مشاور مشخص شود.

انجام تست های قبل از ازدواج

مشاور ازدواج با تحلیل داده‌های مراحل قبل نوع تست های روانشناسی لازم را تعیین می‌کند. به عنوان مثال ممکن است با صلاحدید مشاور روانشناس، تست های روانشناسی همچون تست نئو آنلاین و تست انتظار از ازدواج انجام شود. برای شروع از تست نئو برای ازدواج رایگان استفاده کنید تا قبل از ازدواج نسبت به تصمیمات خود آگاهی پیدا کنید و همچنین مشاوره رایگان قبل از ازدواج شامل تست های خودشناسی برای شناخت بیشتر از همسر خود است.

تحلیل، برنامه ریزی و تعیین چارچوب رابطه در آینده

با استفاده از داده های حاصل از صحبت‌های انجام شده و تست ها، نقاط ضعف و قوت رابطه توسط مشاور بررسی می‌شود و پیشنهادات و اقدامات لازم برای آینده ارائه می‌شود.
 

مشاوره ازدواج آنلاین مرکز مشاوره صدای آرامش

مشاوره ازدواج آنلاین، بهترین گزینه برای افرادی است که نمی‌خواهند به صورت حضوری در جلسات شرکت کنند؛ حال بخاطر دور بودن از مشاور ازدواج یا مسائل مختلف دیگر (خجالت، ترس و …). از هر نقطه دنیا به راحتی با مشاور ازدواج در ارتباط باشید و دغدغه ها و مشکلات رابطه خود را بیان کنید تا با مشورت و راهنمایی یک فرد متخصص، برطرف شوند.

اگر هم اکنون تصمیم به ازدواج دارید و به دنبال یک مشاور ازدواج برای شناخت بهتر خود و همسر آینده‌تان هستید، مشاورین ما در مرکز مشاوره صدای آرامش همراه شما هستند.

چه کسانی به مشاوره ازدواج نیاز دارند؟

وجود تعارض و اختلافات مختلف مابین دو نفر امری طبیعی است. مهم‌ترین مسئله در مورد کسانی که می‌خواهند با یکدیگر وارد رابطه عاطفی شوند، افزایش سازگاری و درک متقابل است. به علاوه ممکن است یکی از طرفین دچار بیماری یا مشکلی مانند اعتیاد شود که رابطه را تحت شعاع قرار دهد.

مشاوره ترک اعتیاد قبل از ازدواج یک از موارد مورد نیاز برای افرادی است که در زمینه ازدواج مشاوره می‌خواهند. در هر یک از این موارد یا موارد مشابه، معمولا افراد نگران آینده رابطه خود هستند که مبادا این رابطه عاطفی از هم بپاشد. در این موقع، انجام مشاوره ازدواج باعث هدایت رابطه به مسیر مطلوب می شود.

چه کسانی به مشاوره ازدواج نیاز دارند؟

بهترین مشاوره ازدواج تهران

مرکز مشاوره ازدواج صدای آرامش با تجربه چندین ساله در امر مشاوره خانواده و روانشناسی ازدواج، با افتخار یکی از بهترین موسسه‌های مشاوره در تهران است که خدمات مشاوره ازدواج به افراد ارائه می دهد. با مشاوره ازدواج تلفنی صدای آرامش، از نظرات کارشناسی روانشناسان رابطه و ازدواج بهره مند شوید و به صورت مستقیم مشکلات خود را بیان کنید.

سوالات متداول

سوالات مشاوره قبل از ازدواج

هزینه مشاوره ازدواج برای مشاوره تک جلسه 350 هزار تومان می‌باشد، برای دریافت اطلاع دقیق از نحوه محاسبه قیمت جلسات مشاوره روانشناسی قبل از ازدواج و دریافت نوبت و رزرو وقت مشاوره می‌توانید با شماره 1505 30 91 – 021 تماس بگیرید.

در مرکز مشاوره صدای آرامش می‌توان از سه طریق مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین پیش از ازدواج با متخصص روانشناس ارتباط گرفت.

بله، یکی از مزیت‌های مشاوره تلفنی عدم مراجعه به صورت حضوری و استفاده از خدمات مشاوره از راه دور می‌باشد بخصوص زمانی که امکان حضور در محل برای اشخاص وجود نداشته باشد.

برای دریافت نوبت و رزرو وقت مشاوره روانشناسی پیش از ازدواج روی دکمه دریافت مشاوره کلیک کرده و فرم را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند، همچنین می‌توانید با شماره 1505 30 91 – 021 تماس بگیرید.

بله، شما می‌توانید بدون حضور پارتنر هم در جلسات مشاوره ازدواج شرکت کرده و مشاوره دریافت کنید.

23 دیدگاه در “مرکز روانشناسی و مشاوره ازدواج

  1. امیرحسین گفت:

    سلام. من با یک دختر خانمی دوست هستم قصدم ازدواجه . بنظرم همینکه بهم علاقه داریم کافیه و نیاز به مشاوره پیش از ازدواج نیست ؟ خواستم بپرسم بنظر شما نیاز هست بریم مشاوره پیش از ازدواج یا نه ؟ چون میترسیم بریم بگه مناسب ینستید بخاطر همین کلا قیدشو زدیم

    1. حانیه پایداری گفت:

      سلام. از اینکه به مشکل بخورید ترسی نداشته باشید. روانشناس به شما کمک میکنه تا در صورت بروز مشکل بدونید چه جوری باید برخورد داشته باشید و چجوری مسئله رو حل کنید و البته بهتون یاد میده چجوری با همدیگه رفتار کنید. پس حتما جلسه مشاوره رو شرکت کنید تا بتونید برای مشکلات بهترین راه حل را پیدا کنید.

  2. مینا رضایی گفت:

    سلام. وقت بخیر. فواید مشاوره ازدواج چیه ؟ خب اگر کسی بخواد دروغ بگه بازم اونجا دروغ میگه

  3. محمد رضوی زاده گفت:

    سلام. یعنی روانشناس دقیقا بهت میگه این آدم مناسب من هست یا نه ؟

    1. حانیه پایداری گفت:

      سلام. جلسه مشاوره ازدواج به شما کمک میکنه که ویژگی های شخصیتی خودتون و طرف رو بشناسید و بسنجید که کدوم یک میتونه مناسب شما باشه یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *