مرکز مشاوره درمان استرس و اضطراب

استرس و اضطراب به عنوان مهمان ناخوانده جوامع شلوغ شهری و صنعتی شناخته شده که گاه زندگی افراد را دچار تغییرات غیر قابل جبران و مخرب می‌کند. افراد بعضا در طول زندگی خود با مسائل و نشانه‌هایی از قبیل بی‌خوابی، پنیک، حملات عصبی، بی‌قراری و دلهره و نگرانی مداوم مواجه می‌شوند. ریشه‌ی تمام این موارد می‌توان در  فشارهای کاری، نشخوارهای ذهنی مداوم و دیگر موارد پیدا کرد.

در این مواقع در میان گذاشتن مشکل و مسئله‌ خود با متخصص مشاوره درمان استرس و اضطراب می‌تواند راه حل مناسبی باشد، چرا که مشاوره روانشناسی استرس به عنوان یکی از بهترین و موثرترین راهکارها برای درمان استرس و فشار عصبی و عوارض ناشی از آن تا کنون شناخته شده است.

مشاوره درمان استرس و اضطراب

یک جلسه مشاوره استرس و اضطراب

299,000 تومان
  • یک جلسه مشاوره
  • انجام تست استرس
  • بررسی روش‌های درمان استرس
  • تراپی و مشاوره درمان اضطراب
  • هر جلسه 45 دقیقه
مشاوره

سه جلسه مشاوره استرس و اضطراب

990,000 تومان
  • سه جلسه مشاوره
  • انجام تست استرس
  • بررسی روش‌های درمان استرس
  • تراپی و مشاوره درمان اضطراب
  • هر جلسه 45 دقیقه
مشاوره

پنج جلسه مشاوره استرس و اضطراب

1,490,000 تومان
  • پنج جلسه مشاوره
  • انجام تست استرس
  • بررسی روش‌های درمان استرس
  • تراپی و مشاوره درمان اضطراب
  • هر جلسه 45 دقیقه
مشاوره

اگر در حال حاضر از فشار عصبی و استرس و اضطراب رنج می‌برید، هم اکنون جهت دریافت مشاوره فرم زیر را تکمیل نمایید. تا همکاران ما در مرکز مشاوره صدای آرامش با شما تماس بگیرند.

فرم تماس مشاور خانواده

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*

دشمن استرس چیست؟

 

پاسخ به یک سؤال مهم! دشمن استرس چیست؟ راه‌های زیادی برای درمان استرس و اضطراب وجود دارد. اما قبل از آن باید عوامل استرس زا و اتفاقاتی که باعث ایجاد استرس در درون ما خواهد شد آشنا باشیم.

  • افکار و باور ها

گاهی اوقات این باورها و طرز فکر ما هستند که استرس را بوجود می‌آورند. همه ما با توجه به طرز فکری که نسبت به مشکلات و اطراف خودمان داریم، استرس و اضطراب را به وجود می‌آوریم.

  • اتفاقات گذشته

طبیعی است که اتفاقات گذشته، خاطرات و تجربیات تلخی را برای ما از خود جای گذاشته است. بنابراین باید به مرور زمان بر این اتفاقات تلخ غلبه کنیم که یکی از راه های درمان آن، مراجعه به دکتر روانشناس برای درمان اضطراب خواهد بود.

  • ارتباط با افراد منفی

 

دشمن استرس چیست؟

یکی از مواردی که شاید افراد مضطرب نادیده بگیرند، ارتباط با افرادیست که منفی گرا یا به اصطلاح سمی هستند. هرچقدر با افرادی که با کلام و رفتارشان به شما استرس می‌دهند بیشتر در ارتباط باشید، طبیعتا آن استرس و اضطراب به شما منتقل خواهد شد و بر شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

هر شخصی با توجه شرایطی که در آن قرار دارد با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند. به عنوان مثال، مجموعه صدای آرامش راه های درمان با مشاوره و تراپیست را به عزیزانی که مشکلات حادی دارند پیشنهاد می‌کند. 

البته برای کسانی که هنوز استرس و اضطراب تمام ذهنشان را درگیر نکرده است و هنوز مشکل جدی‌تر نشده، راه‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

  • از افراد منفی‌گرا دوری کنید.
  • به تغذیه خود اهمیت دهید.
  • از یوگا و مدیتیشن غافل نشوید.
  • خواب کافی و منظم داشته باشید.
  • دایره اطرافیانتان را با توجه به شرایط، کمتر یا بیشتر کنید.

 

مواردی که در بالا ذکر شد، از جمله راه‌های رفع استرس و اضطراب فوری به حساب می‌آیند و در صورتی نتیجه مثبتی دارند که اختلال اضطراب و استرس در شما کم باشد.

عوارض و درمان استرس و فکر زیاد کدامند؟

 

بسیاری از اختلالات اضطرابی علاوه بر تاثیرات مخربی که بر روح و روان افراد باقی میگذارند از نظر جسمی نیز آسیب‌هایی به اشخاص وارد می‌کنند از انواع سردرد گرفته تا درد و سوزش معده و حتی علت برخی از انواع بیماری صرع یا ام اس به دلیل مشکلات روحی و روانی فرد و وجود اضطراب گزارش شده است.  

مشاوره درمان استرس و اضطراب

لذا برای اینکه بدانیم استرس و اضطراب با بدن چه می‌کند و چه تاثیراتی بر فیزولوژی انسان دارد، ابتدا باید نشانه‌های آن را بشناسیم، استرس و اضطراب معمولا خود را با نشانه‌های زیر نشان می‌دهد که در صورت عدم درمان به هنگام و عدم مراجعه به مشاوره درمان استرس و اضطراب این موارد تشدید می‌یابند.

روش‌های مؤثر در درمان استرس و اضطراب فکری چیست؟

نسبت به شدت استرس راه‌های مختلفی برای کنترل آن وجود دارد، به عنوان مثال استفاده از تمرین‌های مدیتیشن و تن‌آرامی تاثیرات فوق العاده خوبی در مهار استرس داشته و با انجام تنفس‌های عمیق و ذهن آگاهانه فرد می‌تواند خود را از موقعیت اضطرابی که در آن قرار دارد نجات دهد.

همچنین تحقیقات ثابت کرده که انجام فعالیت های جسمانی و ورزش سبب ترشح هورمون اندورفین در بدن شده که باعث افزایش احساس شادمانی و رضایت در افراد می‌شود در این میان ارتباط با دیگران و درمیان گذاشتن مشکلات خود با شخصی مورد اعتماد و موثر نیز می‌تواند راهکار مناسبی برای درمان استرس و اضطراب شدید باشد ولیکن از آنجایی که افراد معمولا دانش روانشناسی لازم را برای راهنمایی فرد مضطرب ندارند توصیه می‌شود برای مشاوره کنترل استرس و اضطراب حتما از یک دکتر روانشناس کمک گرفته شود از این رو مشاوره روانشناسی موثرترین راه درمان استرس و اضطراب می‌باشد.

مشاوره گروهی در مورد استرس

همانطور که ذکر شد روش‌های مختلفی برای درمان استرس و فشار عصبی وجود دارد از ورزش و فعالیت جسمانی گرفته تا دارو درمانی اما ممکن است این سوال پیش بیاید که بهترین راهکار برای درمان دلهره و اضطراب چه می‌باشد؟

در بسیاری از موارد ورزش، ذهن آگاهی و مدیتیشن و یا نوروفیدبک به تنهایی در درمان استرس و تپش قلب کارساز نیستند و نیاز هست که در کنار این موارد از تخصص یک دکتر روانشناس برای درمان اضطراب بهره گرفت لذا در این میان می‌توان مشاوره درمان استرس و اضطراب را بهترین داروی دلهره و اضطراب دانست، در این میان استفاده از خدمات مشاوره گروهی بری درمان استرس نیز می‌تواند یک راه موثر برای درمان ترس ذهنی، بیقراری و دلهره و اضطراب و استرس باشد.

اگر هم اکنون استرس و اضطراب را در زندگی خود تجربه می‌کنید و به دنبال یک دکتر روانشناس برای درمان اضطراب هستید، مشاورین ما در مرکز مشاوره خانواده آنلاین صدای آرامش همراه شما هستند.

دمنوش‌های مخصوص درمان استرس

اگر میزان استرس شدید نباشد و کوتاه مدت و مقطعی باشد می‌توانید با استفاده از مشاوره تغذیه و یا دمنوش‌ها برای برطرف‌کردن استرس خود استفاده کنید. از جمله دمنوش‌های موثر و مفید می‌توان به دمنوش اسطوخودوس، سنبل‌الطیب و بادرنجبویه اشاره کرد.

بهترین زمان برای دریافت مشاوره درمان استرس و اضطراب

بهترین زمان برای دریافت مشاوره درمان استرس و اضطراب

اغلب افرادی که دچار استرس و اضطراب از انواع مختلف آن هستند نسبت به درمان این مشکل منفعل و بی‌تفاوت بوده و ظرفیت ذهنی خود را بیشتر مشغول حجم عظیمی از نشخوارهای ذهنی و افکار منفی می‌نمایند. در نتیجه با گذر زمان نه تنها بهبودی حاصل نمی‌شود بلکه شاهد عوارض و نشانه‌های شدیدتری از آن هستند و مستعد بروز استرس و اضطراب شدید هستند، لذا برای جلوگیری از پیشرفت و بهبود اختلالات اضطرابی بهتر است در مراحل ابتدایی به فکر راه چاره و درمان آن باشیم و از مشاوره درمان استرس و اضطراب کمک بگیریم. یکی از عواملی که باعث بروز استرس و اضطراب شدید می‌شود، اختلال وسواس است. برای مطالعه بیشتر در مورد وسواس، مشاوره وسواس را بخوانید.

چند نوع اختلال اضطرابی وجود دارد؟

از آنجایی که استرس و اضطراب به عنوان یک اختلال در سیستم روانی شخص شناخته می‌شود دارای انواع مختلفی می‌باشد که در صورت وجود علائم و نشانه‌های زیر حتما باید به متخصص مشاوره درمان استرس و اضطراب مراجعه کرد، در زیر به  چند مورد از انواع اختلالات اضطرابی اشاره می‌کنیم:

• اختلال اضطراب اجتماعی

اضطراب اجتماعی یک نوع اختلال اضطرابی است که زمانی که در فرد در یک جمع قرار دارد با آن مواجه می‌شود و از اینکه مورد توجه و یا قضاوت دیگران قرار گیرد به شدت مضطرب می‌شود. درمان اضطراب اجتماعی  به چند روش امکان پذیر است که شامل استفاده از دارو، یا درمان از طریق مشاوره خصوصی یا شرکت درجلسات گروه درمانی می باشد. البته شرکت در جلسات درمانی خصوصی و یا حتی گروهی بیشتر توصیه می شود چراکه این روش به افراد مضطرب کمک می کند تا نحوه مدیریت علائم اضطراب را بیاموزند و نسبت به مواجهه با آن عملکرد بهتری را داشته باشند.

روش های درمان اضطراب اجتماعی عبارتند از:

درمان استرس و اضطراب

در جلسات مشاوره فردی به افراد برای توجه، قطع، و تغییر بینشهای غلط راهکارهایی ارائه می شود.

مواجهه درمانی نوع خاصی از CBT است که شامل «قرار گرفتن» تدریجی فرد مضطرب در موقعیت های اجتماعی ترسناک است تا که منجر به حساسیت کمتر و اعتماد به نفس بیشتر شود.

ACT این روش شامل استفاده از مهارت‌های تمرکز حواس برای پذیرش و پاسخ متفاوت فرد مضطرب بر اساس ارزش‌هایش به اضطراب است.

 گروه درمانی تحت نظارت فرد متخصص درمحیطی ایمن ایده های مقابله با اضطراب را بررسی می کنند و در نهایت راهبردهای کاربردی را به اشتراک می گذارند.

• اختلال اضطراب جدایی در کودکان

برخی از کودکان به علت وابستگی به والدین و یا اطرافیان نزدیک خود در هنگام جدایی از آنها دچار استرس و اضطراب و بی‌قراری می‌شوند،کودکان بیشتر این اضطراب را در هنگام ورود به پیش دبستانی و یا دبستان تجربه می‌کنند. 

• اختلال پانیک یا حمله اضطرابی (Panic)

حمله پنیک یک حمله عصبی – اضطرابی بوده که در آن شخص دچار احساس تپش قلب و تنگی نفس شدید شده و گویی کنترل را از دست داده و معمولا با اختلالات افسردگی و اضطراب رخ می‌دهد.

مشاوره افسردگی

• اختلال آگورا فوبیا (ترس از مکان‌های باز)

آگورا فوبیا یا برزن هراسی اختلال اضطرابی است که شخص از ترک محیط‌های امن و ورود به مکان‌‌های ناشناخته مانند مراکز خرید، فروشگاه، فرودگاه و … هراس داشته و مشکلات جدی را برای زندگی روزمره او به جود می‌آورد.

در این نوع اختلال فرد کنترل خود را از دست می‌دهد و احساس درمانگی در خود دارد. در این نوع اختلال فرد ترس از وسائل نقلیه، مکان‌های شلوغ، ترس از فضای باز یا بسته همانند آسانسور، ترس از تنهایی یا مایل به ماندن در خانه نمونه‌هایی اختلال آگورا فوبیا می‌باشد که فرد بابت آن احساس شرم ناشی از عدم کنترل را دارد. اختلال آگورا فوبیا دو دسته می‌باشد، دسته اول افرادی در این دسته قرار می‌گیرند که پس از حملات پانیکی احساس می‌کنند که دوباره قرار است دچار این نوع حملات شوند و به همین دلیل واکنش‌های هراس گونه‌ای را از خود به نمایش می‌گذارند، که بیشتر افرادر در این دسته قرار می‌گیرند. در ادمه دسته دوم کسانی هستند که اتفاقات کوچیکی آن‌ها را درگیر کرده است، مانند تصادف، بیماری، تنبیه و یا حتی انتقاد بدون وجود حملات پانیکی افراد کمتری را در این دسته قرار می‌دهد.

• اختلال لالی انتخابی (Mutism)

در این اختلال شخص به علت اضطراب و ترس از قضاوت دیگران سکوت اختیار کرده و با کسی حرف نمی‌زند، این اختلال بیشتر در کودکان دیده می‌شود. کودکان مبتلا به اختلال سکوت انتخابی در محیط خارج از خانه مانند مدرسه یا مهمانی دچار این مشکل می‌شوند. برای اطلاع از سایر مشکلات کودکان، مشاوره کودک را بخوانید.

مشاوره درمان استرس و اضطراب در کودکان

• اختلال اضطراب فراگیر (Generalised anxiety disorder)

در اختلال اضطراب فراگیر اشخاص بدون دلیل خاصی دچار دلشوره و اضطراب شده و گویی دائم منتظر یک اتفاق و رویداد ناخوشایند هستند و به همین علت شخص در طول روز احساسات منفی زیادی را تجربه می‌کند. افرادی که دارای این نوع اختلال هستند معمولاً احساس ترس و نگرانی غیرعادی دارند و در مورد هر موضوعی سریع نگران می‌شوند، کار، تحصیل، اتفاقات روزمره هرکدام باعث نگرانی درمورد افراد با اختلال اضطراب فراگیر می‌شوند. این افراد قادر به کنترل کردن اضطراب خود نیستند و دارای علائم متفاوتی هستند. این بیماری در کودکی و نوجوانی به ایجاد می‌شود ولی درصد بسیاری در بزرگسالی به این نوع اختلال دچار می‌شوند. نمونه‌هایی از علائم اختلال اضطراب فراگیر شامل:

  • مشکل خواب
  • لرزش بدن
  • سر درد
  • حالت تهوع 
  • خستگی
  • عدم تمرکز
  • و…
اختلال اضطراب فراگیر

دکتر روانشناس برای درمان اضطراب

از آنجایی که مشاور یا تراپیست، اطلاعات و شناخت کافی از مشکلات این افراد دارند، با استفاده از تجربیات خودشان، با برگزاری جلسات متعدد و مفید، بیماران را روان درمانی می‌کنند. در جلسات مشاوره و درمان اضطراب، تراپیست سعی می‌کند تا به شیوه دیگری شما را از استرس و اضطراب خود آگاه کند. این امر باعث می‌شود که شما کنترل بهتری بر استرس و اضطراب خود داشته باشید. همچنین تراپیست اضطراب و استرس، با تغییر در الگوهای رفتاری شما، روان شما را درمان خواهد کرد و ذهن شما از استرس هایی که داشتید، پاکسازی شده و یا تا حدود بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند. جهت ارتباط با مشاوران استرس و اضطراب صدای آرامش، کلیک کنید.

درمان استرس در بهترین مرکز مشاوره استرس تهران

اگر به دنبال دکتر خوب برای دریافت مشاوره درمان استرس و اضطراب خود یا اطرافیانتان هستید و عبارت دکتر خوب برای درمان استرس نی نی سایت را جستجو کرده‌اید، مرکز مشاوره اضطراب و استرس صدای آرامش این امکان را فراهم آورده که بتوانید به صورت رایگان در مدت زمان 22 دقیقه مشکلات مرتبط با استرس خود را با مشاورین ما در میان گذاشته و در صورت درخواست تعیین نوبت و رزرو وقت مشاوره استرس با مشاوره روانشناس استرس انجام شود. برای دریافت مشاوره خانواده آنلاین کافی است فرم را تکمیل نمایید.

اگر هم اکنون استرس و اضطراب را در زندگی خود تجربه می‌کنید و به دنبال یک دکتر روانشناس برای درمان اضطراب هستید، مشاورین ما در مرکز مشاوره صدای آرامش همراه شما هستند.

سوالات متداول

سوالات مشاوره استرس و اضطراب

استرس و اضطراب در صورتی که شدت یابد با نشانه‌های زیر همراه است: خستگی مفرط، عدم تمرکز، بی اشتهایی، درد معده ، سردرد و مشکل در خواب.

روش‌های مختلفی برای درمان استرس فکری وجود دارند از قبیل دارودرمانی، مدیتیشن، فعالیت جسمانی و مشاوره روانشناسی که در بین این راهکارها مشاوره روانشناسی بهترین راه درمان استرس و اضطراب می‌باشد.

در مرکز مشاوره صدای آرامش می‌توان از سه طریق مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین اضطراب با متخصص روانشناس ارتباط گرفت.

یکی از مزیت‌های مشاوره تلفنی عدم مراجعه به صورت حضوری و استفاده از خدمات مشاوره از راه دور می‌باشد بخصوص زمانی که امکان حضور در محل برای اشخاص وجود نداشته باشد. لذا مشاوره تلفنی را می‌تواند یک راه درمان استرس و اضطراب باشد.

هزینه مشاوره استرس بسته به نوع مشکل و چالشی است که شخص با آن مواجه است، متفاوت می‌باشد و برای مشاوره تک جلسه 400هزار تومان می‌باشد، برای دریافت اطلاع دقیق از نحوه محاسبه قیمت جلسات مشاوره روانشناسی درمان اضطراب و دریافت نوبت و رزرو وقت مشاوره می‌توانید با شماره 1505 30 91 – 021 تماس بگیرید.

برای دریافت نوبت و رزرو وقت مشاوره روانشناسی درمان اضطراب روی دکمه دریافت مشاوره کلیک کرده و فرم را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند، همچنین می‌توانید با شماره 1505 30 91 – 021 تماس بگیرید.

26 دیدگاه در “مشاوره درمان استرس و اضطراب

  1. امیرعلی گفت:

    سلام. من همیشه تایم امتحانات مدرسه که میرسه خیلی استرس زیادی و تجربه میکنم به حدی که به معده درد و سردرد میرسه. اما بعد امتحانات دوباره به روال عادی زندگی برمیگردم . اما چه جوری میشه این مشکل رو حل کرد؟

    1. حانیه پایداری گفت:

      سلام. خیلی مواقع ممکنه استرس زیاد باعث بیماری جسمی بشه که به آن بیماری روان تنی گفته میشود و با خوب شدن روحیه روان سلامت جسمی هم کاملا برمیگردد. این استرس ممکنه به علت نداشتن اعتماد به نفس و میزان ناکافی زمان برای خودند درس باشد. که با کمک گرفتن از یک مشاوره حرفه ای به راحتی به آرامش خاطر میرسید

  2. هلن رضوی گفت:

    سلام. من ترم آخر دانشگاهم در ترم آینده . ولی هنوز نمیتونم برم ارائه بدم یا حرف بزنم وسط کلاس. صدام میلرزه دستام میلرزه .واقعآ اذیتم.
    ترم پیش هم سر همین موضوع استاد نمره کم بهم داد. ولی نمیدونم چیکار کنم. این استرس و لرزش صدا کم بشه . میخوام این مشکلو حل کنمو نیاز به کمک شما دارم .

    1. حانیه پایداری گفت:

      سلام. خیلی از افراد به علت استرس دچار لرزش صدا و دست میشوند. این کاملا عادی است. با از بین بردن استرس این عوامل خود به خود از بین میروند. برای افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس کافیست به خود باور داشته باشید و تمام تلاش خود را برای بهترین شدن نشان دهید.

  3. فاطمه غنی گفت:

    سلام. پسر من حدود هفتس به صورت مداوم استرس داره و حالش بده. برای شروع درمان استرس اول باید به روانشناس مراجعه کرد یا روانپزشک ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *