مرکز تخصصی مشاوره شکست عشقی

عشق و حس دوست داشتن یکی از برترین احساسات در وجود هر آدمی است که گاه ممکن است در روند رابطه احساسی شخص دچار آسیب شده و شکست عاطفی را تجربه کند.

کنار آمدن و پذیرفتن با مسئله شکست عشقی گاه برای افراد غیرممکن به نظر میرسد و ممکن است اثرات آن تا مدتها در درون شخص باقی بماند. لذا وجود یک روانشناس و مشاوره شکست عشقی و با تجربه می‌تواند در پذیرفتن این مسئله و ترمیم روحیه آسیب دیده فرد نقش مهم و موثری داشته باشد.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*

شکست عشقی

یک جلسه مشاوره شکست عشقی

299,000 تومان
  • یک جلسه مشاوره
  • چگونه شکست عشقی خود را درمان کنیم؟
  • علائم شکست عشقی
  • راه‌های درمان شکست عشقی
  • هر جلسه 45 دقیقه
مشاوره

سه جلسه مشاوره شکست عشقی

990,000 تومان
  • سه جلسه مشاوره
  • چگونه شکست عشقی خود را درمان کنیم؟
  • علائم شکست عشقی
  • راه‌های درمان شکست عشقی
  • هر جلسه 45 دقیقه
مشاوره

پنج جلسه مشاوره شکست عشقی

1,490,000 تومان
  • پنج جلسه مشاوره
  • چگونه شکست عشقی خود را درمان کنیم؟
  • علائم شکست عشقی
  • راه‌های درمان شکست عشقی
  • هر جلسه 45 دقیقه
مشاوره

مشاوره شکست عشقی چیست؟

در یک تعریف ساده، شکست عشقی به معنای پایان رابطه عاطفی و احساس رنج کشیدن از پایان این رابطه عاشقانه است. این احساس رنج ممکن است با توجه به واکنش شما نسبت به اتفاق پیش آمده متفاوت باشد. اگر شما آدم زودرنجی باشید و یا به شدت احساساتی هستید و با کوچکترین اتفاقی مشابه این دچار افسردگی می‌شوید، مشاوره شکست عشقی برای درمان شما الزامی است.

در مشاوره شکست عشقی، مشاور روانشناس با توجه اتفاقات پیش آمده و علت بروز این اتفاق با شما به گفتگو و سوال و جواب می‌پردازد و منشأ رخداد شکست عشقی را پیدا می‌کند. سپس با انجام برخی تست های روانشناسی از شما، متناسب با رفتار و شخصیت شما، مشاوره خواهد داد و از آنجایی که مشاور روانشناس اطلاعات کامل و درک بالایی نسبت به شکست عشقی دارد، شما را نیز کاملا درک می‌کند.

مشاوره شکست عشقی

درمان شکست عشقی چقدر طول می‌کشد؟

اما چگونه می‌توان با شکست عاطفی کنار آمد و درمان شکست عشقی چقدر طول می‌کشد؟ روند درمان شکست عشقی کاملا به واکنش شما بستگی دارد. اما در حالت عادی روند درمان شکست عشقی بین 1 الی 6 ماه زمان می‌برد. همچنین در بالاتر اشاره کردیم که عده‌ای با این قضیه دیرتر کنار می‌آیند و حتی تا سالیان سال غم و درد شکست عشقی با آنهاست.

در چنین شرایطی تراپیست برای درمان شکست عشقی می‌تواند روند فراموشی را تسریع دهد زیرا با توجه به اینکه موارد زیادی مشابه به مشکل شما را در طول سالیان سال مشاهده کرده است، شناخت کاملی از شما می‌تواند داشته باشد.

برای درمان شکست عشقی راه‌های زیادی وجود دارد. شکست عاطفی معمولا با گذشت زمان، برقراری ارتباط و احساس محبت به شخصی دیگر، درگیر کردنِ خود با روزمرگی، مشغول بودن در کار و یا فعالیت‌هایی که ذهن را درگیر می‌کند، درس خواندن و یا دریافت کمک و مشاوره شکست عشقی از جمله مواردی است که برای درمان می‌توانید از آن استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: نشانه‌های طلاق عاطفی

راه‌های درمان شکست عشقی

شکست عشقی- ساپتک ایرانیان
  • قبول کنید که این رابطه تمام شده است: طبیعی است که آرزو کنید که همه چی مثل قبل شود و آن رابطه بازگردد اما بایستی بپذیرید و قبول کنید که این رابطه به پایان رسیده و شما باید آن را فراموش کنید.

  • به خودتان زمان بدهید: زمان دادن مهم‌ترین راه در درمان شکست عشقی است چرا که پنهان‌کردن ناراحتی، بغض و اشک‌هایتان کمکی به شما نمی‌کند، بلکه بهتر است مدتی را با خود تنها باشید و با خود فکر کنید و خود را از نظر ذهنی خالی کنید، به خود زمان بدهید ولی فشاری بر خود وارد نکنید.

  • افکار منفی را شناسایی کنید: قبل از اینکه افکار منفی ذهن شما را احاطه کند، بهتر است آن‌ها را پیدا کرده و بر آن‌ها غلبه کنید تا کمتر خود را تحت‌تأثیر اتفاقات پیش نیامده قرار دهید.

  • هرآنچه که اتفاق افتاد را تجزیه‌وتحلیل نکنید: هر اتفاقی که افتاد را از ذهنتان دور سازید، چرا فلان کار را کردم، چرا با او بدبرخورد کردم و…، این افکار را کنار بگذارید، اتفاقی که نباید پیش می‌آمد، پیش‌آمده و دیگر نمی‌توان آن را تصحیح کرد، پس بهتر است به آن اتفاقات فکر نکنید و خود با تجزیه‌وتحلیل رویدادهای گذشته در فشار روانی قرار ندهید.

علائم شکست عشقی در زنان

علائم شکست عشقی در زنان ممکن است متفاوت باشد و یک چرخه ثابت و یکسانی نیست. اما با این حال برخی از علائم شکست عشقی در زنان مشابه است. برخی از این علائم افسردگی، خشم، ترس از نداشتن رابطه مشابه دیگر، بی‌خوابی‌های مکرر و عدم تمرکز و حواس پرتی در زندگی روزمره از جمله علائم شکست عشقی در زنان می‌باشد. 

درمان شکست عشقی در زنان | با شکست عشقی چه کنیم؟

هیچ حسی بدتر از این نیست که کسی را که به او علاقمند بودیم را به هر دلیلی از دست بدهیم از آنجا که خانم‌ها با توجه به احساسات و روحیات لطیفی که دارند، به نسبت آقایان بیشتر دچار شکست عشقی می‌شوند. تحمل غم شکست عشقی بسیار سخت است زیرا به هرحال شما کسی که علاقه شدید قلبی به او داشته‌اید و خاطرات زیادی از او در ذهن خود دارید را از دست داده‌اید. اما این را هم به خاطر داشته باشید که شکست عشقی تنها به سراغ شما نیامده و این اتفاق ممکن است برای هر شخص دیگری نیز بیفتد. 

اما در ادامه چند راه حل را برای درمان شکست عشقی در زنان را مطرح خواهیم کرد که در روند درمان تأثیرات خوبی خواهد داشت:

اگر هم اکنون در روابط عاطفی خود تجربه تلخی را تجربه می‌کنید و دچار شکست عشقی شده‌اید و به دنبال یک دکتر روانشناس برای درمان آن هستید، مشاورین ما در مرکز مشاوره صدای آرامش همراه شما هستند.

1. احساس سرخوردگی و شرمندگی نکنید!

شاید ابتدا پس مواجه شدن با شکست عشقی خود را سرزنش کنید و خودتان را در امر عاشق شدن مقصر بدانید. اما این تفکر کاملا اشتباه است و همانطور که در بالا اشاره کردیم، این اتفاق ممکن است برای هر شخصی رخ دهد و شاید شما در روزهای ابتدایی دچار غم و اندوه شدیدی بشوید اما با گذر زمان باید با این مسئله کنار بیایید.

درمان شکست عشقی در زنان

2. بیان احساسات روی کاغذ!

همانطور که می‌دانید نوشتن در بیان احساسات و به اصطلاح، سبک شدن دل شما تأثیر خوبی می‌گذارد. هر آنچه در دلتان هست را بنویسید، به خودتان انگیزه دهید و نگذارید که حرف های ناگفته در دلتان بماند. به همین جهت است که تأکید ما، مراجعه به مشاور و روانشناس متخصص می‌باشد. زیرا در جلسات مشاوره شکست عشقی، شما بطور کامل احساساتتان را بیان خواهید کرد.

3. در تنهایی خود نمانید!

یکی از بیشترین و شاید بدترین اقدامات پس از شکست عاطفی، انتخاب تنهایی و خلوت کردن با خود در طولانی مدت است. شما نباید پس از مواجه با شکست عشقی به طور دائم تنها باشید. باید با دوستان، نزدیکان و خانواده خود ارتباط بیشتری برقرار کنید و حتی از آنان در این زمینه کمک بگیرید تا دچار افسردگی نشوید. برای اطلاعات بیشتر، مشاوره افسردگی را بخوانید.

4. از خاطرات و یادگاری‌ها دوری کنید!

هرچقدر که تلاش کنید که خاطرات را فراموش کنید، خاطرات دوباره و دوباره برایتان تکرار می‌شوند اما کنار آمدن با آن‌ها مهم تر از فراموشیست، شما ممکن است بعد از شکست عشقی دیگر حس خود را مثل قبل به آن فرد نداشته باشید اما خاطرات در بعضی از مواقع به یادتان بیاید، پس به همین دلیل است که میگوییم از یادگاری‌ها دوری کرده و واقعیت را بپذیرید.

مراحل شکست عشقی در مردان

شکست عشقی در مردان شاید کمی متفاوت‌ باشد و عموما برای آقایان پس از مواجه با شکست عشقی مراحل زیر اتفاق می‌افتد:

  • انکار

در این مرحله، مرد از پذیرش واقعیت خودداری می‌کند. او ممکن است به طور کامل رابطه را تمام شده نداند و به بازگشت معشوق خود امیدوار باشد.

  • خشم

پس از انکار، مرد ممکن است احساس خشم و عصبانیت کند. این خشم می‌تواند متوجه خود، معشوق، یا افراد دیگر باشد.

  • تلاش

در این مرحله، مرد سعی می‌کند با صحبت با معشوق خود رابطه را نجات دهد. او ممکن است به دنبال راه‌هایی برای جلب رضایت معشوق خود و بازگرداندن او باشد.

  • افسردگی

پس از شکست در تلاش کرن، مرد احساس غم و اندوه عمیقی را تجربه می‌کند. او ممکن است در این مرحله دچار علائمی مانند بی‌حوصلگی، بی‌اشتهایی، و اختلال در خواب شود. در این مرحله، مشاوره افسردگی و مشاوره برای شکست نخوردن عشقی می‌تواند روش خوبی برای درمان و جلوگیری از آن باشد.

  • پذیرش

در نهایت، مرد واقعیت جدایی را می‌پذیرد و به دنبال راه‌هایی برای عبور از آن می‌گردد. او در این مرحله شروع به تمرکز بر روی خود و آینده خود می‌کند.

مقاله پیشنهادی: نشانه‌های اضطراب اجتماعی

مراحل شکست عشقی در مردان

درمان و عوارض شکست عشقی در مردان

می‌توان گفت که شکست عشقی در مردان یک تجربه‌ی تلخ و ناگوار برای مردان است که گاهی اوقات در جامعه بصورت پنهان این اتفاق می‌افتد و شاید کمتر کسی تصور کند که مردان نیز شکست عشقی را تجربه می‌کنند. شکست عشقی در مردان به دلایل مختلفی مثل مشاهده خیانت از سوی شریک زندگی خود، عدم مهارت کافی برای برقراری ارتباط درست با زنان و… تجربه می‌شود.

گاهی اوقات مردان به دلیل کمبود توجه، وقت ومحبت، در زمان شکست عشقی به مشاور مراجعه نمی‌کنند و این باعث شکل گیری عوارض شکست عشقی در مردان شود و آنان با بدتر شدن حال و اوضاع روحی و جسمیشان مواجه می‌شوند.

البته درمان شکست عشقی مردان بدون مشاوره نیز امکان پذیر است و دارای تکنیک‌هایست که شامل موارد زیر است:

1. از خودتان حمایت کنید!

نباید این احساس را داشته باشید که تجربه عشق دیگر برای تمام شده است و خود را به هیچ عنوان سرزنش نکنید و در ابتدا از خودتان به طور کامل حمایت کنید. همچنین نباید این باور را در ذهن خود بگنجانید که بلافاصله وارد رابطه عاطفی دیگری شوید. به خودتان زمان دهید و با این مسئله کنار بیایید.

2. معاشرت با افراد قوی و خودساخته!

یکی دیگر از راه های درمان شکست عشقی در مردان، قوی ماندن و کمک گرفتن از افراد حمایتگر، خودساخته و حمایتگر است. همچنین می‌توانید از افرادی که قبلا به مانند شما شکست عاطفی را تجربه کرده‌اند مشورت بگیرید. این کار باعث عدم احساس تنهایی در این مورد خواهد بود. دریافت مشاوره شکست عاطفی نیز یکی دیگر از انتخاب‌های شما برای حل این مسئله است.

3. تغییر در سبک زندگی و ورزش کردن

ورزش کردن یکی از بهترین گزینه‌ها برای فراموشی و مقابله با شکست عشقی می‌باشد. علاوه بر سلامتی، افزایش انگیزه و انرژی که در شما ایجاد می‌کند، به شما کمک خواهد کرد که با مسئله شکست عاطفی راحت تر کنار بیایید.

4. بهتر است از مشاور کمک بگیرید

مطمئنا مشاوره بهترین گزینه برای درمان است و پیشنهاد سایت ساپتک ایرانیان نیز بر همین است چرا که مشاور شما را در طول زمان مشاوره از همه نظر بررسی کرده و شما را در طول دوره درمان همراهی می‌کند.

مشاوره شکست عشقی دختر

شکست عشقی در دختران، تجربه‌ای دشوار و دردناک است که می‌تواند برای هر دختری اتفاق بیفتد. احساس غم، خشم، اضطراب و تنهایی بعد از جدایی طبیعی است و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد اما این احساسات همیشگی نیستند و با گذر زمان و تلاش شما، می‌توانید از این تجربه عبور کنید و به زندگی عادی خود بازگردید. مشاوره شکست عشقی زنان، که توسط تراپیست شکست عشقی انجام می‌شود، یکی از راه‌های رهایی از این غم است.

مشاوره شکست عشقی پسر

شکست عشقی برای پسران نیز تجربه تلخی است که ممکن است با آن روبرو شوند و احساس غم، ناراحتی و به خصوص خشم را تجربه کنند. برخلاف تصور عموم شکست عشقی برای پسران هم رخ می‌دهد و ممکن است که اتفاقات تلخ و فراموش نشدنی شکست عشقی تا مدت‌های زیادی بر روی افکارشان باقی بماند.

مشاوره شکست عشقی پسر

چگونه بعد از شکست عشقی بیشتر مراقب سلامتی‌تان باشید؟

 سیگارکشیدن، نوشیدن الکل و استفاده از مواد مخدر خودکشی و… از خطرات شکست عشقی است، چرا که فرد ممکن است با تنفر از خود و آسیب رساندن به ذهن، روح و جسمش خود را از سختی پیش‌آمده دور سازد، بهتر است به جا آسیب به خود و اطرافیان کمی تفکر کرده و خود را از نظر ذهنی آماده سازد و با اتفاقات روزمره درگیر شود تا به زندگی عادی بازگردد، حتی بعضاً پیش‌آمده است که فرد شکست‌خورده، بعد از شکست تغییر کرده و فردی تأثیرگذار در جامعه تبدیل شده باشد.

البته در چنین مواقع در صورتی که نتوانید با خودتان و مسئله شکست روحی کنار بیایید مشاوره روابط عاطفی بین زن و مرد، می‌تواند یکی از راه‌های نجات شما از شر شکست عشقی باشد. به یاد داشته باشید که سلامتی روح و جسم شما رابطه مستقیمی با تضمین آینده خود از نظر روابط عاطفی و سایر روابط دارد.

عوارض فیزیکی شکست عشقی و عاطفی

مشاوره شکست عشقی- ساپتک ایرانیان

شامل احساس اضطراب، افسردگی، مشکلات خواب، کاهش اشتها، افزایش ضربان قلب، درگیری با مواد اعتیادآور و… است. بهتر است زمانی که با این عوارض روبرو شدید با مشاور ارتباط بگیرید، همچنین ورزش، مدیتیشن، تعامل با افراد می‌تواند باعث بهبودی شما شود. حواستان به خودتان باشد، از خود دریغ نکنید، آب بنوشید، استراحت کافی داشته باشید و به برای پیشرفت خود قدم بردارید.

اهمیت مشاوره و تراپیست در شکست عشقی

مشاوره می‌تواند رابط بین زوج را بهبود ببخشید و به آن‌ها پروبال بدهد، اما در دفعاتی که برای شکست عشقی قرار دارد این موضوع کاملاً تفاوت دارد چرا که مشاور بایستی به‌پیش آمدها اشاره کند و نگاهی مثبت از آینده به فرد شکست‌خورده نشان دهد و این موضوع امری سخت و طاقت‌فرساست و باید او را از نظر روحی و روانی آماده سازد تا پیامدهای ناگوار به وجود نیاید.

مشاوره، درمان و کنار آمدن با شکست عشقی با یک مشاوره

 مطمئناً شکست عشقی تجربه‌ای دردناک است که وقتی رابطه‌ای به پایان می‌رسد می‌تواند احساساتی منفی همانند غم، اضطراب و خشم را به همراه داشته باشد، مطمئناً شکست عشقی سختی‌های مربوط به خود را دارد که بهتر است بعد از جدایی به درمان افسردگی و سریع‌تر کردن مراحل فراموشی به مشاوران کاربلد و باتجربه ارتباط بگیرید و از آن‌ها کمک بخواهید.

درمان و کنار آمدن با شکست عشقی

نظرات کسانی که شکست عشقی خورده‌اند

پر واضح است که شما در مسئله شکست عشقی تنها نیستید و افراد زیادی چه مرد و چه زن، با این مشکل روبرو می‌شوند. گاهی اوقات برای تسکین روح خود نیاز است تا دیدگاه و نظرات کسانی که شکست عشقی خورده‌اند را بخوانید و از کسانی که توانسته‌اند خود را به نوعی با مشاوره شکست عشقی و یا دیگر روش‌ها درمان کرده اند بخواهید تا شما را کمک کنند.

خوشبختانه این بستر برای شما در سراسر اینترنت فراهم است و شما از بخش دیدگاه‌های همین صفحه و یا شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از نظرات افرادی که شکست عشقی خورده‌اند تجربه‌های خوبی کسب کنید.

مشاوره شکست عشقی رایگان

در توضیحاتی که دادیم، به برخی از راه‌های درمان شکست عشقی در مردان و زنان اشاره کردیم که در مسیر مقابله با آن می‌تواند به شما کمک کند. اما یکی دیگر از بهترین و منطقی‌ترین راهکارها برای درمان، مشاوره شکست عشقی می‌باشد.

از آنجایی که سلامت روحی روانی مراجعه کنندگان برای مجموعه صدای آرامش بسیار مهم است، این مجموعه به مدت 22 دقیقه مشاوره شکست عشقی رایگان را در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا گام اول این مسیر را با خیال آسوده بردارید. شما می‌توانید با یک متخصص مشاوره خانواده با این مسئله براحتی کنار بیایید. در زیر لیست برترین مشاوره شکست عشقی در ایران برای شما آورده شده است.

لیست مشاورین در مرکز مشاوره شکست عشقی صدای آرامش

 

مشاوره شکست عشقی آنلاین

مشاوره شکست عشقی آنلاین برای شما به جهت کاهش در هزینه‌ها، احساس راحتی در بیان مشکلات و صرفه جویی در وقت بسیار مناسب است. به همین جهت مشاوره شکست عشقی در مجموعه صدای آرامش بصورت آنلاین برگزار خواهد شد. جهت دریافت مشاوره شکست عشقی آنلاین فرم زیر را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید قبل از تکمیل فرم، رزومه مشاورین خانواده صدای آرامش را مشاهده کنید. 

اگر هم اکنون در روابط عاطفی خود تجربه تلخی را تجربه می‌کنید و دچار شکست عشقی شده‌اید و به دنبال یک دکتر روانشناس برای درمان آن هستید، مشاورین ما در مرکز مشاوره صدای آرامش همراه شما هستند.

سوالات متداول

سوالات مشاوره شکست عشقی

با توجه به نظر کسانی که شکست عشقی خورده‌اند دریافت مشاوره از روانشناس مشاوره شکست عشقی بهترین و اصولی‌ترین راهکار برای کاهش صدمات شکست عاطفی و درمان آن می‌باشد.

در مرکز مشاوره ساپتک ایرانیان می‌توان از سه طریق مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین شکست عشقی با متخصص روانشناس ارتباط گرفت. کافی است فرم موجود در همین صفحه را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

بله قطعا، یکی از مزیت‌های مشاوره تلفنی عدم مراجعه به صورت حضوری و استفاده از خدمات مشاوره از راه دور می‌باشد بخصوص زمانی که امکان حضور در محل برای اشخاص وجود نداشته باشد.

هزینه مشاوره بسته به نوع مشکل و چالشی است که شخص با آن روبروست، متفاوت می‌باشد و برای مشاوره تک جلسه 400 هزار تومان می‌باشد، برای دریافت اطلاع دقیق از نحوه محاسبه قیمت جلسات مشاوره روانشناسی و دریافت نوبت و رزرو وقت مشاوره می‌توانید با شماره 1505 30 91 – 021 تماس بگیرید.

برای دریافت نوبت و رزرو وقت مشاوره روانشناسی درمان شکست عاطفی و دریافت نوبت و رزرو وقت مشاوره روی دکمه دریافت مشاوره کلیک کرده و فرم را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

55 دیدگاه در “مشاوره شکست عشقی

  1. غزل گفت:

    سلام. ممنونم از مرکز مشاوره صدای آرامش که روانشناسان عالی در این زمینه داره. این مرکز خیلی بهم کمک کرد . ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *