مرکز مشاوره روانشناسی سالمندان صدای آرامش

سالمندی مرحله‌ای از رشد طبیعی هر انسانی است که بعضا با تغییراتی از جمله کاهش قدرت شنوایی و بینایی، مشکل در حافظه و تمرکز، کاهش قدرت حرکتی و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن همراه بوده که این موارد علاوه بر تاثیرات فیزیولوژیکی و جسمی فرد را نیز مستعد آسیب‌های روحی و روانی کرده و نیاز به مشاوره را در این سنین بیش از پیش نمایان می‌سازد.

کهولت سن و کم شدن قوای حرکتی بدن به خودی خود احساسی را در فرد به وجود می‌آورد که نیاز به مراقبت و توجه را در آنها بیشتر می‌کند. در این میان استفاده از تجربیات مشاوره روانشناس سالمندان می‌تواند تا حد زیادی راهگشای این مسائل باشد.

مشاوره روانشناسی سالمندان

1 جلسه مشاوره سالمندان

299,000 تومان
  • یک جلسه مشاوره
  • مشاوره سوگ سالمندان
  • مشاوره انزوا و طرد شدگی
  • مشاوره روان تنی
  • هر جلسه 45 دقیقه

3 جلسه مشاوره سالمندان

990,000 تومان
  • سه جلسه مشاوره
  • مشاوره سوگ سالمندان
  • مشاوره انزوا و طرد شدگی
  • مشاوره روان تنی
  • هر جلسه 45 دقیقه
مشاوره

5 جلسه مشاوره سالمندان

1,490,000 تومان
  • پنج جلسه مشاوره
  • مشاوره سوگ سالمندان
  • مشاوره انزوا و طرد شدگی
  • مشاوره روان تنی
  • هر جلسه 45 دقیقه

مشاوره سالمندان چگونه انجام می‌شود؟

مشاوره سالمندان نوعی از مشاوره است که با بررسی زندگی سالمندان و ارائه راه حل‌های همدلانه و موثر به سالمندان کمک می‌کند. در جلسات روانشناسی سالمندان، ابتدا وضعیت سلامت جسمی و روانی سالمندان که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، بررسی خواهد شد.

سپس مواردی مثل وضعیت تغذیه، روابط اجتماعی سالمند با اطرافیان و حتی دوستان نیز بررسی می‌شود. یکی از راه‌های تضمین سلامت جسم و روان سالمندان، همین برقراری ارتباط صحیح با افراد صحیح می‌باشد. بنابراین در مشاوره سالمندی بررسی چنین مواردی از مهم‌ترین دستورالعمل‌ها است.

همچنین یکی از رایج‌ترین مشکلات سالمندان، ابتلا به افسردگی است. در چنین مواقعی در کلینیک روانشناسی سالمندان، به این موضوع نیز پرداخته می‌شود.

فرق بین روانشناس سالمندان و روانپزشک سالمندان چیست؟

روانشناسی سالمندی

معمولا برای درمان و بهبود وضعیت روحی روانی سالمندان، دو نوع پزشک داریم؛ روانشناس سالمند و دیگری روانپزشک سالمند.

روانشناس سالمندان کیست؟

روانشناس سالمندان عموما به بررسی رفتار سالمندان و تأثیر آن بر زندگی آنان می‌پردازد. روانشناس سالمند، معمولا سعی می‌کند تا با گفتاردرمانی، وضعیت ذهنی و عملکرد سالمندان را بهبود دهد. لازم به ذکر است هنگامی که سالمندان به روانشناس مراجعه می‌کنند، مشکلات حاد و دشواری آن‌ها را تهدید نمی‌کند. اما روانپزشک سالمندان کمی تفاوت دارد.

روانپزشک سالمند چه کار می‌کند؟

روش کار و شیوه درمانی توسط روانپزشک سالمندان، با روانشناس سالمند فرق می‌کند. هنگامی که سالمندان به روانپزشک مراجعه می‌کنند، به این معناست که عموما مشکلات جدی‌تری آنان را تهدید می‌کند. مشکلاتی مثل افسردگی، آلزایمر، پرخاشگری و… که اگر منجر به بروز اختلال شدید در زندگی آن‌ها شود، باعث می‌شود تا به روانپزشک سالمند مراجعه کنند. همچنین روانپزشک سالمندان سعی می‌کند تا با تجویز دارو مشکلات را حل کند.

بنابراین با توجه به تعاریف بالا، بهتر است تا ابتدا روانشناس سالمندان وضعیت جسمی و روانی سالمند را بسنجد و سپس نظر نهایی خود را درباره روند درمان بیان کند.

در صورتی که مشکلات روحی و افسردگی در سالمندان کنترل نشود، پیامدهای زیان باری برای آنان خواهد داشت. جهت دریافت مشاوره روانشناسی سالمندان، فرم زیر را تکمیل کنید.

روانشناسی سالمندی | برای سالمندان چه کنیم؟

مشاوره سالمندان

اما اهمیت روانشناسی دوران پیری چه زمانی نمایان می‌شود؟ اگر بخواهیم واقع بین باشیم، دوران پیری بخشی از زندگی است. چه خوشتان بیاید یا نیاید، روزی نوبت دوران پیری شما هم می‌رسد. اما اینکه چگونه بتوانیم با این دوران کنار بیاییم و یا حتی از دوره سالمندی لذت ببریم، نیازمند ایجاد یک پلن، استراتژی و هدف مشخص است. اکثر سالمندانی که به روانشناس مراجعه می‌کنند، هیچ آگاهی و اطلاعات درستی از زندگی سالمندی ندارند و تصورر می‌کنند که دوران اصلی زندگی آنان به پایان رسیده است! در صورتی که اینگونه نیست و علت این طرز تفکر، عدم شناخت درست آنان از دوران پیری است.

استفاده از مشاوره خانواده و مشاور روانشناسی ویژه سالمندان، این افراد را از حالت بلاتکلیفی، سردرگمی و افسردگی خارج می‌کند. مشاور سالمندان، با آگاهی از شرایط و مشکلات موجود، تلاش می‌کند تا در کنار افراد مسن باشد، به آنان امید دهد و انگیزه سابق را برای زندگی به آنان بازگرداند.

برای دریافت مشاوره در بهترین کلینیک روانشناسی سالمندان در منطقه یک تهران و ایران، لطفا فرم زیر را پر کرده و در قسمت نوع مشاوره، سالمند را انتخاب کنید و همچنین برای دریافت مشاوره برای سالمندان در منزل حتما در درخواست ها این موضوع را ذکر کنید.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*

عمده ترین مشکلات سالمندان چیست؟

برخی از مشکلات رایجی که مراجعین مشاوره روانشناسی سالمندان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند در موارد زیر به آن اشاره شده است. مرکز مشاوره سالمندان در حل این مشکلات رایج یاری‌گر شما هستند.

دوران پیری

احساس تنهایی در دوره پیری

یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که سالمندان با آن مواجه هستند، احساس تنهایی است. این مشکل زمانی پیش می‌آید که سالمندان با مستقل شدن و ازدواج فرزندانشان و یا فوت همسرشان روبرو می‌شوند. در نتیجه این مشکلات عدم توانایی ارتباط با دیگران را به همراه دارد.

مشکلات روحی روانی سالمند

مشکلات روحی-روانی یکی دیگر از عمده مشکلاتی است که در سالمندان اتفاق می‌افتد که به دلیل کهولت در سن و یا همان احساس تنهایی امری کاملا طبیعی است. در چنین مواقعی بهترین راه درمان چیست؟

یکی از بهترین راهکارها، مراجعه به مشاور خانواده است. علت تأکید ما به این دلیل است که مشاور و روانشناس خانواده از شرایط و موقعیت سالمندان کاملا آگاه است، با آن‌ها هم صحبت است و درک کاملی از مشکلات آنان دارد. همچنین از آنجایی که در زمینه مشاوره روانشناسی سالمندان تخصص دارد، می‌تواند بهترین راهکارها را به سالمندان ارائه دهد.

در صورتی که مشکلات روحی و افسردگی در سالمندان کنترل نشود، پیامدهای زیان باری برای آنان خواهد داشت. جهت دریافت مشاوره روانشناسی سالمندان، فرم زیر را تکمیل کنید.

پرخاشگری در سالمندان

یکی از مشکلات رایج در بین سالمندان، تغییر خلق و خو و پرخاشگری است. نحوه برخورد با سالمندان مبتلا به پرخاشگری یکی از مسائل مهم در ارتباط با سالمندان است. اگر نمی دانید چگونه با افراد پیر پرخاشگر رفتار کنید می توانید با دریافت مشاوره سالمندی، روابطتتان با عزیزان مسنتان را بهبود بخشید.

کاهش انرژی و خستگی در کهنسالی

با افزایش سن و کهولت در سن، خستگی و کاهش انرژی در کاملا به چشم می‌آید. درصورتی که این خستگی‌ها و کمبود انرژی در سالمندان بوجود بیاید و بطور مداوم در حال رخداد باشد، تأثیرات منفی در بلند مدت بر این افراد می‌گذارد. یکی از راه‌های بازگشت انرژی و کاهش خستگی در این عزیزان، ورزش کردن است اما باید با توجه به شرایط و سیستم بدنی خود، با پزشک و یا مشاور متخصص سالمندان هماهنگ باشند. مشاوره تغذیه برای سالمندان نیز یکی دیگر از راه‌های بهبود وضعیت جسمانی آن‌هاست. در رژیم غذایی که توسط متخصص تغذیه ساپتک ارائه می‌شود، شرایط فرد سالمند کاملا بررسی شده و متناسب با وضعیت جسمانی او برنامه غذایی ارائه می‌شود.

مشاوره روانشناسی سالمندان

افسردگی ناشی از پیری

یکی دیگر از مشکلات عمده که برای سالمندان بوجود می‌آید افسردگی است. البته آمار افسردگی در سالمندان نسبت به افسردگی در جوانان کمتر است و حتی خود سالمندان این افسردگی را جدی نمی‌گیرند و این مشکل را تقصیر پیری و کهولت در سن می‌اندازند که کاملا تصور اشتباهی است. بهترین راه برای حل مشکل افسردگی، تقویت ارتباط اجتماعی با همنوعان خود و یکی دیگر از راهکارها، مشاوره افسردگی برای سالمندان است.

سوگ از دست دادن عزیزان برای سالمندان

چگونه با مرگ عزیزان کنار بیاییم؟ درد از دست دادن همسر یا عزیزان برای همه افراد دردناک است اما در سالمندان با توجه به روحیه حساسی که دارند، باعث می شود دچار آسیب بیشتری شوند. دراین مواقع فرد سالمند به مراقبت های بیشتری از طرف اطرافیان دارد.

تغذیه و مشکلات جسمانی دوره سالمندی

با افزایش سن، افراد باید نسبت به سلامت تغذیه و سلامت جسمانی خود حساسیت بیشتری داشته باشند. زیرا بدن آن‌ها طبیعتا دچار ضغف بیشتری نسبت به گذشته می‌شود. پیروی از یک برنامه غذایی اصولی و بهره‌وری از مشاوره تغذیه تخصصی یکی از راههایی است که سالمندان می‌توانند با کمک آن سلامتی خود را تضمین کنند.

زندگی پس از بازنشستگی

زندگی پس از بازنشستگی، همانقدر که جذاب به نظر می‌آید، برای عده‌ای از سالمندان افسردگی مزمن می‌آورد! این افسردگی هم طبیعی است زیرا بعد از بازنشستگی، طبیعتا زمان اوقات فراغت سالمندان بیشتر می‌شود. این زمان خالی و بیکار بودن و البته زندگی بدون برنامه، باعث احساس تنهایی، ناامیدی و بی انگیزگی در سالمندان می‌شود. مراجعه به مشاور و دریافت مشاوره روانشناسی سالمندان یکی از راهکارهای مقابله با این مشکل است.

روانشناسی سالمندی

عدم درآمد کافی در سالمندان

مشکلات سالمندان متأسفانه کم نیست و منهای مشکلات روحی روانی و افسردگی که سالمندان دچار آن می‌شوند، عدم درآمد کافی برای دوران پیری یکی از دغدغه‌های سالمندان است. البته این طبیعی است که سالمندان به دلیل کهولت در سن، توانایی انجام برخی کارها را نداشته باشند، اما این بدان معنا نیست که باید بقیه عمر خود را بیهوده بگذرانند.

چاره چیست؟ یکی از راه‌ های حل این مشکل، کمک گرفتن از کسانی است که در این زمینه مهارت و تخصص بالایی دارند. یکی از وظایف مشاور سالمندان درک و شناخت کامل از مشکلات سالمندان و ارائه راهکار به آنان است.

مشکلات سالمندان

اهمیت مشاوره روانشناسی سالمندان در چیست؟

مشاوران روانشناسی سالمندان، سالیان سال به مطالعه، کسب تجربه، تحقیق و آموزش تخصصی در شیوه‌های مختلف روان درمانی پرداخته‌اند. از این رو، با مسائل و مشکلات سالمندان از جمله آلزایمر، زوال عقل، افسردگی و دیگر بیماری‌ها کاملا آشنا هستند و می‌توانند بهترین مشاوره و راه درمانی را به آنان ارائه دهند.

همچنین یکی از توانایی‌های یک مشاور متخصص و حرفه‌ای، تعیین استراتژی، ایجاد یک برنامه روتین و بلند مدت برای سالمندان است. بعلاوه یکی دیگر از راه‌های شناخت کامل سالمندان، تست‌های تخصصی شخصیت‌شناسی است که توسط مشاورین مجموعه صدای آرامش نیز انجام می‌پذیرد.

جهت دریافت مشاوره روانشناسی سالمندان از مشاورین مجموعه صدای آرامش لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. مرکز مشاوره سالمندان صدای آرامش آماده خدمات مشاوره روانشناسی سالمندان برای تمام هم میهنان عزیزمان است.

چگونه با سالمندان رفتار کنیم؟ | اصول مشاوره با سالمندان

اکنون که با عمده‌ترین مشکلات سالمندان آشنا شدیم، باید بدانیم که چگونه با سالمندان رفتار کنیم؟ بطور کلی اصول رفتار با سالمندان به شرح زیر است:

دریافت مشاوره سالمندان از روانشناسان مرکز صدای آرامش

چه عواملی زندگی سالمندان را تحت تاثیر قرار میدهد؟

عوامل زیادی زندگی سالمندی را تحت تاثیر قرارمی‌دهد و توان سالمند را در مقابله با مشکلات و شرایط جدید زندگی کاهش می‌دهد.هنگامیکه سالمندان درگیر مسائل احساسی می‌شوند آرامش آنها صلب شده و دوران پرتنشی را تجربه خواهند کرد.در زیر به برخی از این عوامل اشاره میکنیم:

  • ناتوانی جسمی
  • آسیب پذیر شدن
  • نگرانی از تنها شدن
  • پرخاشگری در سالمندان
  • نگرانی از بیماری و از دست دادن کنترل بدن

مرکز مشاوره سالمندان صدای آرامش

مشاوره آنلاین روانشناسی سالمندان

افسردگی سالمند یکی از شایع‌ترین مواردی است که در پیری اتفاق می‌افتد و بسیاری از سالمندان به آن توجهی نمی‌کنند اما اطرافیان باید متوجه آن شده و برای مشاوره آنلاین سالمند اقدام کنند. مشاور برای پیرها پیشنهادات و راهکارهای عملی ارائه می‌کند تا سالمند دوباره حال خوب را تجربه کند. بهترین مشاور برای افراد مسن در مرکز مشاوره سالمندان صدای آرامش است که با بهره گیری از بهترین مشاوران در حل مشکلات کهنسالی حامی شماست.

برترین مشاور سالمند در تهران

مرکز مشاوره سالمندان صدای آرامش با برخورداری از متخصصین و روانشناسان حرفه ای و با سابقه می تواند در مشکلات و چالش های دوران کهنسالی یاری‌گر شما باشد. برترین مشاوران با بهترین متودهای علمی روانشناسانه در هر نقطه تهران به بهترین شکل به شما کمک می کنند. برای حل مشکلات جسمی و یا اختلالات روانی از مرکز روانشناسی سالمندان صدای آرامش استفاده کنید.

کلینیک روانشناسی سالمندان - مشاوره آنلاین سالمند

موسسات مشاوره روانشناسی مختلف در ایران به ارائه خدمات مشاوره روانشناسی سالمندان مشغولند. مرکز مشاوره روانشناسی سالمندان صدای آرامش، یکی از بهترین مراکز مشاوره سالمندی در ایران است که با بهره گیری از بهترین مشاورین سالمندی، خدمات مشاوره سالمندی خود را به صورت حضوری، آنلاین و یا تلفنی ارائه می دهد.

سوالات متداول

سوالات مشاوره سالمندان

با بالا رفتن سن ممکن است مشکلاتی مثل افسردگی به سراغ سالمندان بیاید. در این دوران مشاوران متخصص صدای آرامش می‌توانند به بهتر شدن کیفیت زندگی شما کمک کنند.

بهبود ارتباط با سالمندان، نیازمند ریشه یابی مشکلات سالمندان است. برای این کار بهتر است با انجام مشاوره سالمندی، مشکلات خود با عزیزان پیر خود را رفع کنید.

در مرکز مشاوره صدای آرامش می‌توان از سه طریق مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین با متخصص سالمندان ارتباط گرفت.

یکی از مزیت‌های مشاوره آنلاین این است که سالمندانی که امکان مراجعه حضوری نداشته باشند، می‌توانند از راه دور مشاوره دریافت کنند. این نوع مشاوره نیز مثل مشاوره حضوری کیفیت لازم را دارد.

هزینه مشاوره سالمندان بسته به نوع مشکل و تجربه مشاور سالمند می‌تواند متفاوت باشد، برای اطلاع دقیق از نحوه محاسبه قیمت جلسات مشاوره سالمند و  رزرو وقت مشاوره می‌توانید فرم موجود در صفحه را تکمیل نمایید.

برای دریافت نوبت و رزرو وقت مشاوره سالمندان و دریافت نوبت و رزرو وقت مشاوره می‌توانید با شماره 1505 30 91 – 021 تماس بگیرید و یا فرم موجود در همین صفحه را تکمیل نمایید.

قیمت ها بر اساس تعداد جلسات و نوع مسئله شخص متفاوت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت اصلی مراجعه کرده یا با شماره 1505 30 91 – 021 تماس بگیرید و یا فرم موجود در همین صفحه را تکمیل نمایید.

14 دیدگاه در “روانشناسی سالمندان؛ چگونه با سالمندان رفتار کنیم؟

  1. هلیا همتی گفت:

    سلام. مادربزرگ من مدتیه میگه یه کسی تو خونه هست که میخواد بکشش با چاقو وهمش یک نفر رو میبینه . احساس میکنه همه نقشه قتلسو ریختن. با اینکه محل زندگیش کاملا امنه . علت اینمشکل چی ه؟ و راهکارش چیه ؟

    1. حانیه پایداری گفت:

      سلام وقت بخیر
      مادربزرگ شما احتمالا دچار اختلال شخصیت شدن بخاطر همین هم گاهی توهم شنیداری دیداری دارن. برای حل این مشکل سریعا باید به روانشناس و روانپزشک مراجعه کنن. هم نیاز به روان درمانی دارن هم دارو درمانی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *