جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آموزش تردز اینستاگرام و نحوه استفاده از آن

آموزش تردز

فهرست مطالب

اینستاگرام با رونمایی از شبکه اجتماعی جدید به نام تردز (threads) توجه اکثر کاربران را به خود جلب کرده است به طوری که در اولین هفته از رونمایی آن، حدود 100 میلیون کاربر عضو این شبکه اجتماعی جدید شدند و با استقبال خوبی مواجه شد.

اگر تا به حال موفق به نصب و استفاده از اپلیکیشن تردز نشده‌اید با ما همراه باشید تا با آموزش تردز، نحوه دانلود تردز و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید.

برنامه تردز چیست؟

در ابتدا برایمان سوال می‌شود که تردز اینستاگرام چیست؟ تردز برنامه‌ای که حول پست‌های متنی می‌چرخد و توسط شرکت متا یعنی مادر فیسبوک و اینستاگرام ساخته شده است. تردز در ابتدا در سال 2019 روانه بازار شد که طبق توضیحات داده شده، پیامرسانی بر محور دوربین بود که قابلیت ویدیو کال را به کاربران اینستاگرامی می‌داد. اما نسخه جدید تردز در سال 2023 روانه بازار شد و جایگزین تردز سال 2019 قرار گرفت. این پیامرسان فقط بر مبنای پست‌های متنی نیست بلکه شما می‌توانید از امکانات اشتراک گذاری و انتشار عکس، گیف، ویدیو استفاده کنید.

بررسی و معرفی تردز اینستاگرام

هدف از ایجاد تردز چیست؟

تردز نسخه مکمل اینستاگرام است. تردز زمانی پا به عرصه گذاشت که کاربران اینستاگرام به دنبال فعال کردن گزینه replay پیجشان بودند و زمانی که ایلان ماسک در حال تعریف محدودیت‌هایی برای پلتفرم توییتر یا همان X بود، مارک زاکربرگ همه را حیرت زده کرد و تردز بدون محدودیت را معرفی کرد، 7 ساعت از معرفی این شبکه اجتماعی نگدشته بود که تعداد 10 میلیون کاربر در آن عضو شدن و این پایان مسیر نبود تا اینکه در پایان روز اول تردز رکورد عضو گیری به تعداد 60 میلیون  کاربر را به نام خود ثبت کرد و کمتر از 5 روز این عدد به 100 میلیون کاربر نیز رسید.

علاوه بر اینکه هدف شرکت متا از راه اندازی تردز، ارسال مطالب متنی است، اما یکی دیگر از اهداف اصلی مالک شرکت مِتا، رقابت با شبکه اجتماعی توییتر است. از آنجایی که خیلی از شما اطلاع دارید، این روزها رقابت 2 تن از ثروتمندترین افراد آمریکا، یعنی “مارک زاکربرگ” و “ایلان ماسک” به بالاترین حد ممکن رسیده است. ایلان ماسک مدیرعامل و مالک پلتفرم توییتر می‌باشد و مارک زاکربرگ هم به جهت رقابت با همتای خود، اپلیکیشن تردز اینستاگرام را در 6 جولای 2023 رونمایی کرد تا به قول معروف خودی نشان دهد و توجه همه کاربران سوشال مدیا را به خود جلب کند که تا حدود بسیار زیادی موفق شد.

هدف شبکه اجتماعی تردز چیست؟

آموزش تردز

حال که با این اپلیکیشن بطور کلی آشنا شدید، به سراغ مبحث اصلی و مسئله مهم این روزها می‌رویم؛ آموزش تردز و نصب آن!

برای نصب و دانلود تردز از چند طریق می‌توانید این کار را انجام دهید:

آموزش نصب برنامه تردز از طریق اینستاگرام

اگر در حال حاضر در اینستاگرام حساب کاربری دارید می‌توانید وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و در قسمت جستجو کلمه “threads” را تایپ نمایید تا همانند شکل زیر در لیست جستجو گزینه threadsapp ظاهر شود.

مرحله اول:

نصب تردز از طریق اینستاگرام

در مرحله بعدی وارد صفحه جدیدی همانند شکل زیر خواهید شد:

نصب تردز

(توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید تصاویر بالا را مشاهده کنید، باید اینستاگرام خود را به آخرین ورژن ارتقا دهید.)

آموزش نصب برنامه تردز از طریق سایت تردز

یکی دیگر از راه‌های نصب و دانلود تردز، دانلود تردز از سایت اصلی خود تردز است. با مراجعه به سایت threads.net می‌توانید این پلتفرم را برای اندروید و یا ios دانلود و نصب کنید. (توجه داشته باشید تا حتما با همین آدرس یعنی threads.net وارد سایت تردز شوید.)

هنگامی که وارد صفحه اول سایت تردز می‌شوید، با عکس پایین مواجه می‌شوید. با فشردن دکمه Get the app فرآیند دانلود تردز آغاز می‌شود.

سایت threads

آموزش دانلود تردز از طریق گوگل پلی و اپ استور

یکی دیگر از راه‌های مطمئن، امن و معتبر، دانلود تردز از گوگل‌پلی و یا اپ‌استور است. با توجه سیستم عامل موبایلتان برای دانلود این پیامرسان می‌توانید با کلیک رو لینک‌های زیر اقدام به دانلود کنید.

دانلود تردز از طریق گوگل پلی

دانلود تردز از طرق اپ استور

مشاوره انفجاری ساپتک

22 دقیقه رایگان مهمان ما باشید!

برای مشاوره رایگان کسب و کار فرم زیر را تکمیل نمایید تا از خدمات مشاوره رایگان ساپتک ایرانیان بهره‌مند شوید.

آموزش ورود به تردز با آیدی اکانت اینستاگرام

بعد از اینکه دانلود و نصب تردز با موفقیت انجام شد، در این بخش از آموزش تردز، می‌خواهیم نحوه ورود به تردز اینستاگرام را با استفاده از آیدی اینستاگرام، توضیح دهیم.

  • هنگامی که وارد برنامه تردز شوید، با تصویر زیر روبرو خواهید شد. در صورتی که قبلا در اینستاگرام ثبت نام و ورود کرده باشید مطابق شکل، نام کاربری شما نمایش داده می‌شود.

  • در مرحله بعد، برای اکانت اینستاگرام شما یک پیغام ارسال می‌شود که شما باید وارد اینستاگرام شوید و این پیغام را تأیید کنید.

آموزش ورود به تردز

  • بعد از اینکه وارد اینستاگرام خود شدید، حال باید تأیید کنید که این پیغام به خودتان ارسال شده است و شخص دیگری وارد اکانت تردز شما نشده است. با زدن دکمه Approve مراحل به اتمام می‌رسد و به صفحه اصلی تردز اینستاگرام و تنظیمات اولیه اکانت تردز خود می‌شوید.

آموزش نصب تردز

آشنایی با اصطلاحات رایج شبکه اجتماعی تردز

امروزه با گذر زمان میبینیم که هر پیامرسانی دارای چهار قابلیت اصلی که شامل پست، ریپست، کوت، ریپلایی هستند و تردز از این قاعده مستثنی نیست، در این بخش از آموزش تردز به آشنایی با برخی از اصلاحات و بخش‌های موجود در این شبکه اجتماعی جدید می‌پردازیم:

  • post

برای ارسال متن، ارسال عکس، فیلم و گیف از post استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید مطلبی را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید، باید از postها استفاده کنید.

  • Repost

ریپست به معنای بازنشر محتوا می‌باشد و بیشتر زمانی که پستی ترند شده یا زمانی که از پستی خوشمان آمده را می‌توان با دنبال کنندگانمان به اشتراک گذاشت. قابلیت Repost تردز، دقیقا شبیه به ریتوییت (Retweet) در توییتر است. به این معنا که شما می‌توانید تردهایی که دیگران پست کردند را ریپست کرده و بازنشر دهید.

  • quote

کوت کردن چیست؟ سوالی که در ذهنمان پیش می‌آید و می‌توان در پاسخ یه آن گفت: قابلیت quote یا به اصطلاح “کوت کردن” شبیه به Repost است. با این تفاوت که شما می‌توانید دیدگاه و نظر خود را همزمان با اشتراک گذاری با دنبال کنندگان خود در میان بگذارید. در اصل کوت کردن به معنای نقل قول کردن است یعنی پیامی که دیگر افراد گذاشتند را شما نیز می‌توانید آن پیام را در صفحه خود در قالب نقل قول از آن فرد قرار بدهید.

  • reply

قابلیت ریپلای هم همانند بسیاری از پلتفرم‌ها، در تردز وجود دارد. شما می‌توانید برای ارسال دیدگاه و نظرات خود و یا واکنش نشان دادن به پست هر شخص، از Reply استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: مشاوره شبکه‌‌های اجتماعی

قابلیت‌ها و ویژگی‌های تردز

تردز اینستاگرام هم مانند دیگر اپلیکیشن‌‌ها قابلیت‌های مختص خودش را دارد. که به بررسی ویژگی‌های آن می‌پردازیم:

ارسال محتوای متنی

طبیعتا امکان ارسال محتوای متنی پلتفرم تردز وجود دارد و پایه و اساس کار تردز اینستاگرام نیز همین است. البته برای ارسال محتوای متنی، تا 500 کاراکتر مجاز هستید و تردز بیشتر از این عدد را قبول نمی‌کند.

ارسال عکس

خوشبختانه در ابتدای انتشار تردز، امکان بارگذاری عکس وجود دارد. شما می‌توانید عکس و متن را با هم ارسال کنید و به نوعی، نظر و متن خود را همزمان با انتشار عکس به اشتراک بگذارید. همچنین شما مجاز به انتخاب 1 الی 10 عکس هستید.

ارسال محتوای ویدئویی

مثل خیلی دیگر از پلتفرم‌ها، تردز اینستاگرام هم قابلیت اشتراک‌گذاری ویدئو را فراهم کرده است.

انواع محتوا برای پست در شبکه اجتماعی تردز

  • استفاده از سؤالات

دعوت کردن دنبال‌کنندگانتان به مشارکت مستقیم در محتوای شما یکی از راه‌های خوب برای ارتقای یک حس جمعی است. پس چه بهتر که با ایجاد سؤالات محتوا تولید کنید و آن‌ها را به چالش بکشانید.

  • اخبار روز را منتشر کنید!

لازم نیست برای به اشتراک گذاری و تولید محتوا در تردز، در همه چیز متخصص باشید تا بتوانید صدای خود را به دیگران برسانید. اگر به چیزی علاقه دارید و می‌دانید که دنبال کنندگان شما به اخبار و اتفاقاتی که منتشر می‌کنید واکنش نشان می‌دهند، پس هرچه سریعتر این نوع محتواها را بگذارید!

محدودیت‌های تردز چیست؟

طبیعتا هر اپلیکیشن و پلتفرمی علاوه بر ویژگی‌های مثبت، قطعا در زمان انتشار اولیه محدودیت‌هایی دارد که به مرور این مشکلات و محدودیت‌ها را مرتفع می‌کند. برخی از این محدودیت‌ها عبارت‌اند از:

  • عدم امکان ارسال پیام خصوصی به کاربران

یکی از عجیب‌ترین محدودیت‌های تردز، عدم امکان ارسال پیام خصوصی به کاربران است. هنوز مشخص نیست که چرا شرکت مِتا این قابلیت را اضافه نکرده است اما انتظار می‌رود تا در هفته‌ها و ماه‌های آتی این قابلیت را اضافه کند.

  • عدم استفاده از هشتگ

دیگر محدودیت عجیب این پلتفرم، عدم پشتیبانی و استفاده از هشتگ‌ها است. همانطور که می‌دانید، هشتگ ها در افزایش فالوور هدفمندنقش مهمی دارند. اما اپلیکیشن تردز هنوز این قابلیت را اضافه نکرده است.

  • فعال نبودن نسخه تحت وب

به نظر می‌رسد که نسخه تحت وب تردز، هنوز به طور کامل فعال نشده است و تنها برای تعدادی از افراد مثل مدیرعامل اینستاگرام و برخی افراد سرشناس فعال شده است و هنوز در دسترس عمومی قرار نگرفته است.

  • عدم امکان تغییر نام کاربری

در حال حاضر فقط می‌توان با یک حساب کاربری در اپلیکیشن تردز فعالیت داشت و امکان استفاده از چندین اکانت برای این شبکه اجتماعی هنوز فعال نشده است.

  • عدم استفاده از چندین اکانت

متأسفانه در حال حاضر بر روی یک دستگاه موبایل، فقط می‌توان یک اکانت را اضافه کرد و هنوز قابلیت اضافه کردن 2 یا 3 اکانت فراهم نشده است.

  • حذف اکانت اینستاگرام به همراه حذف حساب کاربری تردز:

همانطور که می‌دانید اکانت اینستاگرام و اکانت تردز شما به هم متصل است. پس مراقب باشید؛ چون اگر اکانت تردز خود را حذف کنید، اکانت اینستاگرام شما هم حذف می‌شود. اما می‌توانید اکانت تردز خود را دی اکتیو(غیرفعال) کنید.

محدودیت‌های تردز (threads) چیست؟

آموزش دی اکتیو(غیرفعال) کردن اکانت تردز

همانطور که قبل‌تر گفتیم اگر اکانت تردز خود را پاک کنید اکانت اینستاگرام شما نیز پاک می‌شود. پس تنها راهی که برای شما وجود دارد این است که اکانت تردز خود را غیرفعال کنید. در ادامه قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم که چطور می‌توان اکانت تردز را غیرفعال کرد.

ابتدا وارد اکانت تردز خود شوید. بعد وارد صفحه پروفایل خود شوید. سپس همانوطور که در تصویر زیر اشاره شده است وارد بخش تنظیمات شوید.

صفحه پروفایل تردز

از بخش تنطیمات روی گزینه Account ضربه بزنید تا وارد تنظیمات حساب کاربری خود شوید.

صفحه تنظیمات تردز

در صفحه تنظیمات اکانت روی گزینه دوم یعنی Deactivate profile ضربه بزنید.

دی اکتیو اکانت تردز

در این مرحله روی دکمه مشکی رنگ پایین ضربه بزنید.

دی اکتیو پروفایل تردز

در نهایت اگر قصد غیرفعال کردن اکانت تردز خود را دارید، گزینه Deactivate را لمس کنید تا اکانت شما غیرفعال شود.

غیر فعال کردن اکانت تردز

تفاوت تردز با توییتر

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی تردز و توییتر شیاهت‌های زیادی با هم دارند اما در برخی از موارد زیر با هم متفاوتند:

  • توییتر قابلیت استفاده از #(هشتگ) را برای ارسال پست دارد اما تردز تا به امروز این قابلیت را ندارد که احتمالا به زودی اضافه خواهد کرد.
  • در توییتر شما امکان سوئیچ  و جابه‌جایی بین نمایش توییت‌های اخیر یا دنبال شوندگان خود را دارید ولی در تردز این امکان وجود ندارد.
  • برای ثبت نام در توییتر فقط نیاز به شماره تلفن همراه و ایمیل دارید اما برای ثبت نام در تردز باید حتما عضو اینستاگرام باشید.
  • در توییتر شما قابلیت ادیت(ویرایش) پیام و دایرکت مسیج(پیام خصوصی) را دارید اما تردز فعلا این دو قابلیت را ندارد.
  • توییتر از نسخه وب پشتیبانی می‌کند ولی تردز در حال حاضر امکانات بسیار کمی را در نسخه وب دارد.
  • توییتر ویژگی ترندینگ دارد تا موضوعات ترند دنیا را نشان کاربر دهد اما تردز فعلا این ویژگی را ندارد.
  • در پلتفرم توییتر شما فقط می‌توانید 200 کاراکتر متن منتشر کنید اما در تردز تا 500 کاراکتر.
  • در توییتر شما تا 2 دقیقه و 20 ثانیه می‌توانید ویدئو منتشر کنید ولی در تردز تا 5 دقیقه.

آینده تردز چگونه است؟

تردز که وابسته به شبکه اجتماعی اینستاگرام است، اهداف و چشم‌اندازهای فراتر از رقابت با توییتر و ایلان ماسک دارد. قرار است که ویژگی‌های جدیدی جهت ارتقاء این پلتفرم اضافه شود و یکی دیگر از آپدیت‌های جدید تردز، بهبود عملکرد جستجوی آن است چون تا به این لحظه هنوز عملکرد سرچ تردز چندان قوی ظاهر نشده است.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره آموزش تردز، با دانلود و نحوه نصب آن، ساخت اکانت و آشنایی با بخش‌های مختلف آن آشنا شدیم. اپلیکیشن تردز به تازگی منتشر شده است و طبیعتا به مرور زمان امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی را اضافه خواهد کرد.

لازم به ذکر است که این مقاله با اضافه شدن آپدیت‌های جدید تردز، بروزرسانی خواهد شد.

دانلود PDF مقاله

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*

6 دیدگاه در “آموزش تردز اینستاگرام و نحوه استفاده از آن

  1. شایان گفت:

    من خیلی خوشم اومد ازش محیطش عالیه. لطفا راهکارهای افزایش فالوور تردز رو هم بذارید. ممنون

    1. رقیه صفائی گفت:

      سلام دوست عزیز، بله حتما.

  2. سحر گفت:

    بیچاره مارک زاکر 🥲

  3. محمدرضا لطفی گفت:

    چطوری می‌تونم داخل تردز ۲ تا اکانت داشته باشم؟

    1. رقیه صفائی گفت:

      این یکی از محدودیت‌های تردز هستش و در حال حاضر همچین امکانی وجود نداره.

  4. امیرعلی گفت:

    خیلی برنامه جالبیه و تازه هنوز کلی آپدیت های جدید مونده! مرسی از راهنماییتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم تماس طراحی سایت

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*