مشاوره دریافت مجوزهای لازم برای وب‌سایت

شاید شما هم به فکر راه اندازی یک وب‌سایت باشید و در این صورت مجوزهای سایت که برای این کار لازم است ذهن شما را درگیر خود کرده باشد. اگر راجع به راه اندازی سایت اطلاع زیادی نداشته باشید، یا اگر نمادها و مجوزهایی که در انتهای سایت‌های مختلف وجود دارند، به چشم شما خورده باشد، حتماً با خود فکر می‌کنید که برای راه اندازی سایت باید از سازمان خاص مجوز و نماد دریافت کنید. 

گرفتن-مجوزهای-سایت-با-ساپتک

نمادها و مجوزهایی که اختیاری نیز می‌باشند و گرفتن آنها شاید جلوه حرفه‌ای به سایت شما بدهند، سازمان‌های دولتی این جوازها را به شما می‌دهند که می‌توانید داخل سایت خود به بازدید کنندگان نشان دهید. همانطور که گفته شد بیشتر آنها اختیاری هستند. اما اگر سایت شما وارد حوزه خاصی مثل کسب و کار و فروشگاه اینترنتی شوید، نیازی به ابزار خاصی مثل درگاه بانکی داشته باشید، در اینجا به اجبار باید مجوز خاصی را دریافت کنید که یکی از آن‌ها نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد گفته می‌شود.

مجوزهای-سایت

در ابتدای راه اندازی سایت ما نیازی به هیچ گونه مجوزی نداریم. اما با وارد مسیر خاصی مثل فروش محصول یا خدمات روی سایت و…شویم حتما نیاز است که این مجوزها را دریافت کنید. در ادامه به جوازهایی که توسط سازمان‌های دولتی به سایت‌ها داده می‌شود به طور مختصر اشاره خواهیم کرد.

اما اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و یا وب‌سایت خدماتی را دارید باید جهت دریافت مجوزهای وب‌سایت خود نظیر اینماد، ساماندهی و غیره دست به کار شوید. 

• نماد اعتماد الکترونیک (اینماد)

نماد اعتماد الکترونیکی نشانه‌ای است که از طرف مرکزی با نام توسعه تجارت الکترونیکی که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است، به عنوان تاییدیه به وب‌سایت‌های داده می‌شود. دریافت «نماد الکترونیکی» یا همان «اینماد» می‌تواند این احساس را برای کاربران ایجاد نماید که آنها خواهند توانست بدون بروز هیچ گونه مشکلی، پرداخت‌های اینترنتی را انجام داده و خرید خود را با خیال راحت انجام دهند. یكی از عوامل مهم توسعه تجارت الكترونیكی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان كاربران خدمات الكترونیكی است.

نماد-اعتماد-الکترونیک

مقاله پیشنهادی: بررسی جامع نماد اعتماد الکترونیکی

 

• ساماندهی

سامانه‌ای وجود دارد به نام ساماندهی که زیر نظر وزارت ارشاد اداره می‌شود. شاید لازم هست، سایت خود را درون این سامانه ثبت کنید. از مزیت‌های این کار می توان به ارسال اخطار قبل از فیلتر شدن سایت اشاره کرد. همچنین جلوه حرفه‌ای به سایت شما می‌بخشد. البته اگر سایت شما شامل مصادیقی باشد که برای گرفتن نماد ساماندهی نیاز به مجوز خاصی از دستگاه یا وزارت خانه خاصی داشته باشید، باید مراحل آن را برای دریافت جواز مذکور طی کنید. البته مراحل کار به شما اعلام خواهد شد. پس یکی از مجوزهای سایت که می‌توانید برای اعتبار بیشتر در ظاهر سایت خود قرار دهید، همین نماد ساماندهی است.

ساماندهی

 

جهت دریافت مشاوره رایگان برای دریافت مجوزهای لازم برای سایت، روی دکمه دریافت مشاوره رایگان کلیک کرده و فرم را تکمیل نمایید.

• درگاه پرداخت اینترنتی

خیلی مهم است که به مخاطب یا مشتری خود اطمینان دهید که در فروشگاه اینترنتی شما خبری از کلاهبرداری نیست و می‌توانند با اطمینان کامل اقدام به خرید کنند. دریافت وجه یکی از مهمترین فرآیندی است که بین شما و خریدار در یک کسب و کار اینترنتی رخ می‌دهد. این فرایند باید در یک بستر امن، راحت و قابل‌ پیگیری انجام شود. صاحبان کسب و کار اینترنتی برای انجام این موضوع دو راه دارند که یا از یک بانک بطور مستقیم، درگاه پرداخت اینترنتی بگیرند یا از شرکت‌های واسط درگاه پرداخت بانکی دریافت کنند. در اولین قدم دریافت درگاه بانکی باید کد رهگیری مالیاتی دریافت کنید.

درگاه-اینترنتی

 

• دریافت کد مالیاتی

کد مالیاتی را باید در سایت Tax.Gov.ir بگیرید. شما با مراجعه به این سایت می‌توانید خود را به عنوان کسی که می‌خواهد فعالیت کسب و کار اینترنتی داشته باشد معرفی کرده و با معرفی یکی از حساب های بانکی خود به اداره مالیات این حساب را به عنوان حسابی که گردش‌های مالی شما در آن قرار دارند معرفی می‌کنید.

امور-مالیاتی

توجه: دقت داشته باشید حتما باید کدرهگیری مالیاتی خود  در سامانه به گام چهارم برسانید تا بتوانید درگاه بانکی دریافت کنید برای اینکار باید به اداره امور مالیاتی رفته و اقدام به تشکیل پرونده کنید.

نتیجه گیری

در اینجا به بررسی اینکه برای گرفتن مجوز سایت چه کاری باید انجام دهید و لازم است چه موارد و مراحلی را طی کنید پرداختیم و منظور از مجوز سایت چیست! وقتی صحبت از مجوز سایت به میان میاید بستگی به اینکه ما در مورد چه سایتی صحبت می‌کنیم و این مجوزها می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد.

دریافت-مجوزهای-سایت

اما به طور کلی میتوان گفت که نماد اعتماد الکترونیک یکی از مجوزهایی است که داشتن آن می‌تواند به سایت شما یک وجه قانونی بدهد و در صورتی که موفق به کسب اینماد برای سایت خود شده‌اید و مجوزهایی که لازم دارد را داشته باشید، شما یک سایت با مجوز دارید و می‌توانید کسب و کار خود را تحت آن آغاز کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *