جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تعرفه و هزینه تولید محتوای ویدیویی

تولید محتوای ویدیویی

فهرست مطالب

ویدئو نشر کن پولدار شو. حتما از تاثیر ریلزهای امروزه ی اینستاگرام باخبر هستید. با کمترین امکانات و هزینه ها و با ایده ای مناسب می توانید ویوی ویدئوی خود را بالا ببرید و کسب درآمد کنید. تولید محتوای ویدیویی به عنوان بخشی کلیدی از استراتژی بازاریابی محتوا شناخته شده است و در دنیای تبلیغات دیجیتال برای جذب مخاطب و ارتباط برقرار کردن با آن‌ها بسیار مؤثر است. ویدئو، یکی از رسانه‌های بسیار مؤثر و پرکاربرد‌ است. در این مقاله قصد داریم به اهمیت تولید محتوا ویدیویی و بررسی انواع آن بپردازیم.

تولید محتوای ویدئویی

چرا باید تولید محتوای ویدیویی انجام بدیم؟

محتوای ویدیویی به دلایل مختلفی می‌تواند برای شما مفید و موثر باشد. در زیر به برخی از این دلایل اشاره شده است:

  • جذابیت و تاثیرگذاری بیشتر: ویدیوها به دلیل قابلیت گوش‌کردن، دیدن و درک سریع و آسان محتوا، جذابیت و تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر نوع محتواها دارند.
  • ارتباط بیشتر با مخاطبین: ویدیوها به شما امکان ارتباط مستقیم با مخاطبین خود را می‌دهند و به شما این امکان را می‌دهند تا با استفاده از تصاویر، صدا و متن، پیام خود را به صورت جذاب و کامل به مخاطبین انتقال دهید.
  • افزایش فروش: با ساخت ویدیوهای تبلیغاتی و تبلیغات آموزشی، می‌توانید به مخاطبین خود نحوه استفاده از محصولات و خدمات خود را نشان دهید و در نتیجه فروش خود را افزایش دهید.
تولید محتوا ویدیویی
  • افزایش محبوبیت و شناخت برند: با ساخت ویدیوهای تبلیغاتی و تبلیغات آموزشی، می‌توانید به مخاطبین خود برند خود را معرفی کنید و در نتیجه شناخت برند و محبوبیت آن را افزایش دهید.
  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی امکان اشتراک گذاری ویدیوهای شما را با دیگران فراهم می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند تا به صورت رایگان به مخاطبین خود دسترسی داشته باشید.
  • ارائه آموزش و آگاهی: با ساخت ویدیوهای آموزشی و آگاهی، می‌توانید به مخاطبین خود نحوه انجام کارها و استفاده از محصولات خود را آموزش دهید و در نتیجه رضایت مخاطبین خود را افزایش دهید.

به طور کلی، ساخت ویدیوها می‌تواند به شما کمک کند تا پیام خود را به صورت جذاب، کامل و سریع به مخاطبین خود منتقل کنید، محبوبیت و شناخت برند خود را افزایش دهید و در نهایت فروش خود را افزایش دهید.

تدوین

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

قیمت تولید محتوای ویدیویی

قیمت تولید محتوای ویدیویی بستگی به زمان ویدیو و میزان ونحوه ادیتی که مدنظر کارفرما است تعیین می شود. گاهی ممکن است برای ادیت یک دقیقه ویدیو سه روز زمان گذاشته شود ولی برای ادیت یک فیلم یک ساعته فقط چند ساعت زمان لازم باشد.

ایده برای تولید محتوای ویدیویی

برای دیده شدن هر محتوای ویدیویی دو پارامتر مهم ترین ها هستند : اولی ایده ی خوب و دومی ادیت مناسب. یک ایده ی خوب بدون ادیت هم می تواند بسیار دیده شود از طرفی هم یک ایده ی معمولی با یک ادیت خوب همین شرایط را خواهد داشت. ادیت ویدئو با آموزش و تمرین انجام پذیر است. اما برای یافتن یک ایده ی مناسب ویدیویی شما باید خلاقیت لازمه را داشته باشید. برای این موضوع باید دید وسیعی نسبت به موضوع ویدیو داشته باشید تا بتوانید با ترکیب المان های مختلف محتوایی را به مخاطب نشان دهید که تمایل به تماشای آن تا به انتها را داشته باشد.

معرفی انواع تولید محتوای ویدیویی

ویدیوها یکی از شکل‌های محبوب و پرکاربرد محتوای دیجیتال هستند و در بسیاری از زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اهمیت تولید محتوای ویدیویی آنجایی نمایان می‌شود که عده زیادی از مخاطبان، با انتقال پیام ویدئویی ارتباط خوبی می‌گیرند و از این رو باید با توجه به هدف و مخاطبان مورد نظر طراحی و تولید شود. برخی از انواع محتوای ویدیویی عبارتند از:

1- تولید محتوای ویدیویی آموزشی

در این نوع محتوا، مفاهیم و مطالب آموزشی با استفاده از ویدیو و تصاویر توضیح داده می‌شوند. این ویدیوها در دوره‌های آموزش آنلاین، کلاس‌های آنلاین، یا مجموعه ویدیویی آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

محتوای ویدئویی آموزشی

اگر مهارت یا دانش خاصی دارید و می‌خواهید آن را به صورت پکیج‌های آموزشی در فضای اینترنت منتشر کنید، نیاز به ضبط ویدیوهایی دارید که مطالب خاص، نکات تخصصی و تصاویر مرتبط، به صورت یکجا در “قاب صفحه نمایش” قرار بگیرد.
ویدیوهای آموزشی به منظور آموزش در موضوعات مختلف ساخته می‌شوند و معمولاً در سایت‌های آموزشی و پلتفرم‌های آموزشی آنلاین قرار می‌گیرند.و یکی از راه‌های درآمد مدرسین و استادان به شمار می‌آید.

برای سفارش تولید محتوا ویدئویی آموزشی روی دکمه زیر کلیک کنید.

2- تولید محتوای ویدیویی مصاحبه‌ای

ویدیوهای اخباری شامل گزارش‌های خبری در موضوعات مختلف هستند و معمولاً در رسانه‌های خبری و سایت‌های خبری قرار می‌گیرند.ویدیوهای خبری شامل گزارش‌هایی هستند که به منظور ارسال خبر و اطلاع‌رسانی به مخاطبان ساخته می‌شوند. این گزارش‌ها معمولاً شامل تصاویر، فیلم‌ها و گفت‌وگوهایی با متخصصان و شاهدان محلی هستند که با هدف ارائه‌ی اطلاعات دقیق و کامل به مخاطبان تهیه می‌شوند.

تولید محتوا ویدیویی مصاحبه‌ای

ویدیوهای خبری می‌توانند در موضوعات مختلفی از جمله سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و تکنولوژی ساخته شوند. در ویدیوهای خبری، معمولاً از عکس، فیلم و مصاحبه با افراد مرتبط با موضوع خبر استفاده می‌شود تا به مخاطبان یک تصویر دقیق و شفاف از وضعیت موضوع ارائه شود.

ویدیوهای خبری معمولاً در شبکه‌های تلویزیونی و پلتفرم‌های آنلاین قرار می‌گیرند. در طول روز، شبکه‌های تلویزیونی اخبار مختلفی را در برنامه‌های مختلف خود پخش می‌کنند و به‌روزرسانی‌های خبری نیز در پلتفرم‌های آنلاین در دسترس هستند. با پیشرفت فناوری و افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از رسانه‌های خبری همچنین ویدیوهای خبری خود را در پلتفرم‌های اجتماعی مختلف مانند یوتیوب، فیسبوک، توییتر و اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند.

برای سفارش تولید محتوا ویدئویی مصاحبه‌ای روی دکمه زیر کلیک کنید.

3- تولید محتوای ویدیویی تبلیغاتی

ویدیوی تبلیغاتی، نوعی از تولید محتوای ویدیویی است که برای جذب مشتری تولید می‌شود. هدف آن تبلیغ کالا یا خدمات شرکت و جلب توجه مشتری برای خرید خدمات یا محصول است. ویدیوهای تبلیغاتی به طور عمده در دو حالت خدمات الکترونیکی و محلی تولید می‌شوند. ویدیوهای تبلیغاتی برای تبلیغ محصولات و خدمات ساخته می‌شوند و معمولاً در شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های اجتماعی نمایش داده می‌شوند.

محتوای ویدیویی تبلیغاتی

از ویدیوهای تبلیغاتی در آگهی‌های تلویزیون و یا اینترنتی استفاده می‌شود از جمله فیلم‌های تبلیغاتی ‌می‌توان به تیزرهای تبلیغاتی کوتاه، ویدیوهای پرسش و پاسخ و موارد دیگر اشاره کرد. امروزه، با پیشرفت تفکرات بازاریابی مبتنی بر محتوا (Content Marketing)، ویدیوهای تبلیغاتی به عنوان بخش مهمی از این تفکرات شناخته می‌شوند.

با استفاده از این نوع محتوا ویدیویی، می‌توان  پیام تبلیغاتی مورد نظر را به همه‌ی مخاطبین رساند. استفاده از ویدیوهای تبلیغاتی به دلیل قدرت جذب کنندگی بالا، روحیه و هیجان، بهبود نرخ تبدیل و تعامل بیشتر با مخاطبان می‌تواند بسیار موثر باشد.اگر شما هم به دنبال موفقیت در کسب و کار خود هستید می‌توانید از ویدیوهای تبلیغاتی در فضای وب استفاده نمایید. شما یک فرصت استثنایی دارید و می‌توانید با متخصصین کسب و کار مجموعه ساپتک مشاوره رایگان داشته باشید. برای استفاده از مشاوره رایگان روی گزینه مشاوره انفجاری کلیک بفرمایید.

برای سفارش تولید محتوای ویدئویی تبلیغاتی روی دکمه زیر کلیک کنید.

4- تولید محتوای ویدیویی سرگرم کننده

این نوع ویدیوها دارای یک مضمون خنده‌دار، تفریحی و پربیننده هستند و به هدف برآورده کردن نیازهای تفریحی مخاطبین می‌پردازند. گاهی این نوع محتوا به نام محتوا ویدیویی تفریحی یا محتوا ویدیویی کمدی نیز شناخته می‌شود.

محتوای ویدیویی سرگرم کننده

امروزه اکثر افراد، بیشتر زمان خود را برای سرگرمی در فضای اینترنت سپری می‌کنند و این امر باعث شده کلیپ‌های سرگرم کننده، با موضوعات مختلف زیادی در شبکه‌های اجتماعی وایرال شود.استفاده از ویدیوهای سرگرم کننده می‌تواند در جذب مخاطب و افزایش بازدید وب‌سایت تاثیر بسزایی داشته باشد. شما می‌توانید با کمی تلاش و خلاقیت، ویدیوهایی با سناریوهای جذابی تولید کنید تا از این قاعده مستثنی نباشید.

برای سفارش تولید محتوای ویدئویی سرگرم کننده روی دکمه زیر کلیک کنید.

مقاله پیشنهادی: مشاوره شبکه‌های اجتماعی

5- تولید محتوای ویدیویی خبری

ویدئوهای خبری شامل انواع گزارش‌های تلویزیونی، مصاحبه‌‌ها، کلیپ‌های تبلیغاتی خبری و … می‌باشند که هر کدام سعی در ارسال نوعی پیام و خبر را به بیننده دارند. برای تولید محتوا در حوزه کسب و کار خود و  معرفی انواع خدماتتان می‌توانید از محتوای ویدئویی خبری بهره بگیرید.

به عنوان مثال تهیه گزارش‌های مردمی و مطلع شدن از نظرات آن‌ها در خصوص مسائل مختلف و همچنین تولید کلیپ‌های تبلیغاتی خبری برای توسعه برندینگ می‌توانند ایده‌های مناسب و کاربردی باشند.

انتخاب نوع دوربین برای تولید محتوای ویدیویی

اولین چیزی که در تولید محتوای ویدیویی است دوربینی است که فیلمبرداری می کند. با توجه به رشد چشمگیر کیفیت دوربین های گوشی های موبایل، بسیاری از افراد برای تولید محتوا از این دستگاه استفاده می کنند. چون علاوه بر کیفیت خوب جابجایی و استفاده از آن ها نیز آسان است. و اگر توانایی هزینه برای گوشی های اخرین مدل چون آیفون 15 داشته باشید کیفیت آنها با دوربین های تخصصی تفاوت آنچنانی نمی کند. بنابراین توصیه ی ما به شما استفاده از گوشی های موبایل می باشد. ولی برای پروژه های حرفه ای و سنگین حتما باید از بروزترین دوربین های فیلمبرداری استفاده کنید.

مدل دوربین sony zve10 کیفیت: 4k 30 فریم بر ثانیه و full HD 120 فریم بر ثانیه با 425 نقطه فوکوس داره

ابزار تولید محتوای ویدیویی

برای تولید محتوای ویدیویی از ابزارهای گوناگونی می‌توان استفاده کرد به عنوان مثال می‌توان به نرم افزارهای پریمیر،ایدیوس، داوینچی، افتر افکت، پاور دایرکتور و… اشاره نمود. هرکدام از این ابزار کارهای مختص به خودشان را انجام می‌دهند اما اصولا بر پایه ادیت ویدیو طراحی شده‌اند. به عنوان مثال تنظیم رنگ نور فیلم، همگام سازی صورت و تصویر، سینک کردن صدا با المان ها، افکت گذاری و…، هرکدام توسط افرادی کاربلد و متخصص انجام می‌شود تا ویدیویی جذاب را برای شما و مخاطبانتان آماده کنند. آماده شدن ویدیو بر اساس شناسه‌هایی که می‌خواهید و اعلام می‌کنید، زمان متفاوتی دارد. به عنوان مثال برای ادیت ویدیویی برای پلتفرم یوتیوب که عمدتا 7 تا 12 زمان خروجی ویدیو می‌باشد، دوروز کاری برای ادیت محتوا ویدیویی آن وقت گذاشته می‌شود.

ابزار تولید محتوای ویدیویی

پس از تولید محتوای ویدیویی چگونه آن را ویرایش کنیم؟

ویرایش محتوای ویدئویی می‌تواند از دو طریق انجام گیرد، ویرایش از طریق موبایل و ویرایش کامپیوتری، در ویرایش و تدوین با اپلیکیشن‌های موبایلی کارها سریعتر انجام شده در صورتی که برای ویرایش و تدوین حرفه‌ای‌تر از کامپیوتر و نرم افزارهای تدوین استفاده می‌شود.

برای تدوین و ویرایش یک فایل ویدئویی در موبایل می‌توان از اپلیکیشن‌های مختلفی از قبیل اینشات (Inshot)، کپ کات (cap cut)، ویوا ویدئو (viva video) استفاده نمود. فراگیری کار با اپ‌های ویرایش ویدئو کار آسانی بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد در صورتی که برای تدوین ویدئو با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری نیاز به یادگیری نحوه استفاده از آن را داریم تا بتوانیم محتوای ویدئویی خوب با کیفیت بالا تدوین کنیم.

برای ویرایش و تولید محتوای ویدیویی با سیستم کامپیوتری، ابتدا باید ابزار ویرایش  را انتخاب نمایید. از جمله نرم‌افزار‌های معرف برای ویرایش ویدئو در کامپیوتر می‌توان به Adobe Premiere Pro،  iMovie و یا Camtasia اشاره کرد. در ادامه چند مرحله کلی برای ویرایش یک محتوا ویدیویی را توضیح می‌دهیم:

ویرایش تولید محتوای ویدئویی
  1. انتخاب فایل ویدیویی: ابتدا باید فایل ویدیویی مورد نظر را باز کنید و آن را به برنامه ویرایشگر خود اضافه کنید.

  2. تراک‌های ویدیو و صدا: در بسیاری از نرم‌افزارهای ویدیویی، شما می‌توانید با اضافه کردن تراک روی صوت و تصویر، آنها را هماهنگ کنید و به راحتی آنها را با هم ترکیب کنید.

  3. برش ویدیو: برای کات کردن یک ویدیو، می‌توانید با استفاده از ابزار برش، آن را به صورت دقیق بریده و بخشی از آن را حذف کنید.
  4. اضافه کردن افکت‌ها: شما می‌توانید با اضافه کردن افکت‌ها، چینش رنگ، تنظیمات نورپردازی، افزودن فیلتر‌ها و … ویدیو خود را بهتر از قبل به نمایش بگذارید.

  5. ترانزیشن‌: شما می‌توانید ترانزیشن‌های جذاب برای انتقال بین تصاویر و یا ویدیوها استفاده کنید.

  6. صدای محیط: در صورتی که فیلم شما دارای صدای محیط است، می‌توانید با استفاده از ابزار equalizer، محیط را بهبود داده یا تصویربرداری را تصحیح کنید.

  7. افزودن زیرنویس و ترجمه: با اضافه کردن ترجمه همچنین تجربه کاربری آنها را بهبود بخشید.

  8. بازبینی‌: در انتها با استفاده از ابزار بازبینی، کار خود را بررسی کنید و در صورت لزوم اصلاحاتی را در آن اعمال کنید.

چگونه یک محتوای ویدئویی را ویرایش کنیم؟

مهم‌ترین نکته در ویرایش ویدئو، سعی در حفظ پایداری تصویر و کیفیت صدا است. وجود نویز و تصاویر خشک و غیر گویا می‌توانند به تجربه بیننده آسیب بزنند. در نهایت با پیشرفت کار، باید از نتیجه کار خود راضی باشید و اگر احتیاج به بهینه سازی داشتید مشاوره خود را از ویرایشگران و طراحان مجموعه ساپتک ایرانیان بخواهید.

مشاوره انفجاری ساپتک

22 دقیقه رایگان مهمان ما باشید!

برای مشاوره رایگان کسب و کار فرم زیر را تکمیل نمایید تا از خدمات مشاوره رایگان ساپتک ایرانیان بهره‌مند شوید.

چه نوع محتوای ویدیویی برای مخاطبان جذاب‌تر است؟

اول باید بدانیم که برای چه شبکه اجتماعی قصد تولید محتوا را داریم و مخاطب ما در چه بازه سنی است. اما بطور کلی برای تولید محتوای ویدیویی با رعایت این نکات، مخاطبان بیشتری جذب خواهید کرد:

تولید محتوای ویدیویی به سبک چک لیست

یعنی در ویدئو محتوا باید بصورت لیست مانند ارائه شود. مثلا “معرفی 5 گوشی مخصوص گیمینگ ” ، یا ” مقایسه موبایل سامسونگ با شیائومی “. این نوع محتوا، باعث می‌شود تا مخاطبان تا انتهای ویدئو را تماشا کنند.

ویدئو به سبک مصاحبه

این نوع تولید محتوای ویدئویی در این روزها بازخورد زیادی در شبکه های اجتماعی داشته است. می‌توان حول محور موضوعات مختلف از مردم عادی مصاحبه‌هایی را تولید کرد و در سوشال مدیا به اشتراک گذاشت.

ویدئو به سبک مصاحبه

تولید محتوای ویدیویی فان و سرگرم کننده

با توجه به موضوع کلی محتوای ویدئویی، در بعضی از محتواهای ویدئویی خود سعی کنید از مطالب و موضوعات خنده‌دار استفاده کنید. این کار بطور غیرمستقیم باعث احساس راحتی و اعتماد بیشتر مخاطبان نسبت به برند و شخص شما می‌شود.

نکات مهم تولید محتوای ویدیویی

برای اینکه بازدید بیشتری داشته باشید علاوه بر داشتن محتوای مفید و جذاب نکات دیگری را باید مد نظر داشته باشید.

  • 15 ثانیه طلایی
    بر اساس آمارها 15 ثانیه اول ویدئو نقش مهمی در تصمیم گیری مخاطب برای دیدن ادامه ویدئو یا بستن آن دارد.
  • رعایت قوانین
    رعایت قوانین تولید محتوا برای پلتفرم‌هایی که قرار است در آن به اشتراک گذاشته شود بسیار مهم است. به طور مثال پلتفرم اینستاگرام برای بالابردن کیفیت ویدیوها رقابتی را با توجه به الگوریتم های خود تعیین نموده که کمک چشمگیری به ویدیوهای با کیفیت خواهد کرد.
  • بیان به زبان ساده‌تر
    سعی کنید محتوای تولید کنید که مخاطب شما خیلی راحت و واضح منظور شما را بفهمد.
  • ویرایش و تدوین
    بعد از ضبط ویدیو، حتما شما نیاز دارید تا ویدئوی خام را تدوین کنید، چون احتمالا بعضی از قسمت‌های ویدیو را باید حذف کنید و برای جذاب‌تر شدن ویدیو باید به آن افکت، تصاویر متحرک و … اضافه کنید.

ویژگی‌های یک محتوا ویدیویی خوب و موفق

یک محتوا ویدیوئی خوب و موفق نیاز به یکسری ویژگی دارد. این که نوع محتوا جذاب باشد، از یک کیفیت تصویر و صدا استفاده شود، استفاده از جذابیت و استایل متفاوت و درنهایت انتخاب فرمت مناسب برای فایل خروجی در یک محتوا ویدیویی موفق تاثیر بسزایی دارد. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

ویژگی های یک محتوای ویدیویی خوب و موفق
  • داشتن 15 ثانیه طلایی: بر اساس آمارها 15 ثانیه اول ویدیو نقش مهمی در تصمیم گیری مخاطب برای دیدن ادامه ویدیو یا بستن آن دارد.
  • محتوا: محتوا ویدیویی باید برای مخاطبین شما جذاب و مفید باشد و سوالات اصلی‌ شان را پوشش داده باشد.
  • عنوان: عنوان شما باید جذاب، قابل استناد باشد. باید توجه کنید که در توضیحات و عنوان به روشنی محتوا ویدیو شما به مخاطبان روشن شود.
  • کیفیت صدا و تصویر: در واقع کیفیت مناسب صدا و تصویر، به صورت گسترده‌ای برای کاربران مهم است.
  • جذابیت و استایل: ویدیو شما باید با استفاده از خلاقیت و طراحی متفاوت و جذاب، از بسیاری از ویدیو های رقیب‌ آن متفاوت باشد.
  • انتخاب فرمت صحیح: ایجاد یک ویدیو در فرمت مناسب برای پلتفرم مورد نظر، می‌تواند باعث افزایش سرعت بارگذاری ویدیو بشود.

تولید محتوای ویدیویی به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟

  • دوربین: در اغلب موارد می‌توانید از یک گوشی با کیفیت دوربین مناسب برای تولید محتواهای ویدیویی خودتان استفاده کنید و کم‌تر پیش می‌آید که برای ضبط احتیاج به دوربین حرفه‌ایی فیلم برداری داشته باشید.
  • میکروفن: برای ضبط صدا و کیفیت صدای مطلوب شما نیاز دارید که از یک میکروفن مناسب استفاده کنید.
  • پایه نگهدارنده: برای نگه داشتن دوربین و یا گوشی در یک وضعیت ثابت باید از یک پایه استفاده نمایید.

تجهیزات تولید محتوای ویدئویی

  • سیستم پرقدرت برای ویرایش فیلم: معمولا ویرایش و تدوین محتواهای ویدیویی نیاز به سیستم‌هایی مناسب این کار دارند علی الخصوص اگر از نرم افزارهای سنگینی مانند پریمیر استفاده می‌کنید.
  • نرم افزار ویرایش ویدیو: نرم افزارهای مختلفی برای ویرایش و تدوین فایل ویدیویی ضبط شده شما وجود دارند که اگر بخواهید حرفه‌ایی‌تر کار کنید می‌توانید از نرم افزار Adobe Premiere Pro استفاده کنید.

خدمات تولید محتوای ویدیویی

مجموعه ساپتک ایرانیان آماده ارائه خدمات تولید محتوای ویدیویی بوده و شما می‌توانید جهت سفارش ساخت کلیپ، فیلمبرداری برای تولید محتوا و تولید محتوا ویدیویی از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید.

هزینه تولید محتوای ویدیویی و ادیت ویدیو

هزینه ادیت ویدیو و تولید محتوای ویدیویی ثابت نیست و با توجه به جزئیات کار مشخص می‌شود. معمولا تدوینگرهای حرفه‌ای با توجه به نوع تولید محتوا، جزئیات ادیت و البته تجربه‌ای که دارند، قیمت‌های مخصوص خود را ارائه می‌دهند. به طور کلی معیار قیمت تولید و هزینه ادیت و تولید محتوا ویدیویی به زمان ویرایش، تعداد نوشته‌ها و المان‌های گرافیکی، نوع حرکت و المان‌های گرافیکی ،موضوع فیلم، صداگذاری و هماهنگی ویدیو و موسیقی، کیفیت خروجی فیلم و تنظیم رنگ ویدیو و حتی برنامه‌هایی که استفاده می‌شود بستگی دارد.

مجموعه ساپتک ایرانیان آماده دریافت سفارش ادیت ویدیو شما می‌باشد. در زیر می‌توانید لیست قیمت ادیت ویدیو و تعرفه تولید محتوای ویدیویی برای موارد مختلف از جمله قیمت ادیت ویدیو یوتیوب ، قیمت ادیت ویدیو اینستاگرام، هزینه ادیت فیلم با پریمیر را مشاهده کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر روی دکمه سفارش کلیک کرده و اطلاعات فرم مشاوره را پر کنید.

هزینه و قیمت تولید محتوا ویدیویی

لازم به ذکر است که علی رغم قیمت کم تعرفه تدوین ویدیو، تدوین‌های انجام شده از کیفیت بالایی برخوردار بوده و توسط تیمی از تدوینگران با تجربه و متخصص انجام می‌گیرد و در صورت عدم رضایت شما امکان عودت وجه نیز وجود دارد. برای اطلاع دقیق‌تر از نحوه محاسبه تعرفه تدوین نظیر هزینه ساخت کلیپ با اینشات، قیمت ادیت ویدیو با گوشی، لیست قیمت فیلمبرداری و تعرفه تدوین ۱۴۰۲، تعرفه تدوین فیلم آموزشی، قیمت تدوین فیلم، هزینه ساخت کلیپ، هزینه فیلمبرداری، هزینه ساخت کلیپ یک دقیقه ای، هزینه ادیت عکس، هزینه ادیتور یوتیوب و قیمت تولید محتوای الکترونیکی از طریق همین فرم‌های زیر با ما در تماس باشید.

تعرفه ادیت ویدیو

تعرفه تدوین ویدیو اینستاگرامی

تومان از 40,000 تا 80,000 به ازای هر 1 دقیقه
  • کیفیت Full HD ، HD ( سایز استاندارد)
  • تدوین با نرم افزار پریمیر
  • اصلاح رنگ
  • طراحی تایپوگرافی با کیفیت
  • طراحی لوگو و واترمارک
  • ساخت تیزر حرفه‌ای
  • طراحی کاور و تم
  • هزینه در صورت تولید ویدئو توسط تیم 80,000 تومان

تعرفه تولید محتوا برای سایت

تومان از 40,000 تا 80,000 به ازای هر 1 دقیقه
  • کیفیت Full HD ، HD ( سایز استاندارد)
  • تدوین با نرم افزار پریمیر
  • اصلاح رنگ
  • طراحی تایپوگرافی با کیفیت
  • طراحی لوگو و واترمارک
  • ساخت تیزر حرفه‌ای
  • طراحی کاور و تم
  • هزینه در صورت تولید ویدئو توسط تیم 80,000 تومان

تعرفه تولید محتوای آموزشی

تومان از 80,000 تا 200,000 به ازای هر 30 دقیقه
  • کیفیت Full HD ، HD ( سایز استاندارد)
  • تدوین با نرم افزار پریمیر
  • اصلاح رنگ
  • طراحی تایپوگرافی با کیفیت
  • طراحی لوگو و واترمارک
  • ساخت تیزر حرفه‌ای
  • طراحی کاور و تم
  • هزینه در صورت تولید ویدئو توسط تیم 80,000 تومان

انواع روش‌های فیلمبرداری برای تولید محتوا ویدیویی

برای تولید محتوا ویدیویی روش‌های گوناگونی وجود دارد. به عنوان مثال برای تولید محتوا ویدیویی یوتیوب، بستگی به موضوع آن، از روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد.

روش‌های فیلمبرداری برای تولید محتوا ویدیویی

اگر بخواهیم در رابطه با تولید محتوا ویدیویی، انواع روش‌های فیلمبرداری را مورد برسی قرار بدهیم، به طور کلی 4 حالت وجود دارد، فیلمبرداری با کروماکی، استودیو، فضای باز و محیط بسته که در ادامه به تمامی آنها می‌پردازیم.

1- تولید محتوای ویدیویی با کروماکی

کروماکی یک فناوری در حوزه فیلمبرداری است که در آن از یک صحنه پس زمینه با رنگ خاص استفاده می‌شود. سپس در فیلمبرداری با کروماکی، با حذف رنگ بک‌گراند، می‌توان اجسام دیگر در آنجا قرار داد. به این ترتیب، فیلمبرداران می‌توانند از کروماکی برای تولید محتوا ویدیویی در سطوح مختلفی استفاده کنند.

تولید محتوای ویدیویی با کروماکی

2- تولید محتوای ویدیویی در فضای باز

فیلمبرداری در فضای باز نیازمند دانش فنی، تمرین و توجه به جزئیات است. با استفاده از تجهیزات مناسب و صحیح، طراحی محیط مناسب و پشتیبانی تصویری قوی، شما می‌توانید ویدیویی جذاب و باکیفیت از فعالیت‌های خود در فضای باز تهیه کنید.

تولید محتوای ویدیویی در فضای باز

فیلمبرداری در فضای باز کمی دشوارتر است. چون در فضای باز معمولا سر و صدا بیشتر است و نور اصلی، نور خورشید هست. بنابراین اگر در روز فیلمبرداری به اتمام نرسد، یا باید ادامه فیلمبرداری را در روز بعد انجام بدهید یا باید حتما از سافت باکس استفاده کرد.

3- تولید محتوای ویدیویی در استودیو

فیلمبرداری در استودیو یکی از روش‌های فیلمبرداری می‌باشد که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال برخی از صحنه‌های اکشن فیلم‌ها و یا اخبارها در استودیو ظبط می‌شود.

تولید محتوای ویدیویی در استودیو

به عنوان یکی از روش‌های تولید محتوا در عرصه فیلم‌سازی و تولید محتوا دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، با استفاده از وسایل نورپردازی، دوربین‌های اختصاصی و تکنولوژی‌های حرفه‌ای، تلاش می‌شود که شرایط محیطی یک استودیو تا حداکثر بهینه سازی شود تا بهترین کیفیت تصویر برای تولید محتوا به دست آید. عموما در این روش، به دلیل محدودیت فضا و استفاده از نورپردازی، این نوع فیلمبرداری معمولا به منظور تولید تصاویر شهری و محصولات تبلیغاتی به کار گرفته می‌شود.

مشاوره انفجاری ساپتک

22 دقیقه رایگان مهمان ما باشید!

برای مشاوره رایگان کسب و کار فرم زیر را تکمیل نمایید تا از خدمات مشاوره رایگان ساپتک ایرانیان بهره‌مند شوید.

4- تولید محتوای ویدیویی در منزل یا محل کار

با رشد اینترنت و شبکه های اجتماعی، محتواهای دیجیتالی بسیاری به وسیله افراد عادی و بدون نیاز به داشتن استودیوهای خاص و متخصصین صنعت ساخته می‌شوند. به عنوان مثال برای ضبط انواع محتوای آموزشی افراد می‌توانند از فضای منزل و یا محل کار خود استفاده کنند، در این مطلب به نکاتی برای فیلمبرداری در منزل با استفاده از دوربین های عادی و تجهیزات ساده، برای تولید محتوا ویدیویی اشاره خواهیم کرد.

فیلمبرداری در منزل

فیلم‌برداری در منزل یا محل کار با توجه به پیشرفت فناوری و توسعه‌ی دوربین‌های دیجیتال، هم‌اکنون بسیار رایج شده است. با توجه به این که دوربین‌های دیجیتال و تلفن‌های هوشمند هم‌اکنون با کیفیت‌های بالا و قابل قبولی عرضه می‌شوند، فیلم‌برداری در منزل و یا محل کار برای ساخت ویدیوهای شخصی، ویدیوهای تبلیغاتی یا حتی ویدیوهای آموزشی ممکن است کاربرد بسیاری داشته باشد.

برای فیلم‌برداری در منزل یا محل کار، باید از دوربین مناسب و تجهیزات لازم مانند نورپردازی، میکروفون و تجهیزات دیگر استفاده کرد. همچنین، باید به موضوع و محتوا فیلم توجه کرد و از محتوا جذاب و با کیفیت استفاده کرد تا تاثیرگذاری ویدیو بیشتر شود. علاوه بر این، باید به ویرایش و افزودن افکت‌ها و صداهای مناسب به ویدیو نیز توجه کرد تا کیفیت ویدیو بهبود یابد.

فیلم‌برداری در منزل و یا محل کار می‌تواند به دلیل کمتر بودن هزینه‌های لازم برای تجهیزات،برای بسیاری از افراد جذاب باشد. همچنین، با استفاده از تجهیزات مناسب و بهبود کیفیت تصویر و صدا، می‌توانید ویدیوهای با کیفیت و حرفه‌ای ساخته و به اشتراک بگذارید.

تولید محتوای ویدیویی در ساپتک

ضبط ویدیو در استودیو به دلیل وجود انواع تجهیزات پیشرفته و فضای خاصی که دارد هزینه های سنگینی خواهد داشت. از طرفی دیگر اگر شخصا اقدام به فیلمبرداری در منزل و فضای باز کنید، ممکن است به علت کمبود تجربه و تجهیزات مناسب کیفیت مدنظر خود را بدست نیاورید. در ساپتک اتاق فیلمبرداری با تجهیزاتی مناسب وجود دارد که شما می توانید جهت ضبط تولید محتوای ویدیویی خود با هزینه ای کمتر از استودیو و با کیفیتی بب مراجعه نمایید.

اهمیت تولید محتوای ویدیویی چیست؟

 

در سال‌های اخیر تولید محتوا ویدئویی یکی از خدمات تولید محتوا بوده که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است. محتوای ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتوب و تیک‌تاک که کابران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند، بسیار رایج می‌باشد.
محتوای ویدئویی به دلیل جذاب‌تر بودن نسبت به متن قدرت بیشتری را در درگیری کاربر دارد و در نتیجه می‌تواند تاثیر فراوانی روی کسب و کار شما بگذارد.
بیزینس‌هایی که تولید محتوا ویدیویی را جدی گرفته‌اند و از آن در سایت خود استفاده کردند، توانسته‌اند تا کسب و کار خود را گسترش دهند.

تولید محتوا ویدیویی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

محتوا ویدیویی برای جذب مخاطبان و تاثیرگذاری بیشتر، باید دارای ویژگی‌هایی باشد:

  1. محتوا جذاب: محتوا ویدیویی باید جذاب و جالب باشد و تمایل آنها برای دیدن ویدیو را افزایش دهد.
  2. محتوا مفید: محتوا ویدیویی باید مفید و ارزشمند باشد
  3. محتوا قابل فهم: محتوا ویدیویی باید قابل فهم و قابل درک باشد تا مخاطبان به راحتی بتوانند پیام شما را درک کنند.
  4. محتوا اصیل: محتوا ویدیویی باید اصیل و منحصر به فرد باشد و نباید از محتوا دیگران کپی شده باشد.
  5. محتوا با کیفیت: محتوا ویدیویی باید با کیفیت و با استفاده از تجهیزات مناسب تولید شده باشد.
  6. محتوا هدفمند: محتوا ویدیویی باید هدفمند و با تمرکز بر روی هدف خاصی که شما دارید، تولید شود.
  7. محتوا مناسب برای مخاطب: محتوا ویدیویی باید با توجه به مخاطبان هدف شما طراحی و به نیازهای آنها پاسخ دهد.
  8. محتوا منظم: برای جذب و نگهداری مخاطبان، محتوا ویدیویی باید به صورت منظم و با فاصله‌های زمانی مناسب منتشر شود.
  9. محتوا بازتاب‌دهنده ارزش‌های شما: محتوا ویدیویی باید ارزش‌های شما و برندتان را بازتاب دهد و نشان دهد که چه مزیت‌هایی برایشان دارد.

نتیجه گیری

در این مقاله با انواع تولید محتوای ویدیویی و انواع فیلمبرداری آشنا شدیم. سپس نکات و ویژگی‌هایی را معرفی کردیم که یک تولید محتوای ویدیویی موفق حتما باید داشته باشد.

اما درمورد عوامل تعیین کننده هزینه و تعرفه تولید محتوا ویدیویی باید گفت که به نوع فیلمبرداری، کیفیت صدا، استفاده از موشن افکت‌ها و اینکه از چه نرم افزاری استفاده می‌شود و … بستگی دارد. البته فراموش نکنید که میزان تخصص تدوینگر و اینکه پروژه فورس باشد یا تدوینگر زمان کافی را داشته باشد، در تعیین هزینه بی‌تاثیر نیست.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*

3 دیدگاه در “تعرفه و هزینه تولید محتوای ویدیویی

  1. هادی گفت:

    برای ضبط ویدیو ، محیط فیلمبرداری بر عهده خودمان است؟

  2. ثمین گفت:

    سلام ، برای پروژه های زیبایی پوست و مو آیا تولید محتوای ویدیویی انجام میدهید؟

  3. فرشاد گفت:

    سلام و خسته نباشید
    سایت و تولید محتوی بسیار عالی دارین ، با آرزوی موفقیت برای شما و همکارانتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تدوین

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*