تمامی مراجعه‌کنندگان و درمانگران موظف هستند که اصول اخلاقی و حقوق متقابل خود را در جلسه مشاوره بدانند. در لیست زیر حقوق و اصولی که طرفین در مقابل هم باید رعایت کنند، آورده شده است:

1- محرمانگی و حفظ حریم خصوصی

1- مراجعه کننده و درمانگر هر دو مسئولیت حفظ اطلاعات جلسات درمانی را بر عهده دارند و طبق قوانین مراجع اجازه ضبط جلسات را ندارد. اجازه ضبط جلسه، اسکرین شات و هر گونه ذخیره داده‌های تصویری وجود ندارد مگر در راستای اهداف درمانی مراجعه کننده و با رضایت طرفین و با هماهنگی مجموعه صدای آرامش.

2- حفظ شان و احترام متقابل از جمله ممنوعیت استفاده از الفاظ توهین آمیز.

2- تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام و دیگر فرم‌های موجود در سایت درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات ساپتک اقدام کند.
همچنین از آنجا که ساپتک ایرانیان یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌کند.

3- ارتباطات الکترونیکی

هنگامی که شما از سرویس‌‏ها و خدمات ساپتک ایرانیان استفاده می‏‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به ساپتک ایرانیان ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که دیجی‌کالا به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آنها صورت می‌گیرد.
جهت اطلاع‌رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، امکان دارد ساپتک ایرانیان برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید.

4- نظرات کاربران

در این بخش، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی کارشناسان تایید، نظرش را روی سایت مشاهده کند. بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تایید نمی‌شوند و در نتیجه در سایت به نمایش درنمی‌آیند. سپتک ایرانیان در قبال درستی یا نادرستی نظرات منتشرشده در این قسمت، هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت به‌هیچ‌وجه به معنی تایید فنی ساپتک ایرانیان درباره‌ی محتویات نظر نیست؛ لذا از کاربران محترم تقاضا می‌شود، نظرات را اصل و پایه‌ی انتخاب و تصمیم‌گیری خود قرار ندهند.

شرایط و قوانین درج نظر در بخش نظرات کاربران

۱. فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش از حد معمول، کشیدن حروف یا کلمات، استفاده‌ی مکرر از یک حرف یا کلمه، شکلک و اموجی در متن خودداری کنید.
۲. برای نظر یا نقد و بررسی خود عنوانی متناسب با متن انتخاب کنید. یک عنوان خوب کاربران را برای خواندن نظر شما ترغیب خواهد کرد.

5- فرم‌های تماس و ارتباط با ما

ساپتک ایرانیان جهت دریافت سفارشات کاربران و مشتریان اقدام به طراحی فرمهای مختلف در وب سایت خود کرده، لازم به ذکر است که جهت ارسال موفقیت آمیز اطلاعات فرمها از کیبورد انگلیسی استفاده نمایید.

6- شفافیت مسیر درمان

حق آگاهی از رویکرد و مسیر درمان برای مراجعه کننده و اجازه دادن به او برای تصمیم‌گیری.

7- توانمندی و صلاحیت درمانی

تناسب تخصص و رویکرد درمانی مشاور با مساله مراجعه کننده

سیستم ارجاع به مشاوری دیگر در صورت نارضایتی یا عدم مشاهده پیشرفت در جلسات

8- قطع درمان

در صورتی که درمانگر به علت شخصی قادر به ادامه درمان نباشد، بایستی تا حد امکان علت قطع و نحوه ادامه مسیر درمان را برای مراجع شرح دهد.

9- کنسل کردن جلسه یا تغییر زمان

1- برای انتقال زمان جلسه به زمان دیگر بدون کسر هزینه، باید حتما تا 24 ساعت قبل از شروع جلسه، این موضوع به مسئول هماهنگی جلسات (پشتیبان) اطلاع داده شود.

2- تغییر زمان بدون کسر هزینه (با اطلاع رسانی پیش از 24 ساعت) تنها دو بار ممکن است.

3- در صورتی که تغییر زمان یا کنسلی جلسه کمتر از 2 ساعت از زمان جلسه اطلاع داده شود، 50% هزینه جلسه مشاوره از مراجع کسر خواهد شد.

4- در صورتی کنسل کردن جلسه بدون اطلاع قبلی کل هزینه جلسه مشاوره از مراجع کسر می‌شود.

10- منع اهدا کالا و هدیه

  1. از نظـر اخلاقی نـه درمانگـر و نـه سیسـتم خدمـات مشاوره و درمانی همانند صدای آرامش ساپتک نمیتوانــد هدیــه‌ای از ســمت مراجعه‌کننــده قبــول کنــد. چنانچــه درمانگــر نیـز درخواسـت هزینـه یـا کالایی خـارج از مـراودات درمانـی داشـته باشـد، مراجعه‌کننـده بایـد بـه مسـئولین مربوطـه اطلاع دهـد و از قبـول درخواسـت اجتنـاب کنـد.

11- پرداخت

  1. رزرو قطعی جلسات، زمانی انجام می‌شود که هزینه پرداخت شده باشد. توجه داشته باشید که پرداخت‌ها باید با هماهنگی تیم پشتیبانی انجام شود؛ لذا صدای آرامش ساپتک مسئولیتی در برابر وجوهی که به هر شکل دیگر پرداخت شده‌اند، نخواهد داشت.