جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آموزش طراحی وب‌سایت خدماتی

طراحی-سایت-خدماتی

فهرست مطالب

ما در اینجا می‌خواهیم صفر تا صد آموزش طراحی وب‌ سایت خدماتی حرفه‌ا‌‌ی را به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.
طراحی وب‌ سایت های خدماتی، سایتی است که خدمات و تجارب مرتبط با شرکت یا سازمانی را برای کاربران ارائه می‌دهد. اغلب این وب‌سایت‌ها مرتبط با شرکت‌ها، بازرگانی‌ها، پزشکی، آرایشی و زیبایی، حمل و نقل، آموزش و دانشگاه‌ها و غیره است. ما در این مقاله قصد داریم درباره آموزش طراحی وب‌سایت خدماتی صحبت کنیم.

این روزها اینترنت به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. از هر فرد با هر سنی که در نظر بگیرید، به لطف ورود گوشی‌های هوشمند امکان دسترسی به اینترنت برای وی فراهم است. برخی به دنبال مطالعه مقالات در اینترنت، برخی به دنبال استفاده از خدمات آنلاین، برخی به دنبال نقد و بررسی محصولات یا حتی خرید محصول، برخی به دنبال آموزش ساخت سایت رایگان و… هستند.

شما می‌توانید برای مشاهده خدمات طراحی وب‌سایت برای ایرانیان به صفحه مشاوره و طراحی سایت مراجعه کنید.

آموزش طراحی وب سایت خدماتی

وب‌سایت خدماتی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

وب‌سایت‌های خدماتی سایتی است که خدمات و تجربیات مرتبط با یک شرکت یا سازمان را برای کاربران و مشتریان، ارائه می‌دهد. در این نوع وب‌سایت‌ها، خدمات ارائه شده ممکن است شامل خدماتی مانند خرید و فروش، اجاره، ارائه خدمات پشتیبانی، خدمات بهداشتی، مشاوره، آموزش و آزمون‌های آنلاین و غیره باشد.‌ وب‌سایت‌های خدماتی باید قابلیت اطمینان و امنیت را هم در بر داشته باشند تا کاربران به راحتی بتوانند از خدمات آن استفاده کنند. بنابراین، همه اطلاعات خدمات ارائه شده باید به روز و صحیح باشند.

در طراحی وب‌سایت خدماتی، رابط کاربری بسیار مهم است تا کاربر بتواند به راحتی با سایت ارتباط برقرار کند. علاوه بر آن یک تجربه کاربری خوب می‌تواند مشتری را از بازدید سایت شما راضی نگه دارد.

رابط کاربری یا تجربه کاربری برای موفقیت طراحی سایت خدماتی نقش مهمی ایفا می کنند و رابط کاربری فقط محدود به ظاهر سایت نمی‌باشد بلکه شامل دسترس پذیری، امنیت و رضایت است.

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی نیز شامل تغییرات در رابط کاربری و بهبود سرعت و امنیت و سئو است.

اهمیت-رابط-کاربری-در-وب-سایت-خدماتی

برای مثال از جمله وب‌سایت‌های خدماتی می‌توان به سایت‌های اسنپ “snapp.ir” ، سورپرایز ساپتک، ساپتک ایرانیان، تشریفات ساپتک و … اشاره کرد که به عنوان مثال اسنپ یک سامانه سفر با خودروی خصوصی است که این وب‌سایت خدماتی، ارائه دهنده خدمات حمل و نقل با خودروی تاکسی مخصوص و حرفه‌ای, خودر‌وهای شخصی است و با استفاده از این وب‌سایت می‌توانید خودروی تاکسی درخواست کنید تا به مقصد تان برسید.

در وب‌سایت اسنپ “snapp.ir”، کاربران می‌توانند به سادگی خودروی تاکسی‌های موجود را مشاهده کرده و انتخاب کنند، استعلام قیمت را به راحتی انجام دهند و نیز قادر به دریافت اطلاعات کاملی از رانندگان خودروی تاکسی هستند. همچنین، این وب‌سایت خدماتی شامل فرصت های باشگاهی برای کاربران است که به وسیله آن‌ها می‌توانند کارت باشگاهی گرفته و از تخفیفات اختصاصی بهره ببرند.

وب‌سایت اسنپ همچنین با خدمات مختلفی مانند پشتیبانی و تیم پشتیبانی، در دسترس بودن در ایام مختلف سال و بهینه سازی برای همه دستگاه‌ها، سرورهای قوی و فرآیند پردازش هوشمند، از نظر کاربران یک وب‌سایت خدماتی مناسب بوده است.

۶دلیل مهم استفاده از وب‌سایت خدماتی

اما به نظر شما استفاده از وب‌سایت خدماتی چه مزایایی خواهد داشت؟ اصلا چرا باید از وب‌سایت خدماتی استفاده کرده و اقدام به طراحی وب‌سایت خدماتی کنیم؟ یا وقتی ابزاری مثل شبکه‌های اجتماعی وجود دارند و یک لقمه آماده‌ای هست چرا به سمت طراحی وب‌سایت خدماتی برویم؟

در اینجا بیشتر به آموزش طراحی وب سایت خدماتی می پردازیم.

مزایای-اصلی-طراحی-وب-سایت-خدماتی-1

وب‌سایت خدماتی در دنیای امروز به یکی از ابزارهای موثر دیجیتالی تبدیل شده است و دلایل وجود دارد که همه شرکت‌ها و سازمان‌ها برای دستیابی به مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی، نیاز به آن دارند. در اینجا برخی از دلایل مهم استفاده از وب‌سایت خدماتی اشاره می‌کنیم:

  • هزینه کم برای طراحی وب‌سایت خدماتی: در مقایسه با یک کسب و کار سنتی هزینه کمتری را با طراحی وب‌سایت خواهید داشت. چرا که نیاز به محیط فیزیکی آنچنانی، هزینه برای زیبا کردن محل کسب و سایر کارها را ندارید.
  • بهبود دسترسی: وب‌سایت خدماتی، به مشتریان نیاز دارد و به آنها این امکان را می‌دهد که به آسانی به خدمات این سازمان‌ها دسترسی داشته باشند. این راهی مطمئن برای رسیدن به خدمات و دسترسی آنلاین می‌باشد.
  • برقراری ارتباط با مشتریان: وجود یک وب‌سایت خدماتی به شرایط مناسبی برای برقراری تعامل با مشتریان و برقراری ارتباط با آنها، برای شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم می‌کند.
  • بهبود تجربه کاربری: یک وب‌سایت خدماتی به شما این امکان را می‌دهد که تجربه خوب کاربر بهبود یابد و مشتریان شما با استفاده از خدمات شما احساس رضایت کنند. طراحی صفحات و استفاده از کاربردهای مناسب، احساس رضایت مشتری را به همراه خواهد داشت.
  • بهبود بازاریابی: وجود یک وب‌سایت خدماتی مناسب یکی از بهترین روش‌های بازاریابی به شمار می‌رود و در حالی که تبلیغات استاندارد روز به روز سخت‌تر می شود، این راه حل مناسبی برای ارتباط بین کسب‌وکار و مشتریان است.
  • دسترسی در همه جا: یک وب‌سایت خدماتی به مشتریان اجازه می‌دهد تا به خدمات شما به صورت آنلاین و در هر زمانی که بخواهند، دسترسی پیدا کنند، بنابراین تعریف دقیق و هدفمند این وب‌سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

ویژگی‌های و استاندارد‌های یک وب‌سایت خدماتی خوب

در ابتدا آموزش طراحی وب‌سایت خدماتی باید بدانیم چه ویژگی دارد:

داشتن پایه و اساس قوی در ساختار وب‌سایت خدماتی برای موفقیت بخش خدمات شما مهم است. این ساختار نه تنها تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد، بلکه شما را برای بهبود بهینه‌سازی موتورهای جستجو آماده می‌کند. مرحله اول در طراحی وب‌سایت خدماتی، نیاز و شناخت مشتریان سایت است. امکاناتی که وب‌سایت خدماتی نیاز دارد باید تمام نیازهای کاربر را شامل شود که بسته به نوع خدمات متفاوت خواهد بود. امکان برقراری ارتباط سریع و پشتیبانی آنلاین یکی دیگر از امکانات مهمی است که وب‌سایت‌های خدماتی باید داشته باشند. در ادامه با استانداردها و ویژگی‌های یک وب‌سایت خدماتی خوب آشنا خواهید شد.

از-ویژگی-های-وب-سایت-خدماتی-اطلاعاتی-دارید-

ویژگی های یک وب‌سایت خدماتی خوب عبارتند از:

  • آسانی دسترسی: وب‌سایت باید به کاربران اجازه دسترسی به خدمات و محصولات در هر زمانی که بخواهند بدهد و سایت باید به راحتی قابل دسترسی باشد و با سرعت بارگذاری خوبی پاسخگوی کاربران باشد.
  • طرحی خوب و جذاب: طراحی صفحات وب‌سایت باید جذاب، حرفه‌ای و با کیفیت بالا باشد تا به چشم کاربران خوش بیاید و نشان دهنده حرفه‌ای بودن شما باشد.
  • ارائه اطلاعات دقیق: نحوه ارائه اطلاعات باید دقیق و مشخص باشد تا کاربران برای دسترسی به خدمات شما مطمئن باشند.
  • تعامل با کاربران: وب‌سایت باید تعاملی با مشتریان داشته باشد و به مشتریان این امکان را بدهد تا با اطلاعات دیگری که نیاز دارند به راحتی دست پیدا کنند.
  • خدمات متنوع: وب‌سایت باید ارائه خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه داده و توانایی برآورده سازی نیازهای مختلف را داشته باشد.
  • قیمت مناسب: قیمت خدمات شما نباید بسیار بالا باشد و باید توانایی رقابت با دیگران را داشته باشید.
  • اعتماد سازی: وب‌سایت باید اعتماد و نفوذ بالایی در بین کاربران و مشتریان خود داشته باشد.
  • راحتی در پرداخت: روش‌های پرداخت باید ساده و راحت برای کاربران باشد و مشکلی در پرداخت پیش نیاید.

مراحل طراحی وب‌سایت خدماتی چیست؟

مراحل-اولیه-طراحی-سایت

 

این نوع وب‌سایت‌ها هم به صورت تخصصی هستند که خدماتی را به گروهی خاص عرضه می‌کنند. این سایت‌های خدماتی با اهداف تجاری عرضه می‌شوند که قصد ارائه خدماتی را به صورت آنلاین در بستر اینترنت دارند. از نمونه این موارد می‌تواند به مواردی مثل فروشگاه‌ها، سایت‌های بانکی، شرکت‌های هاستینگ، طراحی سایت و… اشاره کرد.

برای ساخت و طراحی وب‌سایت خدماتی حرفه‌ای به صورت کلی نیاز به طی سه مرحله دارید که شامل خرید دامنه، خرید هاست و انتخاب و نصب سیستم مدیریت محتوا خواهد بود که به صورت مختصر به توضیح هر یک از این موارد می‌پردازیم.

خرید دامنه برای وب‌سایت

اولین مرحله برای آموزش طراحی وب سایت خدماتی در اینترنت انتخاب یک دامنه و خرید آن است. دامنه همان آدرس اینترنتی است که با وارد کردن آن در مرورگر کاربران به وب‌سایت شما وارد می‌شوند. انواع مختلفی از دامنه وجود دارند که شامل دامنه‌های محلی و بین‌المللی هستند. دامنه‌های محلی کشور ایران شامل IR هستند که هزینه خرید این دامنه‌ها زیاد نخواهد بود. اما در مورد دامنه‌های بین‌المللی مثل COM، NET، INFO، BIZ و… به دلیل تغییرات قیمت ارز نیاز به هزینه‌ای بیشتری دارید.

خرید-دامنه-سایت

برای خرید دامنه با پسوند IR ابتدا باید وارد سایت ایرنیک شوید و شناسه ایرنیک را ایجاد کنید اگر با این مرحله آشنایی ندارید، برای اطلاع از آن مقاله  نحوه ساخت شناسه ایرنیک را مطالعه نمایید.

مقاله پیشنهادی: اصول انتخاب دامنه سایت

خرید هاست و انتخاب میزبانی وب‌سایت:

خرید-هاست-از-بهترین-شرکت-ها

دومین مرحله برای طراحی وب‌سایت خدماتی در اینترنت خرید هاست مناسب است. هاست فضایی در اینترنت است که کلیه فایل‌ها و داده‌های وب‌سایت شما در این فضا قرار دارند و با اتصال هاست به دامنه کاربران قادر به مشاهده وب‌سایت خواهند بود. هاست انواع مختلفی دارد که شامل هاست ویندوز و هاست لینوکس می‌باشد.

هاست لینوکس برای سیستم مدیریت محتوایی مثل وردپرس بهترین انتخاب است، شرکت‌های مختلفی برای خرید هاست در ایران وجود دارند که می‌توانید یک هاست با فضا و پهنای باند مناسب از آنها خریداری کنید. شرکت‌های زیادی هستند که شما می توانید از آن ها هاست خریداری کنید ما اینجا چند شرکت خوب هاست موجود در ایران را به شما معرفی می کنیم:

  • شرکت نت افراز که سرویس های خوب و با قیمت های مناسب را دارد.
  • شرکت هاست ایران شرکت شناخته شده ای در ایران می باشد.

امن‌ترین و بهترین سیستم مدیریت محتوا کدام است؟

برای طراحی وب‌سایت خدماتی ابتدا باید یک سیستم مدیریت محتوا مناسب پیدا کرد برای آشنایی بهتر این سیستم مدیریت با همراه باشید. بیش از ده‌ها سیستم مدیریت محتوا “content management system” که به اختصار آن را با CMS می‌شناسیم ساخته شده است. هر یک از این سیستم‌های وب‌سایت ساز دارای ویژگی‌هایی هستند که با اهداف خاصی ساخته شده‌اند. با انتخاب هر یک از این وب سایت سازها بسته به موضوع و محوریتی که دارند میتوان بدون نیاز به صرف هزینه‌های چند ده میلیونی برای ساخت سیستم اختصاصی با کمترین هزینه ممکن سایت را راه اندازی کرد.

برخی از نمونه‌های cms پرطرفدار شامل موارد زیر هستند:

  • وردپرس: مناسب برای ساخت انواع وب سایت خدماتی، محتوایی و فروشگاهی
  • جوملا: مناسب برای انواع وب‌سایت محتوایی و فروشگاهی
  • دروپال: مناسب برای انواع وب‌سایت
  • پرستا شاپ: مناسب برای وب‌سایت فروشگاهی
  • مجنتو: مناسب برای وب‌سایت فروشگاهی
  • اپن کارت: مناسب برای وب‌سایت فروشگاهی
وردپرس-بهترین-سیستم-مدیریت-محتوا

امنیت یک سیستم مدیریت محتوا بستگی به چندین عامل دارد مانند برخی ویژگی‌های سیستم مدیریت محتوا، نوع اطلاعاتی که در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. با این حال، سیستم مدیریت محتوای وردپرس به عنوان یکی از پر استفاده‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای جهان جزء بهترین‌های آنها در زمینه امنیت می‌باشد.

وردپرس فوق‌العاده ضدحملات هکری می‌باشد و با توجه به اینکه بسیاری از کاربران جهانی از این سیستم مدیریت محتوا برای سایت‌های خود استفاده می‌کنند، مدیران برای بهینه سازی امنیت همیشه دارای انواع پلاگین‌ها و قالب‌هایی برای این منظور هستند. به هر حال، برای بدست آوردن بالاترین سطح امنیت در هر سیستم، می‌بایست تمامی قابلیت‌های امنیتی را که ویژگی‌های هر سیستم مدیریت محتوایی تمام شامل می‌شود را اعمال کرد که وردپرس این قابلیت‌ها را دارا می باشد.

چرا وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا جهان است؟

وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا به شمار می‌رود به خاطر مزایای زیادی که دارد، از جمله:

  • رایگان بودن: وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که ابزارهای بی شماری را برای مدیریت وب‌سایت‌های شما در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • سادگی استفاده: وردپرس بسیار ساده و آسان برای استفاده است، به ویژه برای کسانی که با تکنولوژی و وب‌سایت‌ها کم آشنایی دارند.
  • گستردگی: وردپرس پشتیبانی از قالب‌ها و پلاگین‌های بی‌شماری دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد که سایت خود را مطابق با نیازهای خود بهینه سازی کنند.
  • امنیت بالا: وردپرس با داشتن یکی از بالاترین سطوح امنیتی به دلیل معماری امنیتی خاص خود در این زمینه، بسیار ایمن برای استفاده کنندگان خود محسوب می‌شود.
  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو: وردپرس بهینه شده برای موتورهای جستجویی مانند گوگل و این بدین معنی است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید در جستجوهای اینترنتی بیشتری شرکت کنید.

در کل، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای آسان و گسترده است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن به راحتی سایت‌های خود را مدیریت کنند.با در نظر گرفتن این مزایا، گویا است که وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا می‌باشد.

ساده ترین راه برای طراحی وب‌سایت جذاب و حرفه‌ایی خدماتی


دنبال طراحی وب سایت خدماتی هستید؟

ساخت وب‌سایت با ساپتک ایرانیان کار بسیار ساده‌ای هست. شما می‌توانید در کوتاه ترین زمان ممکن سایت دلخواه خودتان را با ساپتک ایرانیان آماده کنید.

همچنین شما نیاز نیست درگیر مسائلی مثل هاستینگ، نصب سیستم مدیریت محتوا و… بشید و همه چیز به صورت یک پارچه با یک کلیک در اختیار شماست. شما می‌توانید هر ساعتی از روز به تیم پشتیبانی ساپتک ایرانیان برای حل مشکلات خودتان پیغام دهید. تیم ساپتک ایرانیان یک پکیج انفجاری برای طراحی وب‌سایت خدماتی شما دارد که رشد انفجاری در کسب‌وکار شما ایجاد می‌کند و برای اطلاعات بیشتر رو دکمه مشاوره رایگان انفجاری کلیک کنید.

مشاوره انفجاری ساپتک

22 دقیقه رایگان مهمان ما باشید!

برای مشاوره رایگان کسب و کار فرم زیر را تکمیل نمایید تا از خدمات مشاوره رایگان ساپتک ایرانیان بهره‌مند شوید.

آموزش نصب وردپرس

 مرحله اول:

در این مرحله برای طراحی وب‌سایت خدماتی خود، آخرین نسخه وردپرس فارسی را از وب‌سایت مرجع وردپرس از طریق لینک زیر دانلود کنید.

نصب وردپرس

مرحله دوم:

وارد کنترل پنل‌هاست خود شده و سپس بر روی گزینه file manager خود کلیک کنید.

به پوشه public_html وارد شوید و تمامی فایل‌های اصلی وب سایت شما بایستی در این پوشه قرار گیرند. به همین منظور فایل وردپرس دانلود شده در گام اول را از طریق گزینه Upload در این پوشه قرار دهید و سپس فایل  zip وردپرس دانلود شده (در گام اول) را از طریق گزینه Upload در این پوشه قرار دهید.

کنترل-پنل-هاست
نصب-وردپرس
مراحل-نصب-وردپرس

مرحله سوم:

در این مرحله بر روی فایل آپلود شده کلیک راست کرده و از طریق گزینه Extract فایل زیپ را از حالت فشرده خارج نمایید.

مراحل-نصب-وردپرس-اکسترک-فایل

مرحله چهارم:

این مرحله ما بایستی برای طراحی وب‌سایت خدماتی خود دیتابیس ایجاد نمایید که خود شامل سه مرحله است. برای این منظور در پنل اصلی سیپنل به بخش MysQl ® Database Wizard وارد شده و نامی را برای آن انتخاب می‌نمایید(step1).

دیتابیس

برای دیتابیسی که ایجاد کردید نام کاربری و پسورد ایجاد می‌نمایید(step2).

نام-کاربری-دیتابیس-خود-را-ایجاد-کنید.

نام کاربری را به دیتابیس وارد کرده و تمام دسترسی‌ها را تایید می‌کنید(step3). برای تایید تمام دسترسی‌ها تیک باکس ALL PRIVILEGES را فعال کنید.

مراحل-ایجاد-دیتابیس

در صورت صحیح اجرا کردن مراحل قبل پیام موفقیت آمیز بودن ایجاد دیتابیس و نام کاربری برای شما ظاهر خواهد شد(step3).

(توجه داشته باشید نام دیتابیس، نام کاربری و پسوردی کاربری خود را نزد خود نگه دارید).

پایان-دیتابیس

مرحله پنجم:

در این مرحله طراحی وب‌سایت خدماتی مرورگر خود را باز کنید نام دامنه یا همون آدرس وب‌سایت خدماتی خود را وارد کنید و بعد از آن این عبارت روبه رو را وارد کنید wp-admin/

پنل-وردپرس

در صفحه باز شده نام پایگاه داده و همچنین نام کاربری و رمز عبوری که در مراحل قبل وارد نمودید را درج کنید. سایر گزینه‌ها نیازی به تغییر ندارند.

مرحله ششم:

در این مرحله عنوان وب‌سایت خدماتی خود، نام کاربری و رمز عبور دلخواه جهت ورود به پنل مدیریت وردپرس و ایمیل را وارد کنید. در انتهای این صفحه در صورتی که تیک مربوط به نمایش به موتورهای جستوجو را فعال کنید محتوای وب‌سایت به موتورهای جستجوگر گوگل نمایش داده نخواهد شد.

وارد-شدن-به-پنل-وردپرس

خب نصب وردپرس دیگر تمام شد.

برای آموزش کامل‌تر وردپرس و چگونگی کار کردن با داشبورد وردپرس می‌توانید ویدیو آموزشی زیر ببنید برای دیدن ویدیو بر روی کلمه ویدیو کامل آموزش وردپرس زیر کلیک کنید.

ویدیو آموزشی: ویدیو کامل آموزش وردپرس

هنوز آموزش طراحی وب‌سایت خدماتی ادامه دارد…

2 صفحه مهم وب‌سایت خدماتی جذاب حرفه‌ایی

صفحات-وب-سایت-خدماتی

اجازه دهید ابتدا به یک سوال پاسخ دهیم. “آیا باید همه خدمات خود را در یک صفحه لیست کنم یا برای هر سرویس صفحات جداگانه ایجاد کنم؟”. پاسخ سریع و کوتاه ما این است: شما باید هر دو را داشته باشید. صفحات لندیگ خدمات و صفحات جداگانه هرکدام اهداف مختلفی را در طراحی وب‌سایت خدماتی به شما ارائه می‌دهند.

صفحات لندینگ خدمات

صفحات لندینگ خدمات

صفحاتی که برای معرفی یک خدمات یا محصول ایجاد می‌شوند، اغلب به عنوان صفحات لندینگ شناخته می‌شوند. این صفحات در طراحی وب‌سایت خدماتی بر ارائه یک سرویس واحد و خاص متمرکز شده‌اند. برخی از مزایای این صفحات عبارتند از:

  • به شما این امکان را می‌دهد که روی یک موضوع (سرویس) خاص تمرکز داشته باشید.
  • می‌تواند برای جستجوی بر اساس اصطلاحات کلیدی خاص بهینه سازی شود.
  • می‌تواند به عنوان نقاط ورود برای کاربران جدید بسیار تاثیرگذار باشد.
  • ویژگی‌های خدمات و تفاوت‌های خود را در این صفحه توضیح دهید.

در نهایت، صفحات لندینگ خدمات، یک ابزار قدرتمند برای ارائه اطلاعات به کاربران جدید است. این نوع صفحات هنگام ورود کاربران جدید بیشتر مشاهده می‌شوند.

نکته: یک وب‌سایت‌ خدماتی می‌تواند چندین صفحه لندینگ داشته باشد.

صفحات خدمات

اهمیت صفحات خدمات

صفحات خدمات یک مقصد واحد است که تمام خدمات ارائه شده توسط شما فهرست شده است. این صفحات برای اولین بار برای بازدیدکنندگانی که از جایی مانند صفحه اصلی شما وارد می‌شوند بسیار عالی است زیرا به کاربر اجازه می‌دهد به سرعت همه پیشنهادات شما را ببینند.

مقاله پیشنهادی: آموزش رایگان طراحی سایت شرکتی

ریسپانسیو چیست؟ با مزایا واکنش‌گرا آشنا شوید

ریسپانسیو

نمایش دادن وب‌سایت به صورت صحیح داخل تمام نسخه‌های کامپیوتر و گوشی را ریسپانسیو می‌گویند. ریسپانسیو بودن وب‌سایت به کاربران با هر نسخه‌ای از صفحه نمایش کمک خواهد کرد تا براحتی سایت شما را مشاهده کنند. ریسپانسیو یک کلمه انگلیسی می‌باشد که اینطور نوشته می‌شود  Responsive و معنی آن به فارسی “واکنش گرا” است.

ریسپانسیو

به وب‌سایت که قابلیت نمایش به صورت صحیح در تمامی نسخه‌های زیر را داشته باشد responsive می‌گویند. یا به اصطلاح گفته می‌شود که وب‌سایت قابلیت ریسپانیسو (واکنشگرا) می‌باشد.

  • موبایل
  • تبلیت
  • لپ‌تاپ
  • کامپیوتر

وب‌سایتی که ریسپانسیو باشد در دستگاه‌های بالا با تمامی مروگرها از جمله سافاری، کروم، موزیلا فایر فاکس، اکسپلورر، اپرا و دیگر مرورگر‌ها به درستی نمایش داده می‌شود.

ریسپانسیو سایت

دیگر آن زمان قدیم گذشته و الان هر جایی که بخواهید که برای شما طراحی وب‌سایت انجام بدهند، ریسپانسیو شده تحویل می‌دهند. قدیم‌ها این موضوع برای برخی شرکت‌ها یک امتیاز محسوب می‌شد و می‌گفتند که وب‌سایت رو واکنش گرا تحویل می‌دهیم. پس اگر خود شما خواستید وب‌سایتی رو طراحی کنید حتما به ریسپانسیو وب‌سایت دقت داشته باشید.

مزایا ریسپانسیو وب‌سایت خدماتی

تاثیر-ریسپانسیو

واکنش گرا بودن وب‌سایت به شما کمک می‌کند که بتوانید خدمات بهتری رو به بازدید کننده‌های وب‌سایت خدماتی خود ارائه بدهید. قبلا که گوشی کمتر استفاده می‌شد و بیشتر اتصال‌ها به اینترنت از طریق کامپیوتر‌‌ها بود، وب سایت را در سایزهای مناسب و رزولوشن‌های صفحه نمایش‌ها طراحی می‌کردند که راحت‌تر بود .

قالب‌های اون زمان که استفاده می‌شد دارای ستون‌های متفاوتی بود مثلا قالب دو ستون یا سه ستون، ولی با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، امروزه دست هر شخصی یک موبایل می‌باشد و اینترنت‌های گوشی‌ها وصل شده و مردم برای بدست آوردن هر نتیجه‌ای داخل گوگل با تلفن همراهشان سرچ می‌کنند و وارد سایت‌ها می‌شوند. این‌جاست که اگر وب‌سایت خدماتی شما ریسپانسیو شده باشد دیگه مشکلی با نشان دادن وب‌سایت خدماتی در هر ورژنی نخواهید بود و نیاز نیست که برای تمام نسخه تنظیمات خاصی را انجام دهید.

تاثیر ریسپانسیو بودن در سئو وب سایت

واکنش‌گرا بودن وب‌سایت خدماتی موجب افزایش سئو وب‌سایت شما خواهد شد. گوگل از سالیان قبل اقدام به توجه ویژه به موضوع موبایل فرندلی بودن سایت نموده و به سایت‌هایی که از موبایل فرندلی بودن بهرهمند می‌شدند امتیازهای جداگانه می‌داد، چون این سایت‌ها به جستجوگر‌ها بهتر کمک می‌کرد. اگر سایت شما مشکل داشته باشد و رسپانسیو نباشد، از نظر گوگل داخل سرچ کنسول مبنی بر عدم نمایش صحیح در نسخه موبایل پیغام‌هایی ارسال خواهد شد و صفحات را معرفی می‌نماید.

چگونه یک وب‌سایت ریسپانسیو داشته باشیم؟

چگونه-یک-وب-سایت-ریسپانسیو-داشته-باشیم؟

اگه وب‌سایت خدماتی شما رسپانسیو نیست به دو روش می‌توانید این کار رو انجام بدید،

  • کل ظاهر وب سایت‌خدماتی خود را چک کنید و کدهای مورد نیازش رو داخل فایل css بریزید.
  • راه دوم این کار را به تیم ساپتک ایرانیان بسپارید برای ریسپانسیو وب‌سایت خود می‌توانید با مشاوره رایگان ما اقدام به ریسپانسیو سایت خود کنید و حتما با مشاوه 22 دقیقه‌ایی رایگان ما مشاوره بگیرید برای اطلاعات بیشتر روی دکمه تماس و مشاوره کلیک کنید.

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره روی دکمه مشاوره رایگان کلیک کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

برای اعتمادسازی مخاطبان وب‌سایت چه کار باید کرد؟ 2 راهکار طلایی

چرا یک مشتری به شما اجازه ورود به خانه خود را می‌دهد؟ یا حاضر است به شما هزینه پرداخت کند؟ موضوع اعتماد مشتری و اعتبار شما می‌باشد مهمتر از همه روشی است که شما خدمات خود را به نمایش می‌گذارید.

چگونه-می-توان-اعتماد-

دو تاکتیک اساسی را برای جذب اعتبار مشتری در نظر داشته باشید:

  • نمایش لوگوهای مشتری

درج آرم سایر مشتریان راهی آسان و قدرتمند برای اثبات تخصص شماست، لوگو مشتریان توانایی شما را برای همکاری با شرکت‌های دیگر به نمایش می‌گذارد اما اگر مخاطبان شما بدانند که چه کسانی قبلاً از خدمات شما استفاده کرده‌اند، بیشتر به شما اعتماد می کنند. لوگوها فضای زیادی را در صفحه خدمات شما اشغال نمی‌کنند و به سادگی می‌توانید بخش کوچکی از طراحی وب‌سایت را به آنها اختصاص دهید و خیلی هوشمندانه تخصص خود را به نمایش بگذارید.

  • نمایش نقاط قوت خود از دیدگاه مشتریان

صفحه‌ای مانند صفحه دیدگاه‌ها ایجاد کنید که مشتریان بتوانند در مورد خدمات شما صحبت می‌کند. از مشتریان خود بخواهید که برای شما بنویسند که خدمات شما چگونه به آن‌ها کمک کرده است و چند جمله قوی یا یک فیلم کوتاه برای جذب مشتریان جدید و اعتماد آن‌ها کافیست، خدمات شما باید برای هر کسی که آن را انتخاب می‌کند، به یک نتیجه ملموس و مثبت منجر شود.

سئو در طراحی وب‌سایت خدماتی چیست؟

 سئو:

تعریف-سئو

سئو (SEO) یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که در طراحی و کدنویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک‌سازی خارجی انجام می‌دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم. ولی تعریف سئو به همین جا ختم نمی‌شود عبارت SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

چرا سئو وب‌سایت برای ما مهم است؟

چرا-سئو-وب-سایت-برای-ما-مهم-است

روزانه میلیاردها جستجو در گوگل انجام می‌شود ولی دلیل اهمیت سئو تنها تعداد بالای جستجوها نیست، با ورود و همه‌گیر شدن تلفن‌های همراه، جستجو در اینترنت به یک ابزار قابل اعتماد و در دسترس برای پیدا کردن پاسخ سوالات، تصمیم‌گیری در مورد خرید یک محصول یا حتی پیدا کردن نزدیک‌ترین نانوایی محل تبدیل شده است بنابراین نتایجی که پس از جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود نقش مهمی در فرآیند شناخت و تصمیم‌گیری او بازی می‌کند.

با سرمایه‌گذاری در حوزه سئو، این شانس را خواهیم داشت که در لحظه‌ای مناسب به مخاطب معرفی شویم؛ زمانی‌که به محصول یا خدمات ارائه شده نیاز دارد و به دنبال پاسخ مناسبی برای آن می‌گردد و به دوست مورد اعتماد خود یعنی گوگل رجوع می‌کند. اعتماد کاربران؛ همان برگ برنده‌ای‌ است که گوگل را به چنین شرکت بزرگی در دنیا تبدیل کرده است و واقعیت این است که؛ به آنچه حاصل از جستجوی خودمان در گوگل است اعتماد بیشتری داریم تا محتوایی که به صورت تبلیغات (بنر، پیامک، ایمیل و …) به دست ما رسیده است.

اهمیت سئو

بهینه سازی و سئو (SEO) سایتک رتبه وب سایت خدماتی شما را در رقابت بین کسب و کارها بالا می برد. پیاده سازی اصولی وب سایت خدماتی و رعایت الگوریتم های گوگل نتایج بهتری را در نتایج گوگل ایجاد می کند. حسابرسی سئو، تجزیه و تحلیل رقبا، سئو خارجی، بهینه سازی مستمر و… از اقداماتی است که باید در سئو سایت انجام داد.

اهمیت-سئو

نکته: یک سایت ورزشی می‌تواند نمونه‌ای از سایت خدماتی باشد. شما می‌توانید نکات گفته شده در این مقاله را برای طراحی سایت ورزشی هم به کار ببرید. در این مقاله از صفر تا صد راه اندازی طراحی سایت خدماتی را شرح دادیم. سایت خدماتی خود را با همه اصول گفته شده طراحی و ایجاد کنید و از مزایای داشتن سایت بهره‌‌مند شوید. حتما برای طراحی وب‌سایت خدماتی خوب به سئو توجه داشته باشید.

نظرات و پیشنهاد های خود را در قسمت دیدگاها با ما در میان بگذارید.

از اینکه این مقاله را تا انتها مطالعه کردید از شما ممنون هستیم خوشحال میشیم در انتها صفحه به مقاله ما امتیاز بدهید.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*

10 دیدگاه در “آموزش طراحی وب‌سایت خدماتی

  1. اکبر گفت:

    سلام چطوری با سئو میشه صفحه رو بالا آورد؟؟

    1. مشاور ساپتک ایرانیان گفت:

      سلام بر شما دوست گرامی. برای سئو سایت اصلی ترین راه تولید محتوا و آپدیت های مکرر محتواهاست تا خزنده های گوگل سایت شما رو بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم تماس طراحی سایت

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*